بازگشت کنشگر

«بازگشت کنشگر» نقد و بررسی می‌شود

پایگاه خبری دنیای برند، نشست نقد و بررسی کتاب «بازگشت کنشگر، نظریه اجتماعی در جامعه پساصنعتی» نوشته آلن تورن با ترجمه سلمان صادقی‌زاده روز یکشنبه ۲۸ خرداد در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

آلن تورن فرانسوی با عمر دراز و حجم عظیم نظریه‌پردازی‌ها و آثار بزرگ و مهمی که خلق کرده، پرچمدار بخش بزرگی از تحولات جامعه‌شناسی در قرن بیست و بیست‌ویک بوده است. انتقادهای بی‌پایان او بر نظریه‌های کلاسیک جامعه‌شناسی و تمام نحله‌های پیشینی این حوزه، تا به امروز ادامه دارد و بسیاری از آرای تورن روشن‌کننده‌ی بسیاری از ماجراهای دو سده‌ی اخیر در جوامع انسانی بوده‌اند.

«بازگشت کنشگر: نظریه اجتماعی در جامعه‌ی پساصنعتی» دست روی یکی از مناقشه‌های بزرگ جامعه‌شناسی در دوران ما گذاشته و بر اهمیت کنش، کنشگری و کنشگران در جوامع انسانی تأکید دارد که نظریه‌های پیشینی جامعه‌شناسی با اصرار بر اولویت و محوریت نظام‌های اجتماعی سعی در نادیده گرفتن‌شان داشته‌اند. تورن که خود مبدع اصطلاح جامعه‌ی پساصنعتی است در بازگشت کنشگر نیز به نقش کنشگران در جوامع پساصنعتی و اهمیت ویژه‌شان در حرکت‌ها، جنبش‌ها و تغییرات اجتماعی می‌پردازد. بازگشت کنشگر نشان می‌دهد که چرا و چه‌طور جامعه‌شناسی کنش به درک و دریافت بهتر جهان در وضعیت اکنون کمک کرده و دریچه‌های بسیاری را برای شناخت جوامع امروز گشوده است.

نشست نقد و بررسی این‌کتاب با حضور هادی خانیکی، نعمت‌الله فاضلی‌، مجتبی قلی‌پور و سلمان صادقی‌زاده همراه است.

این نشست روز یکشنبه ۲۸ خرداد از ساعت ۱۵ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را هم‌زمان از صفحه‌ اینستاگرام این مرکز به نشانی Ketabofarhang پیگیری کنند.

به نقل از مهر

همچنین ببینید

19275567 381 310x165 - جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران

جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران

جدول پخش تبلیغات و مناظره‌های نامزد‌های مرحله دوم دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی تهرانی (تهران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *