برند کیف و کفش ایرانی

۱۸برند ثبت شده کیف و کفش در استان همدان

پایگاه خبری دنیای برند، رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان از ۱۸ برند ثبت شده کیف و کفش این استان خبر داد.

احمد گازرانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در استان همدان در چند سال اخیر حرکت‌های خوبی برای برندسازی و آموزش برای الگو برداری و طراحی و بازاریابی صورت گرفته است.

وی افزود: برای اینکه یک شرکت وکارخانه تولیدی کیف و کفش را برای برند سازی راهنمایی و هدایت کنیم نیاز به برگزاری کلاس‌های آموزشی بوده که این  کلاس‌ها برای راهنمایی هر چه بهتر تولیدکنندگان این حوزه در استان دایر هستند.

گازرانی خاطر نشان کرد: برخی از تولید کنندگان کیف و کفش استان همدان برای ثبت برند تولیدات خود از عدم فعالیت شرکت‌های ثبت برند در استان گلایه مندند.

وی نبود شرکت‌های ثبت برند فعال در استان همدان را یکی از ضعف‌ها در برند سازی تولیدات کیف و کفش استان دانست و گفت: متاسفانه شرکت‌هایی که در ثبت برند در استان همدان وجود دارد چندان فعالیت ندارند و اگر هم دارای فعالیتی هستند چندان راهنمایی خوبی را به مجموعه ارائه  نمی‌دهند و  اکثر کارخانه داران و تولید کنندگان کیف و کفش استان برای پیگیری ثبت برند خود ناچارند به تهران مراجعه کنند.

گازرانی ادامه داد:خوشبختانه با توجه به رقابت‌هایی که در سال‌های اخیر در کیف و کفش استان همدان به وجود آمده در آینده نه چندان دور شاهد این خواهیم‌بود که اکثریت کارخانه داران کیف و کفش استان همدان صاحب برند شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر  تعداد هزار کارگاه کیف و کفش در استان همدان دارای فعالیت بوده که این تعداد کارگاه و تولیدی و کارخانه کیف و کفش برای بیش از شش هزار نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان با بیان اینکه استان همدان را به عنوان تولید کننده کفش زنانه می‌شناسند و استان همدان در زمینه کفش تولید کفش زنانه موفق تر بوده است، تصریح کرد: از صد درصد تولیدات کیف و کفش استان همدان ۹۸درصد تولیدات به تولید کفش زنانه اختصاص دارد و تنها دو تا سه درصد از کفش‌ها مردانه در استان همدان تولید می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه از ۹۸درصد کفش‌های زنانه  تولید شده استان هشت درصد از چرم طبیعی و مابقی از چرم مصنوعی تولید می شود،تاکید کرد: اکثریت خریداران کلی کیف و کفش برای خرید کفش زنانه استان همدان و کفش مردانه استان تبریز را انتخاب می‌کنند.

گازرانی در ادامه اظهار کرد: کیف و کفش استان همدان به برخی از کشورهای دیگر از جمله به اقلیم کردستان ،ارمنستان ،بخشی به روسیه و افغانستان صادر می‌شود.

وی  با بیان اینکه شرایط کرونا تا حدودی در فعالیت کارگاه ها و کارخانه های تولید کیف و کفش استان همدان بی تاثیر نبود، خاطر نشان کرد: اما خوشبختانه فعالان این حوزه خیلی زود مسیر جدیدی را برای تولید خود پیدا کردند و این امر موجب شد تا سریع تر به وضعیت و شرایط عادی تولید بازگردند.

گازرانی در رابطه با وضعیت بازار کیف و کفش استان همدان گفت: از نظر خرید و فروش مردم با توجه به اینکه قدرت خرید مردم پایین آمده است وضعیت کسب و کار تک فروشی ها چندان خوب نیست.

وی بیان کرد:خوشبختانه با توجه به اینکه حرکت های خوبی در این صنعت انجام شده و با برگزاری نمایشگاه های دوره ای که در شهرهای مختلف بخصوص حضور تولیدکنندگان در کشورهای خارجی برگزار کرده ایم بحث تولید کیف و کفش استان  همچنان به قوت خود باقی است و مشکلی در رابطه با تولید نداریم.

وی اضافه کرد: فروش تک فروشی‌ها کاهش یافته و ضعیف است که این امر نشات گرفته از پایین آمدن کاهش قدرت خرید مردم است.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

ایران خودرو

واکنش ایران خودرو به گزارش تهیه شده با عنوان «دام ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس»

گروه صنعتی ایران خودرو در واکنش به انتشار گزارشی با عنوان «دام ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس» توضیحاتی را ارسال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *