برند تسلا

خطری نوظهور: سیستم خودران تسلا ریل قطار را با جاده اشتباه می‌گیرد!

در حادثه‌ای تکان‌دهنده، راننده‌ای مدعی است که سیستم اتوپایلت خودرو تسلا، ریل‌های فعال قطار را با جاده اشتباه گرفته و او را به سمت خطر مرگبار سوق داده است. این اتفاق بار دیگر نگرانی‌ها را در مورد ایمنی سیستم‌های رانندگی خودکار افزایش می‌دهد.

به گزارش توسعه برند به نقل از زومیت، صاحب یک خودرو تسلا می‌گوید سیستم اتوپایلت خودرو، مسیر قطار را به‌جای جاده اشتباه تشخیص داد و در وسط ریل فعال قطار قرار گرفت. در همین راستا اداره‌ی پلیس کالیفرنیا به سایر رانندگان تسلا هشدار داد.

اداره‌ی پلیس ناحیه‌ی وودلند کالیفرنیا با انتشار بیانیه‌ای، به رانندگان تسلا هشدار داد که در هنگام استفاده از قابلیت اتوپایلت تسلا، مراقب باشند.

بیانیه‌ی پلیس کالیفرنیا می‌گوید که رانندگان هنگام استفاده از قابلیت‌های خودران باید همچنان هوشیار باشند، دست‌های خود را روی فرمان نگه دارند و به‌طور مرتب محیط اطراف را بررسی کنند. پلیس اشاره کرد که اتوپایلت «جایگزینی برای رانندگی هوشیارانه نیست.»

حادثه‌ی گزارش‌شده در کالیفرنیا، دومین مورد در دو ماه گذشته محسوب می‌شود. در حادثه‌ای که پیش‌تر اتفاق افتاده بود، یک خودرو تسلا در حالت اتوپایلت به قطار باری برخورد کرد.

تسلا اتوپایلت را مجموعه‌ای از ویژگی‌های پیشرفته‌ی کمک‌راننده توصیف می‌کند که برای «ایمنی بیشتر و کاهش استرس هنگام انندگی» طراحی شده‌اند. تسلا تأکید می‌کند که هیچ‌کدام از این ویژگی‌ها باعث نمی‌شوند خودرو «کاملاً خودران» شود یا جای راننده را بگیرد.

همچنین ببینید

when does ios 17 4 come out 1 910x600 1 310x165 - برند اپل ظاهراً توسعه iOS 19 با نام رمز «شانس» را آغاز کرده است

برند اپل ظاهراً توسعه iOS 19 با نام رمز «شانس» را آغاز کرده است

اپل توسعه آپدیت‌ iOS 19 و همچنین watchOS 12 ،macOS 16 و visionOS 3 را برای عرضه در 2025 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *