رمان خارجی

۶ رمان خارجی که برای نویسنده شدن باید بخوانیم

پایگاه خبری دنیای برند، در ادامه این مقاله، لیستی از مهم‌ترین رمان‌هایی که بهتر است پیش از شروع نویسندگی بخوانید را برایتان قرار داده‌ایم. بدیهی است که این لیست صرفاً پیشنهادی از سمت ماست و شما اگر مشتاق مطالعه بیشتر هستید، می‌توانید به تعداد این رمان‌ها اضافه کنید. حتما می‌دانید که آموزش نویسندگی نیازمند شرکت در دوره های آموزشی آفلاین و آنلاین مختلف است. بهترین دوره آموزش نویسندگی در مدرسه مهارتی طلوع توسط استاد محمدرضا سرشار آموزش داده شده است. اما برخی از علاقه‌مندان به داستان نویسی برای شروع کار دنبال رمان هایی میگردند که نگاه آنها را به انواع داستان باز تر کند. خواندن رمان در موضوعات مختلف بسیار به تقویت نگاه نویسنده های تازه کار کمک می کند.

رمان شازده کوچولو، داستانی نماد پردازانه
آنتوان دو سنت اگزوپری در این کتاب از پسرکی می‌گوید که در سیارکی زندگی می‌کند. یک گل و دو آتش‌فشان خاموش نیز روی این سیارک در کنار این پسرک زندگی می‌کنند. داستان با یک کشمکش عاشقانه آغاز می‌شود. عشق پسرک به گل و بدرفتاری گل با او باعث می‌شود پسرک به سفری طولانی به سیاره‌های دیگر برود. این داستان پر از نمادپردازی‌های خلاقانه است که هرکدام از نمادها نماینده دسته‌ای از مردم در جامعه انسانی ما هستند. می‌توانید راجع به این کتاب با دوستانتان در نی نی سایت تبادل نظر کنید.

بلندی‌های بادگیر، یک اثر عاشقانه سترگ
امیلی برونته نویسنده بزرگ انگلیسی، در تمام طول عمرش تنها یک رمان نوشته است. رمانی با تم عاشقانه که در لیست برترین رمان‌های کلاسیک عاشقانه تاریخ ادبیات قرار می‌گیرد. مضمون این رمان انتقام است که نویسنده سعی کرده است آن را به‌واسطه یک روایت عاشقانه سترگ، بسط و گسترش بدهد. بسیاری از منتقدان ادبی خواندن این رمان را به همه علاقه‌مندان به داستان، توصیه کرده‌اند. همچنین مطالعه چندباره این شاهکار ادبی می‌تواند کلاس درسی باشد برای مشتاقان فراگیری اصول و سبک نویسندگی رمان‌ عاشقانه.

جنایات و مکافات، تقابل فرد و جامعه
این کتاب داستان راسکولنیکف، دانشجویی است که به دلیل فقر، درگیر ماجرای پیچیده قتل یک زن رباخوار می‌شود و در پی تلاش برای رهایی از این ماجرا، به جنون می‌رسد. این رمان علاوه بر اینکه نقطه عطفی در تاریخ ادبیات جهان محسوب می‌شود، زندگی خود نویسنده را هم دگرگون کرده است.

6 foreign novels we must read to be 01come a writer - 6 رمان خارجی که برای نویسنده شدن باید بخوانیم

هملت، آمیزه‌ای از قتل و انتقام
مگر می‌شود نام شکسپیر را شنیده باشید و راجع به نمایشنامه تراژیک و غنی او یعنی هملت چیزی نخوانده باشید؟ اما اگر به هر دلیلی تا به الان موفق به خواندن این شاهکار ادبی نشده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا آن را در لیست کتاب‌هایی که باید تا پایان سال بخوانید، قرار بدهید. چرا که بسیاری از آثار ادبی تراژیک در تاریخ ادبیات، الگوی داستانی مشابه با این نمایشنامه دارند.

دن‌کیشوت؛ بیایید رمان بنویسیم
سروانتس در اثر باشکوه خود داستان مردی را روایت می‌کند که پس خواندن کتاب‌هایی درباره شوالیه‌ها، دچار توهم می‌شود و درسی یافتن عدالت، جوانمردی، و عشق می‌رود. این رمان بارها در لیست بهترین رمان‌های تاریخ ادبیات آمده. تا جایی که بسیاری از نویسندگان بزرگ، از الگوی روایت دن‌کیشوت، برای روایت داستان‌های خود بهره برده‌اند.

جنگ‌وصلح، کندوکاوی عمیق در معنای جنگ، آرامش و آزادی
جنگ‌وصلح، برترین اثر تولستوی و کامل‌ترین رمان تاریخ ادبیات است.
روایت‌های مختلفی از این رمان وجود دارد. مثلاً گفته شده تولستوی برای نوشتن این رمان، چهل سال یادداشت‌نویسی روزانه انجام داده است و برای خلق شخصیت‌های این رمان سال‌ها زحمت کشیده است. توصیفات در این رمان به حدی دقیق است که می‌شود از آن به‌عنوان منبعی برای پژوهش در تاریخ کشور روسیه استفاده کرد.

قطار سریع‌السیر شرق، هیجان‌انگیز و میخکوب کننده
آگاتاکریستی خالق شخصیت کارآگاه هرکول پوآرو هر بارداستانی جنایی را برای ما روایت می‌کند و با تعلیق و کششی حیرت‌آور، مارا به دنبال خود می‌کشاند تا پوآرو را در مسیر رمزگشایی قتلی که اتفاق افتاده همراهی کنیم. در کلاس‌های نویسندگی معمولاً خواندن داستان‌های آگاتا کریستی را برای فهمیدن اصول نویسندگی رمان‌ پلیسی و جنایی توصیه می‌کنند.

6 foreign novels we must re 02ad to become a writer - 6 رمان خارجی که برای نویسنده شدن باید بخوانیمجمع بندی
خواندن درست و دقیق این رمان‌ها در کنار شرکت در کلاس‌های نویسندگی و استفاده از کتب آموزشی، می‌تواند به نگاه شما، به‌عنوان نویسنده، ژرفا ببخشد. همه روش‌هایی که برای شروع آموزش نویسندگی، در این مقاله ذکر کردیم درکنار خواندن و نوشتن معنا پیدا می‌کنند. نباید فراموش کرد که هیچ راه میان‌بری وجود ندارد و فقط زیاد خواندن و زیاد نوشتن است که شما را به نویسنده بهتری تبدیل می‌کند. به امید اینکه هیچ ایده‌ای در ذهنتان نماند که حسرت تبدیل شدن به متن و واژه را برایتان داشته باشد.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

فولاد

صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد ۱۴۰۲

پایگاه خبری دنیای برند، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار کامل حجم و ارزش صادرات سال …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x