63165863 660x330 - در دهه ۹۰ فناوری‌ در کشور رشد یافت ولی این کافی نیست

در دهه ۹۰ فناوری‌ در کشور رشد یافت ولی این کافی نیست

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: ایران ۱۷ میلیون فارغ‌التحصیل و ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان دارد اما باید قبول کنیم که داشتن نخبه و دانش کافی نیست و باید هر روز سریع‌تر از قبل بدویم.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، حسین افشین امروز دربیست و دومین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس عنوان کرد: دنیای امروز دنیای بی رحمی است و دیگر ارتش‌های بزرگ و منابع وجود ندارد بلکه کسانی که سریع‌تر فکر می‌کنند و حرکت و نوآوری دارند برنده هستند.

افشین با بیان اینکه شرکت‌هایی چون اپل و آمازون دیگر تنها یک شرکت نیستند گفت: این مجموعه‌ها یک امپراطوری تشکیل داده‌اند چرا که شرکت‌های بزرگ‌ آمازون و اپل درآمد میلیون دلاری دارند.

معاون علمی با طرح این سوال که جای ما در این‌ رقابت جهانی کجاست، ادامه داد: ایران ۱۷ میلیون فارغ التحصیل و ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان دارد ولی باید قبول کنیم که داشتن نخبه و دانش کافی نیست و باید هر روز بهتر از قبل بدویم.

 افشین با اشاره به تحولات فناوری در کشور گفت: دهه هشتاد دهه جهش علمی کشور شروع شد و در دهه نود فناوری‌ در کشور رشد یافت ولی این کافی نیست. 

رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه باید هر روز سریع‌تر بدویم، خاطرنشان کرد: معاونت علمی و پارک فناوری پردیس از دویدن‌ها حمایت می‌کند. 

معاون علمی رییس جمهور افزود: پارک پردیس با ۲۰ سال تجربه، یک اکوسیستم موفق است و انتظار می‌رود که این مجموعه مهم‌ترین قطب نوآوری کشور شود.

وی گفت: برای خلق ثروت، دویدن‌ها، ما را به آینده می‌رساند؛ هر قدمی‌که بر می‌داریم،  آینده‌ای را خلق می‌کنیم چون برای برنده شدن، ما نیاز به همت داریم.

افشین گفت: در این راستا باید حمایت خوب توسط دولت و مسئولان صورت گیرد تا اکوسیستم خوب داشته باشیم و صادرات خوبی داشته باشیم.

پایان 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *