سئو

۵ باور اشتباه درباره سئو که باعث صدمه دیدن سایت شما می‌شود

پایگاه خبری دنیای برند، امروزه تقریباً تمامی‌صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین با مفهوم سئو آشنا هستند و می‌دانند که برای موفقیت در فضای وب و اینترنت باید سایت خود را سئو کنند.  سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو تاثیر غیرقابل انکاری بر روی روند پیشرفت سایت‌ها دارد. همین امر باعث شده است که بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین فعالیت بهینه‌سازی سایت خود را با کمک کارشناسان سئو آغاز کنند.

مثل هر چیز دیگری، در مورد سئو نیز تفکرات اشتباهی وجود دارد که با انجام آنها نه تنها به پیشرفت سایت خود کمک نکرده‌اید، بلکه هزینه و وقت خود را نیز به هدر داده‌اید. “دانش اشتباه از جهل و نادانی خطرناک‌تر است”. خیلی‌ها، حتی بعضی از کارشناسان سئو، در این مورد دانش اشتباه و غلط دارند. البته کار جایی بدتر می‌شود که بدانیم آنها به دانش اشتباه خود ایمان دارند، دود این باور اشتباه مطئناً به چشم مشتری‌ها و سایت‌ها خواهد رفت.

پس برای جلوگیری از وقوع اتفاقات ناگوار برای سایت و کسب‌وکار آنلاین‌تان بهتر است قبل از بستن قرارداد با هر شرکت یا فریلنسری، از مشاوره سئو توسکاوب استفاده کنید تا بدانید که از شرکت یا طرف مقابل باید چه انتظاراتی داشته باشید و از در چه صورت با آنها تواف کنید و یا سراغ یک شرکت دیگر بروید.

سئو تاثیرگذاری سریع دارد!

درک این موضوع خیلی سخت نیست. سئو یک فرایند است که برای دیدن نتایج آن باید کمی‌صبر کنید. بعضی‌ها برای سریع‌تر کردن این پروسه تصمیم می‌گیرند که کارهای زیاد را در یک بازه زمانی کوتاه انجام دهند تا شاید نتایج دلخواه خود را تنها در دو یا سه ماه بگیرند.

شما وقتی می‌خواهید سایت خود را سئو کنید، مانند این است که می‌خواهید یک نهال بکارید. آن نهال زمان می‌خواهد تا بتواند رشد کند و میوه بدهد. اگر شما میزان نور رسانی یا آب رسانی را بیشتر کنید، آیا نتیجه خواهید دید؟ خیر، فقط ممکن است که آن نهال، با افراط شما، از بین برود.

البته بعضی اوقات می‌توانید نتیجه مثبت سئو را خیلی زود ببینید. در سئو، بعضی از کارشناسان، برای کسب رضایت مشتری دست به سئو کلاه سیاه می‌زنند. فعالیت‌های کلاه سیاه تاثیر مثبت زیادی دارند اما فقط در کوتاه مدت. گوگل بعد از مدتی متوجه فعالیت شما می‌شود و سایت شما را جریمه خواهد کرد.

سئو فقط یک بار است!

سئو فرایندی مستمر برای بهینه کردن یک سایت با الگوریتم‌های موتورهای جست‌وجو است. ممکن است سایت شما با فعالیت چند ماهه، پیشرفت چشمگیری داشته باشد و این طبیعی است. اما اینکه بخواهید سئو کردن سایت خود را متوقف کنید، اصلا فکر خوبی نیست!

شاید با یک مثال بتوانیم بهتر این موضوع را درک کنیم. شما برای به دست آوردن پول نیاز به کار کردن دارید. بعد از چند ماه کار کردن، تغییرات مثبتی در روند درآمدی شما ایجاد می‌شود، آیا شما از کار کردن دست می‌کشید؟ خیر، سئو هم دقیقا همین است. نباید به پیشرفت چند ماهه دلخوش بود.

پس اگر یک شرکت سئو به شما پیشنهاد داد که ما می‌توانیم در یک مدت ۶ ماهه سایت شما را به صفحه اول گوگل برسانیم و بعد از آن دیگر نیازی نیست که سایت خود را سئو کنید، مطمئن باشید که آنها فقط می‌خواهند که هزینه این ۶ ماه را از شما بگیرند و نتیجه کار برای آنها اصلا مهم نیست.

سئو فقط لینک سازی است!

لینک‌ها در سئو خیلی مهم هستند، هیچکس مخالف این موضوع نیست. اما این باور که لینک‌سازی به تنهایی می‌تواند عامل موفقیت و پیشرفت یک سایت باشد، بسیار اشتباه است. این اشتباه جایی بدتر می‌شود که فکر کنیم تعداد لینک‌ها از کیفیت آنها مهم‌تر است. کیفیت می‌تواند عامل تمایز شما از رقیبانتان است.

بسیاری فکر می‌کنند که اگر در یک ماه چند لینک از چند سایت مختلف، با محتوای متوسط تهیه کنند، سایت آنها مسیر چند ماهه را در یک ماه سپری خواهد کرد. این درست نیست!!! شاید باورش برای شما سخت باشد که گرفتن یک لینک از یک سایت باکفیت از گرفتن چند لینک در سایت‌های متوسط بهتر است.

از شرکت‌هایی که پیشنهاد لینک‌سازی با تعداد بالا ارائه می‌دهند دوری کنید. آنها کیفیت را فدای کمیت می‌کنند. به نظر آنها کامنت گذاشتن با لینک سایت شما، در بخش کامنت‌های مقالات دیگر سایت‌ها لینک‌سازی محسوب می‌شود و آنها را به عنوان بک‌لینک معرفی می‌کنند در شرایطی که بک‌لینک باید با محتوای قوی تولید شود نه با یک کامنت!

سئو، نتایج تضمینی دارد!

سئو نتایج تضمینی ندارد ولی می‌توان نتایج بعضی از امور را پیشبینی کرد. پیشبینی با تضمین کردن فرق دارد، یعنی کسی نمی‌تواند به شما بگوید که شما با n تعداد بک‌لینک و n تعداد مقاله برای وبلاگ و انتخاب یک سری از کلمات کلیدی حتماً به رتبه یک گوگل خواهید رسید.

اما با آنالیز کلمات کلیدی و درک کردن درجه سختی و میزان سرچ آن کلمه می‌توان پیش بینی کرد که با چند مقاله و بک‌لینک، در چند ماه می‌توانید به صفحه یک برسید. دقت کنید، صفحه یک نه رتبه یک! چرا نمی‌شود ضمانت رتبه و جایگاه را جدی گرفت؟ دلیل آن واضح است. فقط شما نیستید که سعی دارید در نتایج سرچ بعضی از کلمات در صفحه یا رتبه یک حاضر شوید.

شرکت‌ها و سایت‌های زیادی وجود دارند که مثل شما می‌خواهند در آن کلمات کلیدی رتبه خوبی داشته باشند، ممکن است گوگل سایت آنها را بالاتر از سایت شما نشان دهد. این به خاطر الگوریتم‌های گوکل بسیار پیچیده گوگل است. هیچکسی به صورت دقیق نمی‌داند که این الگوریتم به چه صورت کار می‌کند. پس اگر طرف مقابل شما، مدعی است که تمام الگوریتم‌های گوگل را می‌داند، مطمئن باشید که حقیقت را نمی‌گوید.

سئو، کار هر کسی نیست!

حتی بسیاری از کسانی که ادعا دارند که کارشناسان سئو هستند، اطلاعات مفید و کافی در این مورد ندارند. پس پیدا کردن یک فرد یا شرکت خوب برای همکاری در زمینه سئو  به هیچ عنوان کار آسانی نیست. ممکن است که یک کارشناس سئوی بی‌تجربه بتواند شما را با یک رزومه و توانایی‌های دروغین متقاعد به همکاری کند و شما هم به خاطر نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه به او اعتماد کنید ولی نتیجه دلخواه خود را کسب نکنید. در این مورد نمی‌توانیم بگوییم که شما مقصر اصلی هستید.

اما در بعضی از شرایط، مقصر اصلی واقعاً شما هستید. وقتی که به جای انتخاب یک شرکت یا فرد مناسب برای همکاری تصمیم می‌گیرید که امور سئوی خود را به یک طراح سایت بسپارید. بله، یک طراح سایت ممکن است در مورد سئو اطلاعاتی داشته باشد، اما آیا اطلاعات آن فرد به قدری است که بتواند شما را به خواسته‌هایتان برساند؟

حرف آخر

سایت شما محل کسب درآمد شماست و پرداخت هزینه در قبال تقویت سایت، یک سرمایه‌گذاری مدت‌دار است. اما برای اینکه بتوانید سایت خود را به خوبی تقویت کنید، باید بتوانید با کارشناسان سئوی خوب ارتباط بگیرید. امیدواریم نکات گفته شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

The reason for the popularity of Forex Chief in Iran 310x165 - دلیل محبوبیت فارکس چیف در ایران؟ | بررسی مزایا

دلیل محبوبیت فارکس چیف در ایران؟ | بررسی مزایا

پایگاه خبری دنیای برند، پیدا کردن یک بروکر حرفه‌ای و معتبر برای کسانی که به‌تازگی …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x