گزارش سال 1402 برند اُکالا

گزارش سال ۱۴۰۲ برند اُکالا| اُکالا؛ سکوی پرتاب برندهای غذایی در ایران

گزارش سالانه اُکالا نشان می‌دهد که این پلتفرم به یک سکوی پرتاب مهم برای برندهای غذایی در ایران تبدیل شده است. با اجرای کمپین‌های موفق و افزایش فروش برندهای همکار، اُکالا نقش مهمی در تقویت برندهای ایرانی ایفا کرده است.

دنیای برند ،تمرکز اصلی ما در سال گذشته و همینطور امسال بر ارتقای تجربه خوشایند کاربران، پشتیبانی مشتریان و سرعت ارسال سفارش‌ها بوده است.
همچنین با ایجاد ارتباطی سازنده و مبتنی بر اعتماد با فروشندگان و تامین‌کنندگان، خریدی به صرفه را برای مشتریان فراهم کرده و با حذف هزینه ارسال، سبک خرید مشتریان را متحول کردیم.

اکالا در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۸۵۲ سوپرمارکت فعال، بیش از ۱۹ میلیون کاربر و بیش از ۱۵۷ میلیون بازدید از وبسایت و اپلیکیشن خود داشته است.
تعداد سفارش‌های مشتریان با ۱۱۸% رشد نسبت به سال ۱۴۰۱ به ۲.۳+ میلیون رسیده و ۹۷% ارسال سفارش‌ها موفق بوده است.
ما با تکیه بر نیم قرن تجربه گروه صنعتی گلرنگ و تیم جوان و متخصص اکالا، متعهد به تحول بازار آنلاین محصولات سوپرمارکتی به واسطه خلق تجربه منحصربه‌فرد در خرید راحت برای همه اقشار جامعه هستیم.

شکستن رکورد صنعت

در روز ۴ اسفند ۱۴۰۲ با ثبت بیش از ۱۲۷ هزار سفارش در یک روز توانستیم رکورد خرید آنلاین از سوپرمارکت‌ها را جابه‌جا کنیم. در ادامه تعدادی از آمار جالب این روز را با شما به اشتراک گذاشتیم:

record 2 - گزارش سال 1402 برند اُکالا| اُکالا؛ سکوی پرتاب برندهای غذایی در ایران

 

مردم کدام استان‌ها از اکالا بیشتر خرید می‌کنند؟

اکالا در سال ۱۴۰۲ در ۲۲۳ شهر ایران فعالیت کرده است و این گسترده‌ترین پوشش در میان پلتفرم‌های خرید آنلاین محصولات سوپرمارکتی محسوب می‌شود. با این پوشش‌دهی وسیع، امکان خرید اقلام اساسی را برای مشتریان بیشتری فراهم کردیم.

report 22 - گزارش سال 1402 برند اُکالا| اُکالا؛ سکوی پرتاب برندهای غذایی در ایرانتعداد فروشگاه‌های ما در سال ۱۴۰۲ با رشد ۲۶ درصدی به ۱۸۵۲ فروشگاه رسیده و ساکنان تهران، شیراز و اصفهان بیشترین رشد تعداد کاربر را در این سال داشته‌اند.

امکان خرید از فروشگاه‌های متنوع

در سال ۱۴۰۲ امکان خرید از سوپرمارکت‌های متنوع‌تری را فراهم کردیم، یعنی علاوه بر فروشگاه‌های افق کوروش، امارکت و ابیزینس، امکان خرید از سوپرمارکت‌های گندم، یاران دریان و سایر سوپرمارکت‌های محلی هم فراهم شده است.
تعداد فروشگاه‌های تهران رشد ۱۰۹ درصدی و تعداد سوپرمارکت‌های محلی رشد ۳۴ برابری داشته است.

نانوایی، عضو جدید اکالا

اضافه شدن امکان خرید از نانوایی‌های اطراف، امکان جدیدی است که در این سال به پلتفرم اکالا افزوده شد. با اضافه شدن ۱۸۳ نانوایی در شهر تهران، امکان تهیه نان تازه را برای مشتریان فراهم کرده‌ایم.

مشتریان رکورددار در سال ۱۴۰۲

رفتار جالب تعدادی از مشتریان ما در سال ۱۴۰۲ رکوردساز شد. یکی از مشتریان ما، تعداد ۸۳۷ سفارش ثبت کرده و شخص دیگری مجموعا ۷۳۹ میلیون و ۱۳۵ هزار تومان در یک سال خرید داشته است.

در ادامه آمار جالب دیگری از رفتار مشتریان خواهید دید:

costumer record 2 - گزارش سال 1402 برند اُکالا| اُکالا؛ سکوی پرتاب برندهای غذایی در ایرانمحصولات پرفروش اکالا در سال ۱۴۰۲

محصولاتی که بیشترین میزان خرید را داشته‌اند، محصولاتی از دسته‌بندی تنقلات، خواروبار، لبنیات و بهداشتی بوده است.
چیپس و پفک، شیر، ماکارونی، بستنی، شوینده لباس و نوشابه از جمله این محصولات پرفروش هستند. در ادامه لیست پرفروش‌ترین محصولات از لحاظ تعدادی و ریالی را آورده‌ایم:

products bestseller - گزارش سال 1402 برند اُکالا| اُکالا؛ سکوی پرتاب برندهای غذایی در ایرانبرندهای پرفروش سال ۱۴۰۲

برندهایی که محبوبیت زیادی بین کاربران اکالا در سال گذشته داشته‌اند، برندهای چی‌توز، پگاه، زر، دومینو، پاک و … بوده‌اند. لیست ۱۰ برند پرفروش به لحاظ تعدادی و ریالی در ادامه آمده است:

Brands bestseller - گزارش سال 1402 برند اُکالا| اُکالا؛ سکوی پرتاب برندهای غذایی در ایراندر سال ۱۴۰۲، کمپین‌های مختلف اجراشده در اکالا به شکلی چشمگیر برندها را تحت تاثیر قرار داده است. کمپین ۳۶۰ درجه شهر تهران، در دو فاز با مشارکت برندهایی همچون رعنا، سافتلن، می‌ماس و گلرنگ برگزار شد. این کمپین باعث تقویت فروش و دیده‌شدن بیشتر برندها در بازار شده است. افزایش چند برابری فروش برای این برندها یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این کمپین بود:

  • %۷۹ رشد فروش شامپو بدن گلرنگ
  • %۳۶۱ رشد فروش آبمیوه می‌ماس
  • %۳۲۲ رشد فروش روغن مایع رعنا
  • %۱۳۶ رشد فروش مایع لباسشویی سافتلن

اکالا چطور به تسهیل زندگی کاربران خود کمک کرده است؟

هر یک از مشتریان اکالا در سال ۱۴۰۲ به طور متوسط ۴۷% بیشتر از سال قبل سفارش ثبت کردند و ۶۵% مشتریان بعد از تجربه‌ی خرید اول در سال ۱۴۰۲، دوباره این پلتفرم را انتخاب کردند.
ما در اکالا با فراهم کردن فرصت خرید کالاهای سوپرمارکتی به‌صورت آنلاین به مشتریان خود کمک کردیم تا با خرید کالاها با بهترین قیمت و ارسال رایگان، هم سود بیشتری کسب کنند و هم با امکان تحویل کالاها درب منزل در زمان صرفه‌جویی داشته باشند.

  • هر مشتری با سفارش از اکالا به طور میانگین، ۳۳+ کیلومتر مسافت کمتری طی کرده و ۲۳+ ساعت برای خود ذخیره کرده است.
  • هر مشتری در طی سال ۱۴۰۲ به طور میانگین ۲۹۱ هزار تومان تخفیف از اکالا داشته است و با استفاده از قابلیت ارسال رایگان سفارش‌ها در اکالا به طور میانگین ۱۸۷ هزار تومان ذخیره کند.

ظرفیت‌های لجستیکی اکالا

افزایش سرعت عمل و کیفیت در ارسال سفارش‌ها نیازمند توسعه در زیرساخت‌های لجستیکی و فنی بوده است. ما در سال ۱۴۰۲ در شاخص‌های مختلف به دستاوردهایی رسیدیم که نتیجه آن بهبود تجربه خریداران بوده است.

logestic 2 - گزارش سال 1402 برند اُکالا| اُکالا؛ سکوی پرتاب برندهای غذایی در ایرانعملکرد تیم پشتیبانی اکالا

تیم پشتیبانی اکالا تمام سعی خود را کرده تا در کمترین زمان ممکن به رفع مشکل مشتریان کمک کند. در سال ۱۴۰۲، ۷۸درصد از مشتریانی که با واحد پشتیبانی اکالا تماس گرفته‌اند در کمتر از ۱ ساعت به شکایتشان رسیدگی شده است.
شاخص رفع مشکل در اولین تماس (FCR)، در سال ۱۴۰۲ با رشد ۱۰۹ درصدی نسبت به سال قبل به ۸۲ درصد رسید.
به طور کلی میزان رضایت مشتریان از پشتیبانی اکالا ۴.۶ از ۵ بوده است.

رشد تعداد کارکنان

تعداد همکاران اکالا در سال ۱۴۰۲ با رشد ۸۳.۱ درصدی از ۲۴۹ نفر در سال ۱۴۰۱ به ۴۵۶ نفر در سال ۱۴۰۲ رسیده است.
میانگین سنی همکاران اکالا که شامل مدیران هم می‌شود، نمایانگر آن است که اکثر مدیران در بازه سنی ۳۱ تا ۳۵ سال هستند.

گزارش سال ۱۴۰۲ اُکالا نشان‌دهنده رشد و تحول چشمگیر این پلتفرم در حوزه خرید آنلاین سوپرمارکتی است. نوآوری و توسعه زیرساخت‌ها، افزایش تعداد کاربران و سفارش‌ها، بهبود تجربه مشتریان، و اجرای موفق کمپین‌های بازاریابی از جمله دستاوردهای کلیدی اُکالا در این سال بوده است.

دانلود گزارش سال ۱۴۰۲ برند اُکالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *