رویداد «بازی بازار»

رویداد «بازی بازار» با حضور ۳۰ برند اسباب بازی ایرانی برگزار شد

پایگاه خبری دنیای برند، مدیر مرکز آسمان نمای گنبد مینا گفت: رویداد «بازی بازار» با حضور بیش از ۱۲ تولید کننده و ۳۰ برند اسباب بازی ایرانی برگزار شد.

علیرضا مهاجری مدیر مرکز آسمان نمای گنبد مینا، درباره رویداد بازی بازار گفت: مرکز علم گنبد مینا به عنوان زون علمی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با مشارکت شرکت نرم افزاری پویا مهر در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه اقتصاد دانش بنیان، روز بازار صنایع خلاق را طراحی کرده است که جمعه ۲۱ مهر نخستین رویداد آن با نام بازی بازار (بازار بازی‌های گیم برد) برگزار شد.

وی افزود: این رویداد با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی ایران در راستای تقویت بنیان خانواده و ایجاد فراغت سالم برای خانواده‌ها برگزار شد و بالغ بر ۴۰۰۰ نفر از آن دیدن کردند.

سرانه اسباب بازی کشورمان در شأن جامعه ما نیست

در ادامه حامد تأملی، نایب رئیس انجمن تولید کنندگان اسباب بازی نیز هدف از برگزاری این رویداد را تلاش برای نشان دادن اثر بخشی بازی در حوزه‌های مختلف از جمله تربیتی، آموزشی و درمانی دانست تا منجر به هدایت مصرف اسباب بازی در خانواده‌ها شود زیرا سرانه اسباب بازی کشورمان در شأن جامعه ما نیست و فاصله ایران با کشورهای پیشرو در این زمینه بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه تمرکز ما در این نمایشگاه، بازی‌های رومیزی است، گفت: این بازی‌ها غالباً برای گروه سنی نوجوان و بزرگسال در نظر گرفته شده است گرچه بازی‌های رومیزی برای سنین مختلف هم عرضه می‌شود.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی همکاری نهادهای مختلف در برگزاری نخستین رویداد «بازی بازار» را قابل توجه دانست و گفت: نخستین رویداد، مثبت و قابل قبول بوده است و قطعاً باید در گام‌های بعدی بازده زمانی و پیش بردن با رویکردهای مختلف آن نیز مد نظر قرار بگیرد. به همین دلیل دو بازی گپ تخصصی در راستای بحث ترویج و آگاهی بخشی انتخاب بازی‌ها طراحی کردیم که فقط مختص خانواده‌ها نیست بلکه می‌تواند برای طراحان اسباب بازی، مربیان و معلمان هم مناسب باشد.

وی افزود: بازی گپ «بازی و یادگیری» با حضور مهدی پورمطلب و بازی گپ تخصصی دیگر با موضوع «بازی، فرهنگ و تمدن» با حضور سیدعلی طباطبایی لطفی در این رویداد برگزار شد.

تأملی گفت: میانگین گیمرهای ایرانی که بین یک ساعت تا یک ساعت و نیم بازی‌های ویدئویی انجام می‌دهند به ۳۴ میلیون نفر رسیده و میانگین سن آنان به ۲۴ سال می‌رسد. این امر بیانگر آن است که بازی تا چه اندازه وارد زندگی خانواده‌های ایرانی شده است.

رویداد «بازی بازار» روز جمعه ۲۱ مهر از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در مرکز آسمان نمای گنبد مینا برگزار شد.

منبع: مهر

همچنین ببینید

برند شیائومی

برند شیائومی در تلاش برای ثبت رکورد

برند شیائومی بیش از ۷۵ هزار سفارش برای خودروی SU۷ ثبت کرده و بیش از ۱۰ هزار تحویل در ژوئن را هدف قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *