0 to 100 stages of brand and trademark registration - 0 تا 100 مراحل ثبت برند و علامت تجاری

۰ تا ۱۰۰ مراحل ثبت برند و علامت تجاری

پایگاه خبری دنیای برند، ثبت برند و علامت تجاری یکی از مهم‌ترین مواردی می باشد که برای رسیدن به موفقیت در حوزه‌های مختلف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ثبت کردن برند این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید به خوبی در بازار به معرفی خود، محصولات و خدماتتان بپردازید. در واقع باید بیان کرد که با ثبت کردن برند تجاری خود، گام اول را بر روی پلکان پیشرفت بر می‌دارید و به سمت درجات بالاتر حرکت خواهید کرد؛ اما این موضوع زمانی صحت پیدا می‌کند که در کل مسیر مربوطه از کارشناسان مجرب کمک بگیرید.

 

نام برند، مشخصه اصلی شماست

اولین موردی که در زمینه ثبت برند و علامت تجاری باید به آن اشاره کنیم، انتخاب کردن نام برند است. نامی که برای برند خود برمی‌گزینید، در حقیقت شاخصه اصلی شما در میان کاربرانتان محسوب می‌شود. همه ما برندهای محبوب خود را با توجه به نام آن‌ها به یاد می‌آوریم و به همین دلیل ضرورت دارد که در اولین گام یک نام صحیح و در عین حال جذاب برای برندتان انتخاب کنید.

نامی که انتخاب می‌شود، باید دو ویژگی مهم داشته باشد. اول اینکه آن نام با نام سایر برندهای موجود در بازار یکسان نباشد. در واقع شما نمی‌توانید از نام‌های تکراری برای برند خود استفاده کنید. مورد دوم آن است که نام برند از نظر فرهنگی و حقوقی مشکل و ایراد خاصی نداشته باشد. بنابراین در صورت رعایت هر دوی این موارد می‌توان مطمئن بود که نام مدنظر بدون هیچ مشکل مهمی به ثبت می‌رسد.

تهیه کردن مدارک را جدی بگیرید

در مرحله بعد، برای ثبت برند و علامت تجاری باید به سراغ تهیه کردن یک سری مدارک مشخص رفت. این مدارک خود به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند و همه آن‌ها کاملاً مهم و ضروری هستند. مدارک مزبور نهایتاً باید به شکل اسکن شده در اختیار اداره مالکیت قرار بگیرند. مدارک مورد نیاز در این زمینه عبارت‌اند از:

  • اسکن شناسنامه
  • اسکن کارت ملی
  • اسکن کارت بازرگانی
  • اسکن مجوز‌های مختلف
  • اسکن آگهی مربوط به تأسیس
  • اسکن مدارک آخرین تغییرات (در حوزه مدیریت)

علاوه بر این مدارک، لازم است که اطلاعات عادی همچون آدرس، شماره تلفن و موارد مشابه نیز در زمان ارائه مدارک به اداره مالکیت، در سایت ثبت شوند. به‌عنوان‌مثال کلیه اشخاص حقوقی باید حتماً شماره همراه خود را در اختیار این اداره قرار دهند. ارائه این مدارک و طی کردن مراحل بعدی با بهره‌گیری از یک مؤسسه مجرب در حوزه ثبت شرکت به بهترین شکل ممکن انجام می‌گیرد. کارشناسان شرکت سورن به کلیه پرسش‌های شما در این زمینه پاسخ می‌دهند و با آگاهی کامل از کلیه مدارک موردنیاز، شانس موفقیتتان را افزایش خواهند داد.

روند ثبت کردن اظهارنامه مربوط به برند

ثبت برند تنها شامل ارائه مدارک نیست. در گام بعدی، نوبت به ثبت کردن اظهارنامه در سایت اداره مالکیت فکری می‌رسد. برای ثبت کردن اظهارنامه باید به سایت این اداره مراجعه کرده و سپس اطلاعات خواسته شده را به شکل دقیق وارد کنید.

به منظور انجام این کار باید یک حساب کاربری در سایت مدنظر ایجاد کنید. پس از ایجاد حساب کاربری، برگه‌ای اختصاصی در سایت در اختیارتان قرار می‌گیرد که باید از آن پرینت بگیرید و آن را به دفترخانه‌های اسناد رسمی ببرید و گواهی امضا بگیرید. سپس همین برگه دوباره در سایت قرار می‌گیرد تا بتوان به شناسه کاربری و پسورد مختص به خود دسترسی پیدا کرد.

اکنون می‌توان به سراغ ثبت کردن اظهار نامه رفت. اظهارنامه ثبت شده به صورت کامل توسط متخصصین اداره ثبت مالکیت فکری مورد بررسی قرار می­گیرد. چنانچه کلیه نکات خواسته شده رعایت شده باشد، یک پیام کوتاه مبنی بر تأیید روند ثبت اظهارنامه دریافت خواهید کرد.

0 to 100 stages of brand and trademark registration 0 - 0 تا 100 مراحل ثبت برند و علامت تجاریدر زمان ارسال مدارک و ثبت اظهارنامه جهت بررسی توسط کارشناسان، از شما درخواست می‌شود که مبلغ مشخصی را به حساب این اداره واریز کنید. در صورتی که مبلغ مربوطه واریز نشود، طبیعتاً پرونده ثبت برند و علامت تجاری بررسی نخواهد شد. در کنار این مورد به یاد داشته باشید که تنها راه وارد شدن شما به پنل سایت، همان رمز عبور و شناسه کاربری خاصی است که در اختیارتان قرار می‌گیرد؛ بنابراین در حفظ آن‌ها کوشا باشید تا مشکل خاصی در زمینه ورود به سایت برایتان به وجود نیاید.

ارائه آگهی در روزنامه برای مشخص شدن معترضان

در گام بعدی از ثبت برند و علامت تجاری باید به سراغ مرحله آگهی تقاضای ثبت برند برویم. این مرحله تنها زمانی قابل انجام است که با تقاضای ثبت برند مدنظر ما موافقت شده باشد. برای چاپ آگهی تقاضای ثبت برند یک هزینه مشخص تعیین شده است که باید در زمان مقرر پرداخت شود. پس از اینکه هزینه مدنظر پرداخت شد،‌ آگهی مربوطه در یک روزنامه رسمی چاپ می‌شود.

شاید بپرسید که چاپ آگهی به چه منظور است؟ در پاسخ به این پرسش متداول باید بگوییم پس از چاپ آگهی شما، افرادی که تصور می‌کنند برند شما با ماهیت برند آن‌ها تداخل حقوقی (به عنوان نمونه یک نوع کپی از برند آن‌ها تلقی می‌شود) دارد، می‌توانند اعتراضات خود را بیان کنند. در واقع این آگهی به­منظور جلوگیری از ثبت برندهای مشابه کاربرد دارد. اگر پس از ارائه آگهی، به مدت سی روز هیچ‌گونه اعتراض خاصی نسبت به ثبت برند تجاری شما رخ نداد، باید به سراغ مرحله بعد بروید.

دو هزینه مهم دیگر برای ثبت برند که باید پرداخت شوند

ثبت برند و علامت تجاری شامل پرداخت مبلغی با نام «حق‌الثبت» است. این هزینه با توجه به نوع شرکت تعیین می‌شود و نمی‌توان آن را همواره یکسان دانست. افرادی که قصد دارند برند حقیقی ثبت کنند، باید مبلغی برابر با ۱۲۰ هزار تومان پرداخت کنند. این هزینه برای ثبت یک برند حقوقی ۲۴۰ هزار تومان است، البته توجه داشته باشید که با افزایش میزان طبقه، بر این هزینه افزوده می‌شود. به‌عنوان‌مثال، اضافه شدن هر طبقه در زمان ثبت برند حقیقی ده هزار تومان و در زمان ثبت برند حقوقی بیست هزار تومان هزینه دارد.

در کنار این موارد، هزینه مربوط به آگهی دوم در روزنامه رسمی نیز دریافت می‌شود. در این آگهی به شروع فعالیت برند شما اشاره می­شود. در واقع عموم مردم نیز باید از آغاز فعالیت شما آگاه شوند و این موضوع به کمک آگهی دوم در روزنامه رسمی انجام می­شود.

شاید تصور کنید که کار تمام شده است؛ اما باید بگوییم که هنوز یک مرحله دیگر از ثبت علامت تجاری باقی مانده است. در گام آخر نیاز بوده که یک نسخه از هر دو آگهی و همچنین اظهارنامه و نمونه برند را در اختیار اداره مالکیت معنوی (به صورت حضوری) قرار دهید. پس از این مرحله یک رسید در اختیارتان قرار می‌گیرد که نشان‌دهنده به پایان رسیدن مراحل ثبت برند است.

0 to 100 stages of brand and trademark registration 9 - 0 تا 100 مراحل ثبت برند و علامت تجاریثبت برند به شکل قانونی و کاملاً حساب‌شده

همان‌طور که دانستید، ثبت کردن یک برند تجاری مراحل گوناگونی دارد. به طبع، چنانچه با این مراحل به خوبی آشنایی نداشته باشید، روند ثبت برند مدنظرتان به شدت طولانی خواهد شد و همین امر قدرت رقابت با سایر برندها را از شما می‌گیرد.

یک راه عالی به منظور تسریع روند ثبت برند و علامت تجاری، بهره‌گیری از متخصصانی است که در این زمینه دارای‌ دانش و آگاهی لازم هستند. آن‌ها برگ برنده شما به شمار می‌آیند و از ابتدا تا انتهای روند ثبت با شما همراه خواهند بود. مؤسسه ثبت شرکت سورن با داشتن سابقه بسیار طولانی، بهترین گزینه موجود برای افرادی است که قصد دارند برند خود را به راحت‌ترین شکل ممکن ثبت کنند.

 

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

How to have a great trip to Antalya 310x165 - چگونه سفری عالی به آنتالیا داشته باشیم؟

چگونه سفری عالی به آنتالیا داشته باشیم؟

برای سفری عالی به آنتالیا ابتدا باید اطلاعاتی کامل درمورد این شهر داشته باشید و یک برنامه‌ریزی دقیق انجام دهید تا بهترین سفر زندگی خود را تجربه کنید. در برنامه‌ریزی برای سفر به این شهر، انتخاب هتل خوب مانند هتل ونزیا پالاس دلوکس ریزورت آنتالیا، رزرو به‌موقع بلیط هواپیما آنتالیا و ... اهمیت دارد و باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشید. اگر قصد سفر به این شهر را دارید و در حال برنامه‌ریزی هستید، این مطلب را اتا انتها بخوانید تا با نکات ویژه یک سفر خوب به آنتالیا آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *