Img20240417105537407 650x330 - تعطیلی شنبه به جای پنج شنبه، به رشد تجارت خارجی کمک می کند

تعطیلی شنبه به جای پنج شنبه، به رشد تجارت خارجی کمک می کند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان با اشاره به مخالفت بخش خصوصی این استان با تعطیلی پنج‌شنبه، گفت: با توجه به تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه در بسیاری از کشورهای دنیا، اگر روز پنج‌شنبه هم در ایران تعطیلی شود، فعالان اقتصادی و بازرگانان فقط ۳ روز در هفته فرصت تعامل اقتصادی با دنیا را خواهند داشت.

صمد یوسفی اصل در هشتاد و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان، افزود: بخش خصوصی استان زنجان این درخواست را از دولت دارد که ابعاد مختلف و اثرات نامطلوب این تصمیم در فضای اقتصادی کشور را مدنظر قرار داده و به‌جای پنج‌شنبه روز شنبه تعطیل شود، تا اختلاف روزهای تعطیلی ما با سایر کشورها به حداقل برسد.

او ادامه داد: درخواست ما از استاندار و نمایندگان مجلس این است که این مطالبه فعالان بخش خصوصی را در دولت مطرح کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان در ادامه نشست، گفت: انجمن‌های تخصصی نقش مهمی در تبیین برنامه‌های کاربردی در فضای اقتصادی ایفا می‌کنند و استان زنجان در حال حاضر ضمن برخورداری انجمن‌های مختلف، همچنان سعی در تقویت اثرگذاری آنها و تشکیل انجمن‌های تخصصی دیگر در استان دارد.

صمد یوسفی اصل در همین راستا اظهار کرد: می‌توانیم ۸ عضو از بخش خصوصی را نیز به این جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اضافه و تلاش کنیم شرایط حضور تشکل‌ها و انجمن‌ها در جلسات هموار شود.

یوسفی اصل همچنین خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از رویکردهای مهم اتاق‌های بازرگانی است و برگزاری ماهانه این جلسات باید به‌طور مجدانه در دستور کار باشد و بر اساس گزارش‌های موجود، در دوره‌های قبل، تعداد جلسات برگزار شده کمتر بوده است درحالی‌که با برگزاری مداوم این جلسات می‌توان تا حدودی به رفع مشکلات پرداخت.

محسن افشارچی، استاندار زنجان نیز در این جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان به فرهنگ پرداخت مالیات در دنیا اشاره کرد و افزود اخذ مالیات در دنیا مرسوم است و در هیچ جا منابع کشور صرف اداره امور جاری نمی‌شود.

او تغییر نگاه و رویکرد در بین مالیات‌دهندگان و مالیات گیرندگان را در شرایط فعلی ضروری دانست و افزود: باید متوجه بود که فرهنگ مالیاتی کشور در حال تغییر است چراکه مملکت باید بر پایه مالیات اداره شود.

افشارچی، دقیق عمل کردن و داشتن انعطاف را به‌عنوان پیشنهاد‌های خود به متولیان امور مالیاتی اعلام و گفت: من به‌عنوان استاندار می‌گویم که همه اقدامات در حوزه مالیات باید نتایج مثبتی را متوجه استان بکند.

استاندار زنجان انجام کار کارشناسی و توافق اولیه قبل از ارائه مسائل در جلسه رسمی را خواستار شد و افزود: در این میان باید به اعتبار مالیاتی قانون دانش‌بنیان‌ها هم توجه شود چراکه این قانون سرمایه‌گذاری برای آینده استان محسوب می‌شود که در قبال هزینه کرد، مالیات مدنظر در سال آینده کسر می‌شود.

فعالان اقتصادی و اعضای حاضر در این جلسه نیز نقطه نظرات و مطالبات خود را در حوزه‌های مختلف اقتصادی مطرح کردند.

منبع: اتاق ایران آنلاین

همچنین ببینید

Img20240429154811999 310x165 - موضوعات مشترک کشورهای عضو ACD پیگیری شود

موضوعات مشترک کشورهای عضو ACD پیگیری شود

دبیرکل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا ACD در آیین افتتاحیه اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو این مجمع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *