Boeing 981 54 - بوئینگ با توافق کارگری از بحران عبور می‌کند

بوئینگ با توافق کارگری از بحران عبور می‌کند

برند بوئینگ با دستیابی به توافق اولیه با اتحادیه کارگری، از خطر اعتصاب و اختلال در تولید هواپیماهای خود رهایی یافت. این توافق که شامل افزایش قابل‌توجه دستمزد و بهبود شرایط کار است، می‌تواند به بازگرداندن اعتماد سرمایه‌گذاران و مشتریان به این شرکت کمک کند.

به گزارش دنیای برند به نقل از رویترز، برند بوئینگ روز دوشنبه در معاملات پیش بازار آمریکا، ۳ درصد افزایش یافت، پس از اینکه این شرکت هواپیمایی به توافق اولیه‌ای با یک اتحادیه کارگری در شمال غربی ایالات متحده رسید که می‌تواند از یک اعتصاب احتمالی در اواخر این هفته جلوگیری کند.

در صورت تصویب، قرارداد پیشنهادی چهار ساله که شامل افزایش عمومی دستمزد ۲۵ درصدی و تعهد به ساخت بعدی هواپیمای تجاری در منطقه سیاتل است، یک پیروزی مهم برای کلی اورتبرگ، که ماه گذشته به عنوان مدیرعامل بوئینگ به قدرت رسید، محسوب می‌شود.

انجمن بین‌المللی مکانیک‌ها و کارگران هوافضا (IAM)، که نماینده ۳۲۰۰۰ کارگر است، این قرارداد را بهترین قراردادی که تاکنون مذاکره کرده است، نامید. این قرارداد روز پنجشنبه به رأی گذاشته خواهد شد.

شیلا کاهیاوغلو، تحلیلگر Jefferies، در یادداشتی گفت: “با توصیه یکپارچه رهبران IAM برای رأی دادن به پذیرش این پیشنهاد، بعید است که این معامله رد شود.”

این امر می‌تواند یک پیروزی برای بوئینگ باشد، زیرا این شرکت تلاش می‌کند تا اعتماد سرمایه‌گذاران و مشتریان را بازگرداند، تحت نظارت مقرراتی قرار گیرد و تولید هواپیمای ۷۳۷ MAX خود را پس از اینکه در اوایل ژانویه یک درپوش روی یک هواپیمای MAX تقریباً جدید از هواپیما خارج شد، افزایش دهد.

از زمان این حادثه، قیمت سهام بوئینگ ۳۷ درصد کاهش یافته است، در مقایسه با افزایش ۷.۷ درصدی شاخص آبی‌چیپ داوجونز (.DJI).

این معامله کارگری، که اولین قرارداد جدید کامل کارگران منطقه سیاتل در ۱۶ سال است، همچنین شامل مزایای بازنشستگی بهتر و مشارکت بیشتر اتحادیه در ایمنی و کیفیت سیستم تولید، یکی از الزامات اورتبرگ، می‌شود.

کارگران می‌توانند از جمعه ۱۳ سپتامبر به اعتصاب بروند، اگر قرارداد را رد کنند.

کاهیاوغلو گفت افزایش دستمزد احتمالاً بوئینگ را در چهار سال آینده ۹۰۰ میلیون دلار عقب خواهد انداخت، در مقایسه با برآورد اولیه Jefferies از ۱.۱ میلیارد دلار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *