برندسازی صنعت مبل

ضرورت برندسازی در صنعت مبل خوی

شهرستان خوی با تولید سالانه بیش از ۶۰ هزار دست مبل یکی از قطب های تولید این محصول در کشور است.

پایگاه خبری دنیای برند، به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، تولید مبل غالب فعالیت های شهرک صنعتی شهرستان خوی را تشکیل میدهد، صنعتی که محصولاتش با تکمیل زنجیره تولید در مسیر رقابت با محصولات مشابه خارجی قرار گرفته است.
حسنلو مدیر شهرک صنعتی خوی گفت: در این شهرک ۴۵ واحد تولید مبل فعال است که سالانه بیش از ۶۰ هزار دست انواع مبل تولید وبه بازارهای مبل داخل و خارج عرضه می کنند. 


وی افزود : واحدهای تولید مبل در این شهرک سالانه بیش از ۲۵۰۰ میلیارد ریال چرخه و گردش مالی دارند و نقش مهمی را در اقتصاد آذربایجان غربی ایفا می کنند.
حسنلو با اشاره به اینکه دانش فنی مورد استفاده در این واحدها بیشتر جنبه بومی‌سازی دارد تصریح کرد: در سالهای گذشته برخی از واحدهای تولیدی مبلمان شهرستان خوی با مشارکت سرمایه‌گذارانی از ترکیه راه‌اندازی شده بودند که هم‌اکنون با تکیه به دانش بومی استقلال خود را در امر تولید به‌دست آورده‌اند.

وی می افزاید : استفاده از ابزارآلات به روز، نیروی کار ماهر، طراحی‌های متناسب با نیاز بازار و رنگ‌آمیزی آن در داخل شهرستان باعث شده محصولات تولیدی در این واحدهای صنعتی شرایط رقابت‌پذیری با سایر محصولات مشابه در بازارهای جهانی را داشته باشند.

طباطبایی از فعالان تولید مبل وجود کارگاههای زیر پله ای و غیر مجاز در حاشیه شهر خوی را از مهمترین مشکلات و تضعیف بازار این حوزه میداند و برضرورت برندسازی و ساماندهی آنها تاکید می کند. 


علاوه بر این تعداد واحد تولید مبل در شهرک صنعتی خوی ؛حدود ۴۰ واحد صنفی – تولیدی در زمینه تولید مبلمان در شهرستان خوی فعالیت می‌کنند
علیرغم اینهمه ظرفیت نداشتن برند خاص و عدم تشکیل خوشه صنعتی مبل میرئد تا تولیدات این بخش را تحت تاثیر خود قرار دهد .

ایجاد شهرک صنعتی مبل در شهرستان که سالهات در حد واگذاری زمین باقی مانده می‌تواند علاوه بر متمرکز کردن تولید در واحدهای تولید مبلمان، منجر به ایجاد رونق صادرات، ایجاد اشتغال پایدار و ارزآوری مناسب در استان شود.

صنعت تولید مبل در شهرستان خوی برای ۱۵۰۰ نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد کرده است. 

همچنین ببینید

پلتفرم ایکس

مهلت دادگاه عالی برزیل به پلتفرم ایکس

ک دادگاه عالی در برزیل تا روز جمعه به پلتفرم ایکس مهلت داده توضیح دهد چرا به طور کامل از دستورات برای مسدودسازی برخی حساب های کاربری پیروی نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *