صنایع نساجی

فعالیت ۵ هزار بنگاه صنعتی در زنجیره ارزش صنایع نساجی و پوشاک کشور

پایگاه خبری دنیای برند، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: حدود ۵ هزار بنگاه صنعتی در زنجیره ارزش نساجی و پوشاک در کشور فعال می باشد.

مهدی صادقی نیارکی در حاشیه نمایشگاه بین المللی ایران تکس ۲۰۲۱ در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، افزود: این پنج هزار بنگاه صنعتی ۶.۷ درصد از تعداد کل واحدهای صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است.

سهم بیش از ۷ درصدی نساجی و پوشاک از اشتغال صنعتی کشور

وی با بیان اینکه بالغ بر هفت درصد اشتغال صنعتی در حوزه نساجی و پوشاک قرار دارد، ادامه داد: از لحاظ سرمایه گذاری نیز حدود ۳ درصد سرمایه گذاری صنعتی مربوط به این بخش است.

معاون امور صنایع وزارت صمت اضافه کرد: این حوزه با سرمایه‌گذاری کم اما اشتغال خوبی دارد و به صورت مداوم نیاز جامعه است که بازارهای داخلی و خارجی خود را نیز دارا می باشد.

زنجیره ارزش در صنایع نساجی و پوشاک شکل گرفته است

صادقی نیارکی با بیان اینکه زنجیره ارزش در حوزه صنایع نساجی و پوشاک شکل گرفته است، گفت: از ابتدای زنجیره که نخ می باشد تا بخش عمده ای از پارچه ها که عمدتاً پارچه های کشباف و گردباف می باشد، ساخت داخل شده است.

وی افزود: در راستای افزایش عمق ساخت داخل بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه پارچه تخت نیز در حال انجام میباشد.

در زنجیره پوشاک کاملاً خودکفا هستیم

معاون امور صنایع وزارت صنعت با اعلام این که در زنجیره پوشاک نیز کاملاً خود اتکایی هستیم، تصریح کرد: هم در بخش صنفی و هم در بخش صنعتی کارگاه های بسیار خوبی داریم که طراحی، مد، کیفیت و ظرفیت های صادراتی این حوزه ارتقا یافته است.

افزایش ۲۰ درصدی صادرات نساجی در هفت ماهه امسال

صادقی نیارکی از افزایش ۲۰ درصدی صادرات زنجیره نساجی در هفت ماهه امسال خبر داد و بیان کرد: بخش نساجی صادرات حدود ۳۰۰ میلیون دلاری و بخش پوشاک صادرات حدود ۴۵ میلیون دلاری در هفت ماهه امسال داشته است‌.

رشد ۱۷ درصدی صادرات پوشاک در هفت ماهه امسال

وی همچنین بیان کرد: با صادرات ۴۵ میلیون دلاری بخش پوشاک نیز رشد ۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

معاون امور صنایع وزارت صمت در پایان، گفت: ظرفیت های بسیار خوبی هم در ابتدای زنجیره( نخ ) و هم در انتهای آن (طراحی و مد ) وجود دارد که هم تامین داخل و هم صادرات را می توانیم انجام دهیم.

گفتنی است که امروز یکشنبه، با حضور معاون امور صنایع وزارت صمت بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، مواد اولیه منسوجات خانگی، ماشین های گلدوزی و محصولات نساجی( ایران تکس ۲۰۲۱) افتتاح شد.

در آیین افتتاح این نمایشگاه مدیرکل دفتر صنایع نساجی پوشاک و سلولزی وزارت صمت، مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران، نمایندگان تشکل‌ها و انجمن‌ها و فعالان اقتصادی حضور داشتند.

منبع: شاتا

همچنین ببینید

Img20240417101430478 310x165 - دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از 24 اردیبهشت برگزار می شود

دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از ۲۴ اردیبهشت برگزار می شود

رویداد بین‌المللی «کرمان آیدکس» می‌کوشد با فراهم‌سازی زمینه گفت‌وگو بین بخش خصوصی واقعی، اندیشمندان و …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x