MV5BNDc2NTE0NzE4N15BMl5BanBnXkFtZTgwMDQ5MzgwMzE@. V1 - غارتگران دره سیلیکون

غارتگران دره سیلیکون

 سریال Pirates of Silicon Valley که فضای سیلیکون ولی و مشکلاتی که یه استارتاپ باهاش مواجه میشه رو با طنز بیان کرده. تمام فاکتورهای مهم و تاثیرگذار این اکوسیستم از جمله دولوپرها، سرمایه‌گذارها، دانشگاه‌ها، مدیران کمپانی‌ها رو با زبان طنز به بهترین شکل ممکن نقد میکنه.

داستان فیلم: داستان آن در سال های ۱۹۷۱ تا ۱۹۹۷ و براساس کتاب پائول فرایبرگر و مایکل سوئین ۱۹۸۴ “آتش سوزی در دره: ساختن رایانه شخصی”، بررسی تاثیر رقابت بین جابز (اپل) و گیتس (مایکروسافت) در توسعه کامپیوتر شخصی است.استیو جابز (Noah Wyle) با ریدلی اسکات (J.G. Hertzler) مدیرعامل، در مورد ایجاد یک تجارت (۱۹۸۴) برای Apple Computer، اولین Macintosh را معرفی کرد. جابز در حال تلاش برای بیان ایده خود است که “ما یک آگاهی کاملا جدید ایجاد می کنیم”.

اسکات بیشتر به جنبه های فنی تجاری توجه دارد. بعد در سال ۱۹۹۷ جابز، با بازگشت به اپل، اعلام معامله جدید با مایکروسافت در نمایشگاه Macworld انجام می شود. شریک او، استیو ووزنیاک یا  WOZ  (Joey Slotnick)، به عنوان یکی از دو راوی مرکزی داستان معرفی شده است. شخص Wozniak به تماشاگران شباهت بین برادر بزرگ و تصویر بیل گیتس (آنتونی مایکل هال) را بر روی صفحه نمایش در این اعلامیه یاد می دهد. فیلم قبل از شکل گیری اپل، به فلسفه های جوانانش با جابز تبدیل می شود.

از نظر ویراستاران سینمای آمریکایی و جوایز ادی در سال ۲۰۰۰، بهترین فیلم دو ساعته برای تلویزیون تجاری ریچارد هاسی  را برنده شد.

 انجمن فیلم و تلویزیون آنلاین ۱۹۹۸-۱۹۹۹ بهترین فیلم ساخته شده برای تلویزیون را دریافت کرد. نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل Miniseries Wyle و همچنین برای یک مینی سریال یا فیلم Richard Halsey نامزد شده است. نامزد بهترین ترکیب متمایز صدا برای Miniseries و یا فیلم استفن Halbert  فیلیپه Seretti. دریافت جایزه انجمن صنفی آمریکا  و جزء هفت تولید کننده برجسته تلویزیونی طولانی است.این فیلم علاقه مندان خاص خود را دارد و ۸۸ درصد از کاربران گوگل به آن رای مثبت داده اند. همچنین دارای امتیاز ۷.۳ از ۱۰ در IMDB است.

همچنین ببینید

Up in the Air

فیلم Up in the Air

فیلم Up in the Air به کارگردانی جیسن ریتمن و نقش آفرینی جورج کلونی و ورا …