سفر

در سفر به مشهد و قشم از کدام جاذبه های دیدن کنیم؟

پایگاه خبری دنیای برند، جزیره ناز یا جزایر ناز یکی دیگر از جاذبه های دیدنی جزیره قشم است کهپیشنهاد می کنیم فرصت  بازدید از آن را از دست ندهید . این جزایر در واقع متشکل از سه صخره است که با هر بار جزر و مد آب از آب بیرون آمده و دوباره به زیر آب فرو می روند . بهترین زمان برای بازدید از این منطقه هنگام پایین رفتن آب است و در این زمان مسیری باریک از سمت ساحل به طرف این صخره‌ها باز می‌ گردد و شما قادر خواهید بود از طریق این راه خود را به این جزایر رسانده و شاهد مناظری شگفت انگیز از برخورد امواج خروشان با صخره ها باشید . در برخی از ساعات روز بومیان برای فروش صنایع دستی و میوه ‌های گرمسیری به این منطقه می آیند که گاه در میان بسطشان کالاهای خوب و زیبایی را خواهید یافت  . همچنین برخی از زنان هنرمند این منطقه مشغول طراحی بر روی دست گردشگران هستند که این کار را با حنا انجام می دهند .

تنگه چاهکوه

این منطقه شگفت انگیز یکی دیگر جاذبه های دیدنی جزیره قشم در تور قشم است که مجموعه ای از پدیده های ناشناخته را در دل دارد . تنگه چاهکوه دره ای زیباست که در آن صخره هایی با اشکال غیر قابل باور را می بینید و گردشگران از میان این صخر ها عبور کرده و تجربه ای متفاوت و به یاد ماندنی خواهند داشت . در این مسیر راه بقدری باریک می گردد که به سختی میتوان آسمان بالای سر خود را ببینید و گذر از صخره ها دشوار می گردد . این پدیده طبیعی همان طور که از نامش پیداست مجموعه‌ای از کوه و صخره است که در بین آن ها چاه‌های متعدد وجود دارد . این چاههای آب هزاران سال پیش توسط اجدامان به منظور تامین و نگهداشت آب مورد نیاز اهالی جزیره حفر شده که نشان دهنده دانش و تمدن ایرانیان برای دستیابی به آب است .

آبشارهای اطراف شهر مشهد

بر اساس مطلب سایت گردشگری سفر باتو ، اگر پس از زیارت به دنبال مکانی برای کسب آرامش و استراحت هستید ، پیشنهاد می کنیم به ییلاقات اطراف شهر بروید که خوشبختانه تعدادشان کم نیست و دور تا دور این شهر را در بر گرفته اند . طبیعت زیبای شهر مشهد که تا حدی از نظرها پنهان مانده سراسر زیبا و تماشایی است . و در هر سو با آبشار های خروشان که طبیعتی سرسبز و دیدنی دارند ، برخورد خواهید نمود . در ادامه برخی از آبشارهای زیبای اطراف شهر مشهد را معرفی کنیم .

آبشار اخلمد

یکی از  آبشارهای بسیار زیبای این شهر آبشار اخلمد نام دارد که در میان کوه های بینالود واقع شده است . این آبشار در فاصله دو کیلومتری از روستایی به همین نام قرار دارد و دارای مناظری بسیار زیباست . بهتر است بدانید این منطقه ییلاقی دارای قدمتی چند هزار ساله است . زیبایی این منطقه برای  ساعت ها گردشگران را مبهوت می کند و به هر سو را که می نگرید با دره های پر از گل رنگارنگ و انبوهی از درختان سر به فلک کشیده  روبرو خواهید شد .

از آنجائیکه این روستا دارای آب و هوایی نسبتا سرد است ، بهترین زمان برای بازدید از این منطقه اواخر فصل بهار و شروع فصل تابستان است در این فصل تمامی دشتها سرسبز و پر از گل اند . در این منطقه  مجموعه ای از چند آبشار وجود دارد که ارتفاع تقریبی اولین آبشار بیست و سه متر بوده و با عبور از آن ، آبشار اصلی اخلمد دیده می شود که حدودا چهل متر ارتفاع دارد . پس از آن آبشار سوم و چهارم  را می بینید که در ارتفاعات بالاتری قرار دارد .

بی شک مسیر آبشار اخلمد یکی از زیباترین مسیر ها برای گشت و گذار است و از آن به‌ عنوان تکه ای از بهشت یاد می گردد . اما بهتر است لباس و کفش راحت به تن داشته باشید .

آبشار بار

این آبشار در تور مشهد زیبا نیز از رشته کوه بینالود سرچشمه گرفته است و در فاصله پنجاه و پنج کیلومتری از شمال غرب شهر نیشابور قرار دارد . این آبشار در نزدیکی شهری به نام بار قرار دارد و اطراف آن را باغ‌ات میوه و گردو  در بر گرفته است . این شهر دارای آب و هوای معتدل و نسبتا سرد است که دلیل آن وجود ارتفاعات در اطراف آن است و از این رو بهترین زمان برای بازدید از این منطقه اواخر بهار و تابستان است  .

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

فولاد

صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد ۱۴۰۲

پایگاه خبری دنیای برند، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار کامل حجم و ارزش صادرات سال …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رزرو هتل با بهترین قیمت
میهمان

اگه به مشهد سفر کردید پیشنهاد میکنم منظره زیبای چالیدره و تفریحات اون رو از دست ندید و حتما یه سری بزنید به اونجا.

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x