تمرکز آدیداس بر فروش دیجیتال

تمرکز برند آدیداس بر فروش دیجیتال

برند آدیداس به تمرکز بر فروش دیجیتال اعتراف کرد که علت آن با تمرکز بر کارآیی به جای اثربخشی، بدون توجه به هزینه های برندسازی بوده است.

پایگاه خبری دنیای برند – کاسپر روستد، مدیرعامل برند آدیداس حدود ۲ سال پیش در مورد تمرکز برند آدیداس بر فروش دیجیتال گفت که شرکت وی قصد دارد کاملا به صورت دیجیتال کار کند. وی در گفتگو با CNBC گفت: «فعالیت دیجیتال برای ما بسیار مهم است. شما دیگر هیچ گونه تبلیغ تلویزیونی را مشاهده نمی کنید. تمام تعامل ما با مصرف کننده از طریق رسانه های دیجیتال است».

سیمون پیل، مدیر رسانه های جهانی شرکت آدیداس، تأیید کرده است که تمرکز این شرکت بر کارآیی به جای اثربخشی باعث شده است تا بیش از حد روی بازگشت سرمایه متمرکز شود و بدون توجه به هزینه های برندسازی، بیش از حد بر حوزه دیجیتال و عملکرد سرمایه گذاری نماید. برند آدیداس همچنین معتقد است که فقط رسانه های دیجیتال می توانند فروش تجارت الکترونیکی را ارتقا دهند.چیزی که از آن زمان به بعد واقعیت پیدا نکرده است.

این روند تغییر در آدیداس، اهمیت تصمیم گیری در مورد کانال هایی را که باید روی آن سرمایه گذاری کرد و تقابل عملکرد و برند بودن را نشان می دهد. این موضوع در شرکت آدیداس مستلزم ایجاد مدل سازی، اقتصادسنجی، استفاده از روش های اماری در بررسی مسائل اقتصادی و تغییر ذهنیت از فروش کوتاه مدت به رشد بلند مدت است.

تمرکز بر کارآیی یکی از مواردی بود که برای رونق بخشیدن به رشد بلند مدت، نیاز به جداسازی در شرکت داشت. این مسئله همچنین مشکل تولید بیش از حد را داشت، به این معنی که محصولات آن غالباً با تبلیغ به فروش می رسید و ایجاد حساسیت در قیمت می کرد.

در طول چهار سال گذشته، آدیداس در تلاش است این امر را تحت یک دستورالعمل بازاریابی جدید تغییر دهد. این تلاشی بود برای ارتباط با مصرف کنندگان در قالب کمپین های اساسی به طور سالانه سه الی چهار بار انجام شد، در حالی که در همان زمان آدیداس تبلیغات را در قالب یک پیام رسانی منطقی اجرا می کرد.

آدیداس همچنین با این اعتقاد که تبلیغات دیجیتالی فروش دیجیتال را رونق می دهد، بودجه عملکردش را با تجارت الکترونیک پیوند داد. آدیداس علاقه مند به فروش آنلاین بود چرا که سودآورترین بخش کسب وکار این بخش بود.

پیل گفت: «ما این درک را داشتیم که تبلیغات دیجیتالی بودند که فروش ما را هدایت می کردند و در نتیجه ما در آن زمینه بیش از حد سرمایه گذاری می کردیم».

همچنین ببینید

irancell 5g site 310x165 - افتتاح ۱۰۱۵ اُمین سایت 5G ایرانسل توسط وزیر ارتباطات

افتتاح ۱۰۱۵ اُمین سایت ۵G ایرانسل توسط وزیر ارتباطات

هزار و پانزدهمین سایت 5G ایرانسل در کشور (دوهزار و چهارمین سایت 5G ایران)، امروز در کرمانشاه توسط وزیر ارتباطات به بهره‌برداری رسید.