برند روغن

تنها برند روغن شرق کشور با ۲۰ درصد ظرفیت فعالیت می کند

پایگاه خبری دنیای برند، مدیر برند روغن فرآیند خراسان گفت: علی‌رغم اینکه تنها کارخانه روغن شرق کشور در کاشمر قرار دارد اما اکنون فقط با ۲۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند.

محمدرضا شریعت‌جعفری روز گذشته، ۲۷ خرداد، در بازدید استاندار خراسان رضوی از بخش‌های مختلف این کارخانه افزود: کارخانه‌ روغن کاشمر به عنوان بزرگترین کارخانه در شرق کشور سال ۸۰ افتتاح شد که بالغ‌ بر ۶۸۰ پرسنل بیمه شده و مشغول به کار داشت.

وی با بیان اینکه به خاطر بروز برخی مشکلات تعداد زیادی از کارگران بیکار شدند، اظهار کرد: در این مجموعه سه کارخانه دیگر شامل حلب‌زنی، پت زن و ماشین‌سازی نیز فعالیت داشت که در حال حاضر تعطیل شده‌ است.

مدیر کارخانه روغن فرآیند خراسان تصریح کرد: هرچند این کارخانه روغن اولین واحدی بود که در شهرک صنعتی کاشمر افتتاح شد اما چند سالی می‌شود که به دلیل سخت‌گیری‌های بانک‌ عامل با مشکلات جدی مواجه شده‌ایم.

وی بیان کرد: هرچند روغن مورد نیاز قنادی از خارج استان تامین می‌شود اما اکنون توان تولید این روغن را در این کارخانه داریم.

شریعت جعفری اظهار کرد: در حال حاضر تنها کارخانه روغن در شرق کشور هستیم که توان تولید هشت نوع محصول از جمله روغن صنف، روغن مایع و جامد، روغن سویا، روغن کلزا، روغن قنادی و پودر چربی برای مصرف دامی و… را داریم.

وی با ابراز تاسف از اینکه در حال حاضر فقط با ۲۰ درصد ظرفیت فعال هستیم، گفت: متاسفانه نقدینگی ما صفر است و در حال حاضر برای برندهای مختلف در کشور تولید داریم.

مدیر کارخانه روغن فرآیند خراسان افزود: اکنون توان ذخیره‌سازی ۱۷ هزار تن روغن خام را داریم که در شرق کشور چنین امکانی اصلا وجود ندارد. اگر کسی به داد ما می‌رسید، می‌توانستیم بخش قابل توجهی از روغن مورد نیاز خراسان رضوی را تامین کنیم.

وی تصریح کرد: اکنون فقط پنج کارخانه در کشور توان تولید روغن صاف قنادی دارد که کارخانه روغن فرایند کاشمر یکی از آن‌هاست اما اکنون روغن مورد نیاز از دیگر استان‌های کشور وارد می‌شود که هزینه‌های قابل توجهی را به ما تحمیل می‌کند.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، در این بازدید برای رفع مشکلات این مجموعه قول مساعد داد و بیان کرد: انشالله به زودی مشکلات این کارخانه رفع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از بازگشت به مشهد مشکلات پیش روی این کارخانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و برای رفع این مسائل از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: به زودی تمام مسائل و مشکلات این کارخانه در مرکز استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت: زمانی تا ۶۰۰ نفر بیمه شده در این کارخانه کار می‌کردند و سه برابر این تعداد نیز به صورت غیرمستقیم در آن مشغول به کار بودند.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین افزود: انتظار داریم بانک عامل نحوه محاسبه سودهایی که گفته را اعلام کند. علی‌رغم اینکه این بانک ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات به این مجموعه پرداخت کرده اما اکنون اعلام شده که باید ۱۷۰ میلیارد تومان بابت بدهی خود باز پس گیرد. با چه محاسبه‌ای این رقم اعلام می‌شود؟

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

وی تصریح کرد: بانک‌ها در تمام کشور هر جایی را تملک کرده‌اند. اکنون در این کارخانه ۱۰۰ نفر مشغول فعالیت هستند. اگر بانک بخواهد این کارخانه را تملک کند، همین ۱۰۰ نفر هم بیکار خواهند شد.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *