An important signal of the central bank to the dollar price - سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار

سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار

پایگاه خبری دنیای برند، قیمت درهم امارات یکشنبه ۱۲ آذر ماه برای دومین روز متوالی در هفته جاری در محدوده ۱۳ هزار و ۸۸۰ تومان معامله شد.البته گفتنی است که امارات به دلیل روز ملی تعطیل است. در واقع روز ملی امارات متحده عربی (به عربی: الیوم الوطنی) جشنی است که هرساله در روز ۲ دسامبر به مناسبت اتحاد ۷ شیخ‌نشین، به نام‌های ابوظبی، دبی، شارجه، فجیره، ام‌القوین، رأس‌الخیمه و شهر عجمان که به تأسیس کشور امارات متحده عربی منجر شد برگزار می‌شود. این روز تعطیل رسمی در کشور امارات است.

در تهران هم قیمت دلار که در معاملات نقدی روز شنبه با ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان به کار خود پایان داده بود یکشنبه ۱۲ آبان‌ماه با ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان راهی بازار شد و در نیمه دوم معاملات نقدی با ۵۰ هزارو ۳۰۰ تومان تا ۵۰ هزارو ۶۰۰ تومان به فروش رسید.

از سوی دیگر در بازار ارز هرات هم قیمت دلار با گپ مثبت ۲۵۰ تومانی فعالیت کاری خود را آغاز کرد و بر روی ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان قرار گرفت؛ اما عصر امروز در حول‌وحوش ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان نرخ‌گذاری شد که در مقایسه با روز قبل ۲۰۰ تومان رشد کرده است.

اظهارات جدید رییس کل بانک مرکزی، مورد توجه معامله گران قرار گرفته بود.

فرزین امروز در حاشیه مراسم رونمایی از عرضه اولین اوراق مرابحه ارزی کشور در خصوص آزادسازی ارزهای پول‌های بلوکه شده ایران در قطر گفت که پول‌های ایران به‌ هیچ‌ عنوان مسدود نیست و وضعیت و روند ورود شش میلیارد دلار به کشور کاملاً عادی است و در حال انجام اقدامات مربوطه هستیم.

البته ۵ آذرماه هم علی صالح‌آبادی سفیر ایران در قطر در این باره گفته بود پول‌های آزاد شده ایران کاملاً قابل‌دسترس است و ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر بلوکه‌شدن پول‌های ایران صحت ندارد. این اظهارات در حالی است که پیش‌ازاین برخی سناتورهای آمریکایی مدعی شده بودند که پول‌های ایران در بانک‌های قطری بلوکه شده است.

فرزین همچنین در مورد کنترل نرخ ارز گفته تلاش می‌کنیم با استفاده از نهادسازی و ابزارسازی و نه دستور، نرخ ارز را کنترل کنیم و اگر امروز می‌بینید که در تأمین درهم مشکلی نداریم و حتی عرضه بیشتر از تقاضاست به دلیل سوآپ است. درهم امروز هم در همان سطح نرخ هفته قبل یعنی ۱۳ هزار و ۸۸۰ تومان قیمت خورد. گفتنی است که بازار دبی چند روزی است دلیل روز ملی امارات تعطیل است.

همچنین اولین اوراق مرابحه ارزی کشور که مربوط به تامین مالی ۱۰۰ میلیون یورویی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس است، عرضه شد.طبق اعلام مدیرعامل مرکز مبادله ایران سود آن شش درصد سالانه و یورویی است و دو ماه آینده نیز ۱۰۰ میلیون یورو دیگر عرضه خواهد شد.

البته معامله گران در انتظار یک مهمان ویژه هم بودند. آنطور که در خبرها آمده قرار است وزیر امور خارجه سلطنت عمان امروز به تهران سفر کرده و با همتای ایرانی خود دیدار خواهد کرد.

فارغ از قیمت دلار، بازار جهانی طلا یکشنبه ۱۲ آذرماه تعطیل رسمی بود؛ اما روز گذشته این فلز گران‌بهای جهانی با ۲۰۷۲ دلار بسته شد.همچنین امروز قیمت سکه امامی از سطح ۲۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان به ۲۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید.

 

منبع

همچنین ببینید

Img20170211111734110 310x165 - همایش تجاری ایران و افغانستان 9 اردیبهشت برگزار می‌شود

همایش تجاری ایران و افغانستان ۹ اردیبهشت برگزار می‌شود

همایش تجاری ایران و افغانستان و جلسات B2B با حضور معاون اتاق بازرگانی افغانستان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *