کمپانی تسلا

سود تسلا در سه‌ماهه دوم ۴۵ درصد سقوط کرد

غول خودروسازی برقی، تسلا، روز سه‌شنبه گزارش مالی خود برای سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ را منتشر کرد که نشان‌دهنده‌ی ۲۵.۵ میلیارد دلار درآمد و ۱.۴۸ میلیارد دلار سود است. درحالی‌که این آمار نشان‌دهنده‌ی رشد ۲ درصدی درآمد تسلا نسبت به بازه مشابه سال گذشته (۲۴.۹ میلیارد دلار) است، سود این شرکت ۴۵ درصد کاهش یافته و از ۲.۷۲ میلیارد دلار به ۱.۴۸ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش دنیای برند به نقل از دیجیاتو، سرمایه‌گذاران امیدوار بودند حاشیه سود ناخالص تسلا پس از سال‌ها کاهش مداوم بهبود پیدا کند اما دلایلی، ازجمله کاهش بی‌رویه قیمت‌ها، باعث شده حاشیه سود شرکت همچنان نزدیک به پایین‌ترین حدش در شش سال اخیر باشد. تسلا‌ در گزارش سه‌ماهه خود حاشیه سود ۱۸ درصدی را گزارش کرده که کمی بیشتر از ۱۷.۴ درصد گزارش‌شده برای سه‌ماهه قبل است اما نسبت به سه‌ماهه‌دوم ۲۰۲۳ کمی کاهش یافته است.

tesla revenue.jpg - سود تسلا در سه‌ماهه دوم 45 درصد سقوط کردتسلا در سه‌ماهه‌ دوم ۴۴۳,۹۵۶ خودرو در سراسر جهان عرضه کرده است که از انتظار تحلیلگران برای عرضه ۴۳۹,۳۰۲ خودرو کمی بیشتر بوده اما نسبت به سال گذشته نزدیک ۵ درصد کاهش یافته است. بااین‌حال، مجموع خودروهای تحویل‌شده در سه‌ماهه دوم نسبت به ۳۸۶,۸۱۰ خودروی تحویل‌شده در سه‌ماهه اول بهبود قابل‌توجهی داشته است.

اعلام این نتایج باعث شد سهام تسلا بیش از ۴ درصد سقوط کند.

برنامه‌های تسلا برای آینده

تسلا در گزارش به سهامداران گفته است:

«برنامه‌های توسعه خودروهای جدید، ازجمله مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر، همچنان برای شروع در نیمه اول سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی‌ شده‌اند. این خودروها از قابلیت‌های پلتفرم نسل بعدی و قابلیت‌هایی از پلتفرم‌های فعلی ما بهره می‌برند و می‌توان آن‌ها را با خطوط تولیدی خودروهای فعلی ساخت.»

tesla income 1024x482.jpg - سود تسلا در سه‌ماهه دوم 45 درصد سقوط کردهمچنین ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، اعلام کرد روبوتاکسی این شرکت ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) معرفی خواهد شد. او هفته گذشته از تأخیر در زمان معرفی روبوتاکسی که ابتدا برای ۸ آگوست (۱۸ مرداد) برنامه‌ریزی شده بود، به‌دلیل تغییرات طراحی خبر داد. ماسک می‌گوید مهندسان تسلا‌ با این زمان اضافی می‌توانند قبل از رونمایی رسمی از روبوتاکسی «چندین ویژگی دیگر» به آن اضافه کنند.

تسلا درمورد سایر خودروهایش گفت تولید سایبرتراک در مقایسه با سه‌ماهه اول سال بیش از سه برابر شده است و تا پایان سال در مسیر سودآوری قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *