سازمان توسعه و تجارت

سومین پیش جلسه ستاد توسعه صادرات

سومین پیش جلسه ستاد توسعه صادرات با حضور معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، معاونان و مدیران کل سازمان و اعضای ستاد توسعه صادرات تشکیل شد.

پایگاه خبری دنیای برند، به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبدحاج قاسم سلیمانی، به اقدامات انجام شده در خصوص تشکیل ستاد صادرات کشور اشاره کرد و تشکیل این ستاد را در راستای رصد و بررسی مشکلات حوزه صادرات و ارائه راهکارهای اجرایی در این خصوص دانست.

وی افزود: تشکیل ستاد توسعه صادرات با اختیارات اصل ۱۲۷ قانون اساسی از اهمیت برخوردار است و در صورت به نتیجه رسیدن پیگیری‌ها در خصوص اخذ اختیارات اصل ۱۳۸ قانون اساسی، جهت شورایعالی توسعه صادرات غیر نفتی، سعی خواهد شد نسبت به تجمیع کمیته‌ها، ستادها و کارگروه‌های حوزه صادرات اقدام شود.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه، با برشمردن اقدامات انجام شده در جهت تصویب و ابلاغ بسته حمایت از صادرات آن را مورد تأیید وزرای امور اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت و همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد و گفت: این بسته توسط معاون اول محترم رئیس جمهور و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ابلاغ خواهد شد.

زادبوم مشوق‌های موجود در بسته حمایت از صادرات غیرنفتی را شامل منابع صندوق توسعه ملی و منابع مشوق‌های صادراتی مندرج در قانون بودجه کشور عنوان کرد و بیان داشت: منابع صندوق توسعه ملی در بخش ریالی ۲۰۰۰ میلیارد تومان در قالب سپرده‌گذاری در تعدادی از بانک‌های عامل و با نرخ ترجیحی میانگین نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و نرخ سپرده‌گذاری صندوق توسعه ملی در بانک‌های عامل در یک دوره دو ساله به صادرکنندگان پرداخت خواهد شد.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران پرداخت تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی توسط شبکه بانکی را منوط به ترکیب منابع صندوق با منابع نظام بانکی و به نسبت ۵۰-۵۰ دانست که در این صورت، تسهیلات پرداختی در این بخش حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

وی همچنین، بخش دوم منابع بسته حمایت از صادرات غیرنفتی را منابع بودجه‌ای اعلام کرد که ابلاغ و تخصیص آن ضروری بوده و همکاری سایر مجموعه‌ها را می‌طلبد.

گفتنی است، در ادامۀ این جلسه اعضای ستاد به ارائه نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص قیمت گذاری کالاهای صادراتی، استرداد مالیات بر ارزش افزوده و تسهیلات صادراتی پرداخته و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

همچنین ببینید

Img20230724132753399 310x165 - پیام تبریک رئیس اتاق ایران به مناسبت نوروز 1403

پیام تبریک رئیس اتاق ایران به مناسبت نوروز ۱۴۰۳

یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبر الیل و النهار یا محول الحول و الاحوال، …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x