IMG 20190925 WA0001 660x330 - نشست تخصصی بررسی موضوع دومین جشنواره مد و لباس سی‌پال

نشست تخصصی بررسی موضوع دومین جشنواره مد و لباس سی‌پال

نشست جاده ابریشم با هدف بررسی موضوع دومین جشنواره سی‌پال با حضور اساتید حوزه‌ی هنر، تاریخ و اقتصاد در دانشگاه الزهرا برگزار شد.

پایگاه خبری برند نشست تخصصی بررسی موضوع دومین جشنواره مد و لباس سی‌پال، چهارشنبه ۳ مهرماه ۱۳۹۸ در ساختمان خوارزمی دانشگاه الزهرا تهران برگزار شد.

121 300x200 - نشست تخصصی بررسی موضوع دومین جشنواره مد و لباس سی‌پال

دومین جشنواره اینترنتی مد و لباس “سی‌پال” با مدیریت سهیلا جبری و دبیری خاتون شهبازی در راستای شناسایی، تشویق و حمایت خلاقان عرصه مد و لباس با کسب مجوز رسمی از بنیاد ملی مد و لباس با هدف ترغیب به تحقیق و پژوهش و خلق آثار ارزشمند در ایران برگزار خواهد شد.

در ابتدا سرکار خانم دکتر کاتب (رییس دانشگاه هنر دانشگاه الزهرا)، سخنرانی خود را پیرامون اهمیت جاده ابریشم بیان نمودند. ایشان در مورد اهمیت ارتباط حوزه دانشگاه و حوزه طراحان لباس تاکید کردند و امیدوار هستند برگزاری این مراسم ها بهانه ای باشد برای فرهنگی اصیل و درست در جامعه.

156 300x213 - نشست تخصصی بررسی موضوع دومین جشنواره مد و لباس سی‌پال

اهمیت شناخت آداب و رسوم کشورهای مختلف

در ادامه سرکار خانم جبری مدیر جشنواره سی پال ضمن ابراز خرسندی از حضور شرکت کنندگان، در خصوص اهمیت برگزاری سی‌پال فرمودند که هرسال اتفاق نو و تخصصی است و باید به این اتفاق هویت داد. در ادامه اظهار کردند جاده ابریشم یک گنجینه جهانی است که شامل ۷۳ کشور و ۳۰۰ شهر می‌شود و از این جهت این تنوع برای طراحان اهمیت دارد که بتوانند آثار همگن طراحی کنند.

124 300x217 - نشست تخصصی بررسی موضوع دومین جشنواره مد و لباس سی‌پال

ایشان فرمودند طراحان لباس باید تاریخ را مطالعه کنند و آداب و رسوم کشورهای مختلف را بشناسند. برای داشتن طراحی اورجینال باید اطلاعات تاریخی داشت تا طراح بتواند بدون کپی کردن طرحی ارائه دهد که نگاه جهانی داشته باشد و بتواند لباسش را با فرهنگ و آداب و رسومم به دنیا معرفی کند.

سخنرانی بعدی جناب آقای دکتر محجوب عضو هییت علمی دانشگاه امیرکبیر پیرامون اهمیت اقتصادی جاده ابریشم بود که یکی از حوزه های تاریخی ماست. ایشان فرمودند هنرمندان ایرانی بدون توجه به این گنجینه هستند و با هویتش بیگانه اند.

در پایان نشست، داوران سی‌پال در خصوص این فرآیند و فراخوان توضیحات تکمیلی ارائه نمودند. ابتدا سرکار خانم میترا تمجیدی در بخش طراحی لباس توضیحات کامل در خصوص نحوه طراحی و شرکت در این فراخوان با موضوع جاده ابریشم ارائه نمودند.

سرکارخانم دکتر توکلی داور بخش زیورآلات و جواهرات و خانم فتحیه داور حوزه‌ی کیف وکفش هم توضیحات خود را در زمینه این فراخوان و نحوه طراحی ها ارائه نمودند.

321 300x233 - نشست تخصصی بررسی موضوع دومین جشنواره مد و لباس سی‌پال

این نشست با عنوان جاده ابریشم به عنوان میراثی تکرار نشدنی به کار خود پایان داد.

همچنین ببینید

irancell 5g site 310x165 - افتتاح ۱۰۱۵ اُمین سایت 5G ایرانسل توسط وزیر ارتباطات

افتتاح ۱۰۱۵ اُمین سایت ۵G ایرانسل توسط وزیر ارتباطات

هزار و پانزدهمین سایت 5G ایرانسل در کشور (دوهزار و چهارمین سایت 5G ایران)، امروز در کرمانشاه توسط وزیر ارتباطات به بهره‌برداری رسید.