برندسازی سیب

برندسازی سیب عامل موثر در بازاریابی و افزایش صادرات در آذربایجان غربی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: در راستای افزایش روند صادرات سیب درختی استان از طریق اتحادیه کشورهای اوراسیا، رایزنی های اقتصادی در حال انجام است.

پایگاه خبری دنیای برند، بهنام شهدی  در جلسه ساماندهی بازار خرید و فروش سیب درختی استان که با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در سالن جلسات ساختمان شماره یک این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: صادرات مناسب سیب یکی از دغدغه های مهم مدیریت استان است و ما تمامی سعی خود را برای رفع موانع صادرات سیب از استان بکار می بریم.

شهدی، برند سازی، درجه بندی و بسته بندی مناسب سیب را از جمله مهمترین عوامل موثر در بازاریابی و افزایش صادرات سیب استان به کشورهای مختلف عنوان کرد و گفت: از متقاضیان راه اندازی واحدهای سورت و بسته بندی که در حد استانداردهای جهانی باشد، با پرداخت تسهیلات اعتباری استقبال و حمایت می کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد با مشارکت کارخانه های تولید کنسانتره و باغداران بتوانیم با ایجاد جایگاه های مناسب جمع آوری سیب صنعتی، ضمن جمع آوری بهداشتی سیب، کیفیت تولید کنسانتره در استان را نیز ارتقا دهیم و برای تولید و ایجاد ارزش افزوده حاصل از صادرات فراورده های سیب از قبیل چیپس، چای و … برنامه ریزی منسجمی داشته باشیم.

شهدی با بیان اینکه تخصیص به موقع مشوق های صادراتی برای صادرکنندگان استان ضروری است، اضافه کرد: رفع موانع و تسهیل مشکلات صادرکنندگان سیب استان با هماهنگی تمامی دستگاه های اجرائی استان در دستور کار قرار دارد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی افزود: برنامه ریزی برای ساماندهی مراکز خرید کنار جاده‌ها برای سال آینده باید از هم اکنون آغاز شود و این امر بیش از پیش ضرورت دارد.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از یافته های تحقیقاتی به منظور کاهش ریزش سیب زیر درختی در باغات استان، ادامه داد: در این راستا نیاز است با افزایش آگاهی عمومی، جمع آوری سیب صنعتی در سبدهای پلاستیکی جهت حمل به کارخانجات به صورت بهداشتی بین باغداران ترویج و فرهنگ سازی شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه رسول جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه با اشاره بر ضرورت به کارگیری شیوه های نوین علمی در اصلاح و جایگزینی باغات سیب درختی استان، گفت: استان با تولید سالانه ۱.۲ میلیون تن سیب درختی دارای رتبه اول کشور در این زمینه می‌باشد؛ ولی از نظر بازار صادرات از سهم اندکی برخوردار است.

وی تاکید کرد: هر گونه فعالیت بدون مجوز عاملان جمع آوری سیب صنعتی در حریم جاده‌ها در سال آینده نیز ممنوع بوده و توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نیروی انتظامی از این اقدام ممانعت خواهد شد.

همچنین ببینید

ایران خودرو

واکنش ایران خودرو به گزارش تهیه شده با عنوان «دام ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس»

گروه صنعتی ایران خودرو در واکنش به انتشار گزارشی با عنوان «دام ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس» توضیحاتی را ارسال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *