اقتصاد ایران و پاکستان

اقتصاد ایران و پاکستان مکمل یکدیگرند

پایگاه خبری دنیای برند، مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه‌گذاری با اشاره به استقبال کشورش نسبت به توسعه روابط تجاری بین دو کشور، اقتصاد ایران و پاکستان را مکمل یکدیگر خواند و گفت: ما خواهان استفاده از مزایای تجارت آزاد و رفع موانع در این حوزه هستیم.

به گزارش شاتا، عبدالرزاق داود در نهمین نشست اجلاس کمیته مشترک تجاری جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نشست و قدردانی از وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: کاملا موافقم که لازم است روابط را فراتر از روابط تجارت کالاها ببریم و تا حوزه‌های فرهنگی و تعامل میان تجار و بازرگانان بسط و توسعه دهیم.

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه‌گذاری با بیان اینکه نهمین نشست اجلاس کمیته مشترک تجاری جمهوری اسلامی و پاکستان آغازگر فرآیند رسیدگی به مسائل و موانع میان دو کشور در حوزه تجارت است، خواهان پیشرفت و توسعه در همه حوزه‌ها و ارتباط بین دو کشور از جمله حمل و نقل آزاد کالا، گسترش تهاتر، ایجاد بازارچه مرزی و بهره‌مندی از مزایای تجارت آزاد و رفع موانع در این زمینه شد.

وی با اشاره به توافقات تجاری بین دو کشور در سال ۲۰۱۶، از عدم تحقق آن‌ها ابراز تأسف کرد و افزود: امیدوارم امروز گام‌های لازم برای تحقق این امر برداشته شود.

عبدالرزاق داود ادامه داد: من با امید فراوان و بنا به دستور نخست وزیر کشورمان برای افزایش تجارت منطقه‌ای بویژه تجارت با ایران به تهران آمده‌ام‌.

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه‌گذاری در پایان نسبت به نقش و تاثیر این نشست در پیشبرد روابط اقتصادی دو کشور ابراز امیدواری کرد و با اشاره به ظرفیت‌های موجود و اراده دو کشور برای توسعه روابط تجاری گفت: اقتصاد دو کشور مکمل یکدیگرند و باید برای تحقق ظرفیت‌ها اقتصادی دوجانبه تلاش بیشتری داشته باشیم.

همچنین ببینید

Img20240417101430478 310x165 - دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از 24 اردیبهشت برگزار می شود

دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از ۲۴ اردیبهشت برگزار می شود

رویداد بین‌المللی «کرمان آیدکس» می‌کوشد با فراهم‌سازی زمینه گفت‌وگو بین بخش خصوصی واقعی، اندیشمندان و …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x