سیرجان

سیرجان قابلیت برند جهانی گردشگری را دارد

اقتصاد ایران: کرمان – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به ظرفیت های متنوع سیرجان در حوزه گردشگری و صنایع دستی گفت: این شهرستان می تواند به عنوان برند جهانی در گردشگری معرفی شود.

غلامرضا فرخی روز یکشنبه در نشست کارگروه گردشگری شهرستان سیرجان افزود: برندسازی اگر به درستی و با برنامه ریزی انجام شود موجب رونق گردشگری و اقتصادی و در نهایت موجب توسعه و پیشرفت شهر سیرجان خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین باید زمینه حضور گردشگران را با برپایی ورک شاپهای متعدد صنایع دستی، راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی، بازدید از مجتمع های صنعتی و معدنی و جاذبه های تاریخی و گردشگری مهیا کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: برای جذب گردشگران باید برنامه ریزی و مدیریت گردشگری داشت و مطمئنا این برنامه ریزی و تعیین مسیر گردشگری با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی، دهداریها و شهرداریها بهتر انجام خواهد شد.
وی افزود: نمایشگاه سفره های هفت سین با نماد صنایع دستی هر شهرستان و یا استان از ۱۵ تا ۱۸ اسفند برگزار می شود و امیدواریم این نمایشگاه شاهد حضور توانمند هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان کرمان باشد.

شهرستان سیرجان آثار تاریخی دیدنی همچون بادگیرهای چپقی، باغ سنگی، یخدان های دوقلو، قلعه سنگ و بازار تاریخی و غیره را در خود جای داده است.همچنین سیرجان به ‌عنوان شهر جهانی گلیم شناخته می‌ شود و گلیم شیر یکی پیچ این شهر در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

شهرستان سیرجان در فاصله ۱۸۵ کیلومتری غرب مرکز استان قرار دارد.

همچنین ببینید

irancell 5g site 310x165 - افتتاح ۱۰۱۵ اُمین سایت 5G ایرانسل توسط وزیر ارتباطات

افتتاح ۱۰۱۵ اُمین سایت ۵G ایرانسل توسط وزیر ارتباطات

هزار و پانزدهمین سایت 5G ایرانسل در کشور (دوهزار و چهارمین سایت 5G ایران)، امروز در کرمانشاه توسط وزیر ارتباطات به بهره‌برداری رسید.