سرمایه گذاری

ابلاغ بسته تشویقی برای توسعه سرمایه گذاری شرکت های برتر

پایگاه خبری دنیای برند، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابلاغ بسته تشویقی برای توسعه سرمایه گذاری در طرح ” اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر” توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

سعید زرندی در جلسه کارگروه توسعه سرمایه گذاری گفت: توسعه اقتصادی کشور مستلزم افزایش سرمایه‌گذاری‌های مولد بر مبنای مزیت‌های رقابتی و تکمیل زنجیره‌های ارزش است.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با اشاره به روند نزولی تشکیل سرمایه در کشور طی ۱۰سال گذشته و استهلاک ماشین‌آلات صنعتی واحدهای موجود، بر اهمیت موضوع و ضرورت توجه جدی به توسعه سرمایه‌گذاری تأکید کرد و افزود: تجربیات سایر کشورهای موفق نشان می‌دهد، توسعه سرمایه‌گذاری از طریق شرکت‌های بزرگ تولیدی، نقش‌ قابل توجهی در ایجاد پروژه‌های ملی و تحول اقتصادی دارد.
زرندی در ادامه بیان کرد:با شکل‌گیری شرکت‌های بزرگ‌ صنعتی و معدنی، بنگاه‌های کوچک و متوسط نیز تقویت خواهند شد و می‌توانند از ظرفیت‌های همکاری با واحدهای بزرگ، در بسیاری از زمینه‌ها به‌ویژه تحقیق و توسعه، فرصت‌های نوآورانه و پتانسیل صادراتی بهره‌ مند شوند.
وی ادامه داد: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی‌، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه سرمایه‌ گذاری‌ها با شرکت‌های برتر تولیدی در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته و شرکت‌های موصوف متعهد به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مولد و پیشران اقتصادی خواهند شد و ضرورت دارد وزارتخانه نیز پشتیبانی و تسهیل امور تولیدی و سرمایه‌گذاری آنها را وجهه همت خویش قرار دهد.
معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: در این رابطه، تدوین سیاست‌های حمایتی مناسب برای این بنگاه‌ها با هماهنگی سایر دستگاه‌ها اجرایی در دست بررسی است و همزمان بسته تشویقی خاص به سازمان‌های تابعه وزارتخانه توسط وزیر محترم ابلاغ شده است تا حداکثر مساعدت با بنگاه‌هایی که نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اقدام می‌نمایند، به‌عمل آید.
زرندی گفت: در این بسته ۱۴ مورد برای شرکت های که در این طرح مشارکت کرده اند دیده شده که البته در آینده تکمیل تر و توسعه می یابد.
بنا بر این گزارش، تاکنون در مجموع ۱۰ تفاهم‌نامه با ۱۶۳ موضوع سرمایه‌ گذاری به ارزش ۴۵۲ هزار میلیارد تومان بین وزارت صمت و شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو، شیرین عسل، آلومینیوم المهدی، ماشین سازی اراک و نفت سپاهان درمرحله اول و شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، گروه صنعتی زر، معدنی و صنعتی گل‌گهر، ایران رادیاتور و سنگ‌آهن گهر زمین در مرحله دوم منعقد شده است.
این حجم از سرمایه‌گذاری در بازه زمانی ۳ تا ۵ سال آتی توسط شرکت‌های مذکور و با سرمایه‌ گذاری بنگاه انجام می‌شود.
منبع: شاتا

همچنین ببینید

Img20191211092525637 310x165 - 5 مشکل اصلی اقتصاد آلمان چیست؟

۵ مشکل اصلی اقتصاد آلمان چیست؟

مونیکا اشنیتزر استاد گروه اقتصاد تطبیقی دانشگاه لودویگ مونیخ (LMU) و رئیس شورای تخصصی اقتصاد …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x