اقتصاد ایران و پاکستان

اقتصاد ایران و پاکستان مکمل یکدیگرند

پایگاه خبری دنیای برند، مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه‌گذاری با اشاره به استقبال کشورش نسبت به توسعه روابط تجاری بین دو کشور، اقتصاد ایران و پاکستان را مکمل یکدیگر خواند و گفت: ما خواهان استفاده از مزایای تجارت آزاد و رفع موانع در این حوزه هستیم.

به گزارش شاتا، عبدالرزاق داود در نهمین نشست اجلاس کمیته مشترک تجاری جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نشست و قدردانی از وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: کاملا موافقم که لازم است روابط را فراتر از روابط تجارت کالاها ببریم و تا حوزه‌های فرهنگی و تعامل میان تجار و بازرگانان بسط و توسعه دهیم.

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه‌گذاری با بیان اینکه نهمین نشست اجلاس کمیته مشترک تجاری جمهوری اسلامی و پاکستان آغازگر فرآیند رسیدگی به مسائل و موانع میان دو کشور در حوزه تجارت است، خواهان پیشرفت و توسعه در همه حوزه‌ها و ارتباط بین دو کشور از جمله حمل و نقل آزاد کالا، گسترش تهاتر، ایجاد بازارچه مرزی و بهره‌مندی از مزایای تجارت آزاد و رفع موانع در این زمینه شد.

وی با اشاره به توافقات تجاری بین دو کشور در سال ۲۰۱۶، از عدم تحقق آن‌ها ابراز تأسف کرد و افزود: امیدوارم امروز گام‌های لازم برای تحقق این امر برداشته شود.

عبدالرزاق داود ادامه داد: من با امید فراوان و بنا به دستور نخست وزیر کشورمان برای افزایش تجارت منطقه‌ای بویژه تجارت با ایران به تهران آمده‌ام‌.

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه‌گذاری در پایان نسبت به نقش و تاثیر این نشست در پیشبرد روابط اقتصادی دو کشور ابراز امیدواری کرد و با اشاره به ظرفیت‌های موجود و اراده دو کشور برای توسعه روابط تجاری گفت: اقتصاد دو کشور مکمل یکدیگرند و باید برای تحقق ظرفیت‌ها اقتصادی دوجانبه تلاش بیشتری داشته باشیم.

همچنین ببینید

Img20230724132753399

پیام تبریک رئیس اتاق ایران به مناسبت نوروز 1403

یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبر الیل و النهار یا محول الحول و الاحوال، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *