برندهای خودرو

کاهش شدید فروش برندهای خودرو‌ در جهان

پایگاه خبری دنیای برند، با شیوع ویروس کرونا، که در طول چند ماه گذشته از چین به سایر نقاط جهان گسترش یافته، شرایط برای برندهای صنعت خودرو هر روز بدتر شد و صنعت خودروسازی را متحمل ضررهای فراوانی کرده است.

مشکلات ابتدا از بحران عرضه آغاز شد که به صورت موقت، دسترسی به قطعات و مواد اولیه از چین با محدودیت مواجه شد، سپس در مواجه با تعطیلی جهانی و عدم قطعیت مالی، شوک کامل در تقاضا را به همراه آورد.

همانطور که در نمودار ارائه شده مشاهده می‌شود، ماه مارس از نظر فروش خودروهای سواری در سراسر جهان، به ویژه چین و اتحادیه اروپا وحشتناک بوده است.

در حالی که کاهش ۴۸ درصدی فروش خودروهای سواری در چین در واقع بهبودی نسبت به افت ۸۱ درصدی در صنعت خودروی این کشور در اوج شیوع ویروس کرونا (فوریه) بود، هنوز ممکن است بدترین حالت برای اروپا و ایالات متحده در پیش باشد.

گفتنی است که هر دو، پیش از اینکه بحران در ماه مارس شروع شود، سال جدید را نسبتا عادی آغاز کرده بودند. با در نظر گرفتن اینکه ماه آوریل، نخستین ماهی است که بسیاری از کشورهای جهان به صورت کامل تعطیل شدند و میلیون‌ها نفر شغل خود را بر اثر این تعطیلی از دست دادند، به نظر می‌رسد ماه آوریل برای صنعت خودرو حتی بدتر از این خواهد بود.

با نگاهی دقیق‌تر به آمار فروش در اروپا، مشاهده می‌شود در کشورهایی که با شدت بیشتری تحت تاثیر بیماری کووید-۱۹ قرار گرفته‌اند، اوضاع به میزان چشمگیری بدتر بوده است.

ایتالیا، با کاهش ۸۵ درصدی در ثبت‌نام خودروهای سواری، بیشترین ضربه را تجربه کرد، در حالی که اسپانیا با کاهش ۶۹ درصدی و فرانسه نیز با کاهش ۷۲ درصدی نیز ضرر قابل توجهی را متحمل شدند. آلمان که تا کنون این بیماری همه‌گیر را نسبتا مناسب مدیریت کرده، تنها با کاهش ۳۸ درصدی در فروش خودرو مواجه شده است.

photo 2020 04 23 16 31 30 1024x886 - کاهش شدید فروش برندهای خودرو‌ در جهان

پایان

همچنین ببینید

محبوب ترین شبکه های اجتماعی

محبوب ترین شبکه های اجتماعی تا ژانویه ۲۰۲۳

پایگاه خبری دنیای برند، محبوب ترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان تا ژانویه ۲۰۲۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *