63211585 660x330 - بزرگترین نمایشگر «LED» کروی جهان به خاورمیانه می‌آید

بزرگترین نمایشگر «LED» کروی جهان به خاورمیانه می‌آید

گروه سازنده نمایشگر کروی Sphere که سازه‌ای باورنکردنی در لاس‌وگاس است و به عنوان بزرگترین سازه کروی جهان شناخته می‌شود و بزرگ‌ترین نمایشگر ال‌ای‌دی(LED) جهان را در نمای بیرونی خود جا داده است، برنامه‌هایش برای ساخت نسخه دوم آن در امارات متحده عربی را فاش کرده است.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، این نمایشگر کروی در یک مکان نامعلوم در ابوظبی قرار خواهد گرفت. هنوز اطلاعاتی در مورد اندازه دقیق آن وجود ندارد اما شرکت سازنده می‌گوید که مقیاس ۱۰ هزار ظرفیتی اصلی وگاس را تکرار خواهد کرد. کره لاس‌وگاس دارای ارتفاع ۳۶۶ فوت(۱۱۱ متر) و عرض ۵۱۶ فوت(۱۵۷ متر) است، در حالی که صفحه نمایش LED رکوردشکن آن از تقریبا ۱.۲ میلیون عدد LED تشکیل شده است که هر کدام به نوبه خود حاوی ۴۸ دیود LED جداگانه است.

به نقل از نیواطلس، دپارتمان فرهنگ و گردشگری(DCT) ابوظبی هزینه حق امتیاز ساخت آن و همچنین هزینه‌های ساخت و ساز را به شرکت سرگرمی Sphere پرداخت می‌کند. این پروژه گام بعدی در یک طرح بزرگتر برای آوردن نمایشگر کروی به چندین کشور در سراسر جهان است.

جیمز ال. دولان(James L. Dolan)، رئیس اجرایی و مدیر اجرایی، شرکت سرگرمی Sphere می‌گوید: چشم‌انداز Sphere همیشه شامل یک شبکه جهانی از مکان‌ها بوده است، و امروز نقطه عطفی برای رسیدن به این هدف است. ما مفتخریم که با دپارتمان فرهنگ و گردشگری ابوظبی برای توسعه نمایشگر کروی همکاری می‌کنیم.

از زمان افتتاح این نمایشگر کروی، وگاس میزبان چندین نمایش و رویداد بوده است، از جمله تعدادی کنسرت همه‌جانبه. در کنار نمای بیرونی LED جذاب، فضای داخلی مجهز به تجهیزات صوتی و بصری با فناوری بالا، به‌ علاوه یک سیستم لمسی و جلوه‌های محیطی است که به مخاطب اجازه می‌دهد تغییر دما، وزش باد و حتی بو را حس کند.

این نمایشگر کروی قرار بود به لندن برود اما این فرآیند توسط شهردار لندن صادق خان به دلیل نگرانی در مورد آلودگی نوری و اختلال برای مردم محلی لغو شد.

پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *