Social Network2 - فیلم شبکه اجتماعی ۲۰۱۰

فیلم شبکه اجتماعی ۲۰۱۰

فیلم The Social Network در ژانر بیوگرافی، درام، درباره زندگی مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) و چگونگی به وجود اومدن بزرگترین شبکه اجتماعی تاریخ، فیس‌بوک (Facebook) هست.

فیلم شبکه‌ اجتماعی رو در همون سالی که اکران شد دیدم و الان دقیقا تمامی سکانس‌هاش رو به خاطر ندارم تا بتونم نقد مناسبی براش بنویسم. اما پیشنهاد می‌کنم این فیلم رو ببینین، می‌تونه در کسب و کار اینترنتی برای شما الهام بخش باشه و به شما انگیزه بده.

کارگردان فیلم شبکه‌ اجتماعی ، دیوید فینچر (David Fincher)، از برترین کارگردانان سینمای هالیوود، دقیقا می‌دونست که باید در چه زمانی، دستش رو بر روی چه پروژه ای بذاره. اون پروژه، تولید و عرضه فیلم فیس‌بوک بود که تونست موفقیت بزرگی رو برای اون ایجاد کنه. بودجه ساخت فیلم ۴۰ میلیون دلار و درآمدش ۲۲۴.۹ میلیون دلار شد که موفقیت بزرگ و سود خالص خیلی خوبی برای یک فیلم محسوب می‌شه. البته به نظر می‌رسید که این فیلم کمی جنبه تبلیغاتی هم داشت و در زمانی منتشر شد که تونست به رشد بیشتر فیس‌بوک کمک زیادی بکنه.

فیلم The Social Network برنده سه جایزه اسکار بهترین تدوین، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین موسیقی شد و برنده ۱۶۵ جایزه دیگر و همچنین نامزد ۱۶۸ جایزه دیگر شد.

فیلم شبکه اجتماعی در آمارها هم بسیار مورد توجه مردم و منتقدین قرار گرفت. نمره منتقدین به این فیلم ۹۵ از ۱۰۰ و آرای مردمی، ۷.۷ از ۱۰ در IMDB. نقش مارک زاکربرگ در این فیلم رو جسی آیزنبرگ (Jesse Eisenberg) بازی کرده