Img20190507114904439 650x330 - راهکارهای تسریع استرداد مالیات ارزش افزوده صادرات تشریح شد

راهکارهای تسریع استرداد مالیات ارزش افزوده صادرات تشریح شد

سازمان امور مالیاتی از صادرکنندگان خواست به منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در استرداد مالیات ارزش‌افزوده صادرات هنگام تسلیم اظهارنامه و بعد از انتخاب گزینه «استرداد مالیات ارزش‌افزوده» در سامانه مؤدیان مالیاتی از ثبت گزینه «انتقال اعتبار از دوره قبل» خودداری کنند.

در نشست هم‌اندیشی مسئولان سازمان امور مالیاتی با صادرکنندگان و اعضای کنفدراسیون صادرات که در اتاق ایران برگزار شد، این نکته مورد تأکید قرار گرفت که هر یک از صادرکنندگان ترتیبی اتخاذ کنند تا در زمان تسلیم اظهارنامه فقط یکی از گزینه‌های «استرداد» و یا «انتقال به دوره بعد» را انتخاب و در صورت انتخاب گزینه «استرداد مالیات ارزش‌افزوده» از ثبت گزینه «انتقال اعتبار از دوره قبل» خودداری کنند.

همچنین بر اساس اعلام مقامات سازمان امور مالیاتی، اطلاعات هر دوره مالیاتی، تنها تا قبل از شروع دوره بعد، قابلیت ویرایش دارد.

همچنین توجه صادرکنندگان به این نکته لازم است که بر اساس حکم دیوان عدالت اداری، سازمان امور مالیاتی مکلف به تهاتر طلب مؤدیان با مالیات پرداختی آنها بوده و این حکم برای تمامی ادارات مالیاتی لازم‌الاجرا است و صادرکنندگان می‌توانند طلب خود را با بدهی خود تهاتر کنند.

منبع: اتاق ایران آنلاین

همچنین ببینید

Img20170211111734110 310x165 - همایش تجاری ایران و افغانستان 9 اردیبهشت برگزار می‌شود

همایش تجاری ایران و افغانستان ۹ اردیبهشت برگزار می‌شود

همایش تجاری ایران و افغانستان و جلسات B2B با حضور معاون اتاق بازرگانی افغانستان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *