57554724 599x330 - شناسایی مدیران آینده با خدمات آزمایشگاهی شناخت اجتماعی

شناسایی مدیران آینده با خدمات آزمایشگاهی شناخت اجتماعی

رئیس مرکز ملی نقشه‌برداری مغز از راه‌اندازی آزمایشگاه «شناخت اجتماعی» در این آزمایشگاه خبر داد و گفت: یکی از کارکردهای این آزمایشگاه شناسایی مدیران آینده مجموعه‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، دکتر محمدعلی عقابیان در نشست خبری امروز چهارشنبه که در محل مرکز ملی نقشه‌برداری مغز برگزار شد، با اشاره به امکانات این آزمایشگاه، افزود: این آزمایشگاه دارای امکانات و ابزارهایی است که به محققان در بررسی مغز یاری می‌رسانند.

وی مغز را فرمانده بدن توصیف کرد و یادآور شد: معمولا اگر فردی دچار اختلالات حرکتی، گفتاری و حافظه‌ای می‌شود، متوجه اشکالاتی در مغز می‌شوند، ولی اگر فرد تصمیمات اشتباهی بگیرد که زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار دهد و یا خلقیات خاصی داشته باشد، کمتر به عملکردهای مغز توجه می‌شود.

عقابیان خاطر نشان کرد: ما با تجهیزاتی همچون FMRI یا ام‌آرآی عملکردی می‌توانیم بدون آنکه از فرد سؤالی پرسیده شود، مشخص کنیم که در مغز وی چه تغییراتی در جریان است.

رئیس مرکز ملی نقشه‌برداری مغز خدمات این آزمایشگاه را برای اساتید، دانشجویان و محققان دانست و ادامه داد: تاکنون ۱۵۰۰ دانشجو پروپوزال‌های مرتبط با مغز را در این مرکز انجام داده‌اند.

وی با اشاره به راه‌اندازی آزمایشگاه «شناخت اجتماعی» یا Social lab در این مرکز، گفت: این آزمایشگاه با ابزاری که در اختیار دارد، می‌تواند با اندازه‌گیری پارامترهایی، حوزه‌های اجتماعی را اندازه گیری کند.

عقابیان اضافه کرد: به عنوان مثال می‌توان با ارزیابی پارامترهایی، مدیران منتخب آینده مجموعه‌ها را شناسایی کرد.

وی افزود: پروژه‌های اجرایی شده در این آزمایشگاه با سفارش کارفرمایان اجرایی می ‌شود.

پایان

همچنین ببینید

63115314 310x165 - تشریح علل رخداد پدیده فرونشست زمین در میدان ونک/هر ۵۰۰ متر یک خط قنات رها شده در تهران

تشریح علل رخداد پدیده فرونشست زمین در میدان ونک/هر ۵۰۰ متر یک خط قنات رها شده در تهران

مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، نفوذ آب و فرسایش تونلی را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *