Social Network2 - فیلم شبکه اجتماعی ۲۰۱۰

فیلم شبکه اجتماعی ۲۰۱۰

فیلم The Social Network در ژانر بیوگرافی، درام، درباره زندگی مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) و چگونگی به وجود اومدن بزرگترین شبکه اجتماعی تاریخ، فیس‌بوک (Facebook) هست.

فیلم شبکه‌ اجتماعی رو در همون سالی که اکران شد دیدم و الان دقیقا تمامی سکانس‌هاش رو به خاطر ندارم تا بتونم نقد مناسبی براش بنویسم. اما پیشنهاد می‌کنم این فیلم رو ببینین، می‌تونه در کسب و کار اینترنتی برای شما الهام بخش باشه و به شما انگیزه بده.

کارگردان فیلم شبکه‌ اجتماعی ، دیوید فینچر (David Fincher)، از برترین کارگردانان سینمای هالیوود، دقیقا می‌دونست که باید در چه زمانی، دستش رو بر روی چه پروژه ای بذاره. اون پروژه، تولید و عرضه فیلم فیس‌بوک بود که تونست موفقیت بزرگی رو برای اون ایجاد کنه. بودجه ساخت فیلم ۴۰ میلیون دلار و درآمدش ۲۲۴.۹ میلیون دلار شد که موفقیت بزرگ و سود خالص خیلی خوبی برای یک فیلم محسوب می‌شه. البته به نظر می‌رسید که این فیلم کمی جنبه تبلیغاتی هم داشت و در زمانی منتشر شد که تونست به رشد بیشتر فیس‌بوک کمک زیادی بکنه.

فیلم The Social Network برنده سه جایزه اسکار بهترین تدوین، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین موسیقی شد و برنده ۱۶۵ جایزه دیگر و همچنین نامزد ۱۶۸ جایزه دیگر شد.

فیلم شبکه اجتماعی در آمارها هم بسیار مورد توجه مردم و منتقدین قرار گرفت. نمره منتقدین به این فیلم ۹۵ از ۱۰۰ و آرای مردمی، ۷.۷ از ۱۰ در IMDB. نقش مارک زاکربرگ در این فیلم رو جسی آیزنبرگ (Jesse Eisenberg) بازی کرده

همچنین ببینید

Up in the Air

فیلم Up in the Air

فیلم Up in the Air به کارگردانی جیسن ریتمن و نقش آفرینی جورج کلونی و ورا …