برنج

لزوم برندسازی برای برنج گیلان

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم برندسازی برنج در گیلان گفت: این محصول که کشاورز با رنج تولید می کند باید منجربه ارزش افزوده به فعالان همین بخش شود که متاسفانه گاهی اوقات این محصول مهم استراتژیک به دلیل عدم بسته‌بندی مناسب و عدم وجود برند در بازار با کمتر از قیمت واقعی به دست کشاورز می رسد.

پایگاه خبری دنیای برند، ارسلان زارع امروز در آیین تکریم و معارفه فرماندار انزلی که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مسئولیت، فرصتی برای خدمت است و قطعاً حس اعتماد عمومی و بهره‌گیری از امکانات که برای هر مسئول در دوره زمانی خدمت فراهم می شود از مهمترین وظایف است.

وی با بیان اینکه معتقدم خدمتی که با انگیزه وافر و تلاش مجدانه در فضای تعاملی با وفاق، وحدت، همدلی و مشارکت آحاد مردم باشد با موفقیت همراه است، افزود: شرایط امروز کشور نیاز به این مساله دارد که بیش از هر زمان دیگری با هم افزایی در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و برنامه‌های دولت تدبیر و امید تلاش برای کاهش و حل مشکلات مردم در راستای توسعه جامعه با پیشبرد برنامه‌ها و تکمیل طرح‌هایی که در این زمینه راهگشا خواهد بود مورد توجه باشد.

زارع با بیان اینکه شهرستان انزلی از جمله مناطق استراتژیک نه فقط در استان بلکه در کشور است، تصریح کرد: این شهرستان از همه پیش نیازهای لازم برای توسعه و پیشرفت برخوردار است و باید با هدفگذاری کوتاه مدت و میان مدت، تمامی فعالیت ها و خدمات در این شهرستان در محور توسعه اشتغال و تحول اقتصادی باشد.

وی افزود: از جمله طرح هایی که می توان به آن اشاره کرد که آثار مثبت آن نه تنها در سطح استان که در سطح ملی قابل مشاهده خواهد بود کاری است که در دولت دوازدهم شاهد آن خواهیم بود ریل قطار به بندر کاسپین و منطقه آزاد انزلی وارد می‌شود و در کنار آن رونق بیشتر واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی و محیط های پیرامونی انزلی را فراهم و فرصت صادرات بیشتر را پدید می آورد.

زارع با اشاره به اینکه راه آهن رشت انزلی آستارا در فاز اول تا سه میلیون تن ظرفیت جابجایی بار ایجاد می کند، گفت: بهره گیری از توانمندی داخلی خصوصاً درون استانی در جهت بهبود فضای کسب و کار و رسیدن به رونق اقتصادی به ویژه فعال کردن واحدهای تولیدی راکد مورد توجه باشد و با استفاده از این ظرفیت ها تعداد بیکاران به حداقل ممکن و نزدیک به صفر شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه علی رغم رشد صادرات غیرنفتی در استان سال گذشته ۵۸۰ میلیون دلار ارزش صادرات را شاهد بودیم، تاکید کرد: قطعا باید جایگاه بهتری در این زمینه پیدا کنیم به طوری که از ظرفیت اتحادیه اوراسیا و پیوستن جمهوری اسلامی ایران می توانیم بیش از ظرفیت فعلی استفاده و در عرصه صادرات قطعاً جایگاه بهتری باید پیدا بکنیم.

زارع با بیان اینکه از فرماندار جدید این شهرستان انتظار داریم که ضمن فعال‌تر کردن واحدهای تولیدی نیمه فعال، واحدهای راکد نیز شناسایی و در احیا آنها تلاش کند، گفت: فرماندار جدید باید از سیاست‌های دولت برای رونق و افزایش تولید و برنامه‌های حمایتی نهایت استفاده را داشته باشد.

وی با بیان اینکه همه این انتظارات از طریق اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست بلکه همه شرایط بودجه کشور را می‌دانیم لذا نیاز است از بخش خصوصی بیشترین بهره را ببریم، افزود: علی رغم همه محدودیت‌ها در سال های اخیر، فعالیت  های خوبی در بخش عمران، آبادانی و مسائل رفاهی مردم صورت گرفته است ولی نیاز داریم از فرصت‌ها استفاده بیشتری داشته باشیم و در جهت تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی و همه موضوعاتی که اولویت مردم منطقه است باید پیگیری اثر بخش داشته باشیم.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه به طور قطع ایجاد اختلال حتی در اندازه کوچک در امنیت اجتماعی و سرمایه گذاری منجر به خسارت بزرگ است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم با وحدت، همدلی و انسجام ضمن ایجاد امید و نشاط در میان مردم، شاهد پویایی سرمایه‌گذاری و رونق اشتغال در جامعه باشیم.

وی افزود: اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی و فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال و حمایت از واحدهای اقتصادی آسیب دیده از کرونا باید در اولویت مدیران به ویژه فرماندار جدید شهرستان باشد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در فصل زراعی محصول استراتژیک برنج هستیم، گفت: این محصول که کشاورز با رنج تولید می کند باید ارزش افزوده به فعالان همین بخش بازگردد که متاسفانه گاهی اوقات این محصول مهم استراتژیک به دلیل عدم بسته‌بندی مناسب و عدم وجود برند در بازار با کمتر از قیمت واقعی به دست کشاورز می رسد و انتظار داریم با جذب سرمایه‌گذاران به سوی کیفی‌سازی در بسته بندی، رتبه بندی همچنین برندسازی این محصول استراتژیک پیش برویم.

زارع در پایان تاکید کرد: استفاده از ظرفیت افراد اثر گذار و اقشار مختلف که برای توسعه شهرستان تاثیرگذار هستند از جمله مهمترین وظایف فرماندار به عنوان رئیس شهرستان است که باید مورد توجه باشد

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

پرورش ماهیان خاویاری

فعالیت سه مزرعه پرورش ماهیان خاویاری دارای برند در روستای قره‌سوی آستارا

پایگاه خبری دنیای برند، شهرستان مرزی بندر آستارا یکی از قطب‌های پرورش انواع ماهیان خاویاری …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x