62948868 660x330 - بررسی روش‌های دارورسانی و خالص‌سازی ترکیبات طبیعی در کنگره شیمی

بررسی روش‌های دارورسانی و خالص‌سازی ترکیبات طبیعی در کنگره شیمی

رئیس پژوهشکده فناوری‌های شیمیایی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از برگزاری بیست و دومین کنگره بین‌المللی شیمی از ۲۴ اردیبهشت سال آینده خبر داد و گفت: آخرین مهلت ارسال مقالات به این رویداد علمی ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ است.

اسلام کاشی در گفت وگوبا پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، با اشاره به برگزاری بیست و دومین کنگره بین‌المللی شیمی ایران، گفت: این کنگره توسط پژوهشکده فناوری‌های شیمیایی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و با مشارکت انجمن شیمی ایران برگزار خواهد شد و اهدافی چون ترویج علوم شیمی و تسهیل در ارتباطات بین محققان، صنعتگران و دانشجویان در حوزه شیمی را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه در این کنگره، محققان و صنعتگران حوزه شیمی فرصت خواهند داشت تا با چالش‌های جدید در حوزه شیمی آشنا شوند و نتایج پژوهش‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، اظهار کرد: در کنار برگزاری کنگره، نمایشگاهی نیز برگزار خواهد شد تا محققان و صنعتگران بتوانند با یکدیگر در ارتباط باشند و از فرصت‌های همکاری بهره‌مند شوند. 

کاشی ادامه داد: کنگره بین‌المللی شیمی ایران یک رویداد دو سالانه است و اساتید و دانشجویان و شرکت‌های حوزه صنایع شیمیایی مخاطبان این رویداد به شمار می‌روند.

رئیس پژوهشکده فناوری‌های شیمیایی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، شیمی تجزیه، شیمی معدنی، شیمی فیزیک، شیمی کاربردی، شیمی آلی و شیمی دارویی، فیتوشیمی و بیوشیمی را از محورهای اصلی این کنگره ذکر کرد و ادامه داد: «طراحی و کشف مواد دارویی»، «سنتز و فرمولاسیون مواد دارویی»، «آنالیز و متابولیسم مواد دارویی»، «سامانه‌های دارورسانی و رهش آهسته»، «شیمی واکسن‌ها»، «نانوفناوری مواد دارویی»، «فناوری‌های استخراج، جداسازی و خالص‌سازی ترکیبات طبیعی»، «سنتز و شناسایی ترکیبات طبیعی»، «شیمی داروهای گیاهی»، «شیمی پروتئین و پروتئومیکس» و «آنزیم‌ها و بیو کاتالیست‌ها» از حوزه‌های مورد بحث و بررسی در محور سامانه‌های دارورسانی و رهش آهسته است.

وی، فناوری محیط زیست، فناوری رنگ و نساجی، فناوری انرژی‌های نو، شیمی مواد معدنی، نفت، گاز و پتروشیمی، چوب و کاغذ، شیمی مواد ساختمانی و صنایع غذایی را از جمله زمینه‌های تبادل نظر در محور شیمی کاربردی دانست.

دبیر اجرایی کنگره، آخرین مهلت ارسال مقالات را تا ۱۷ فروردین سال ۱۴۰۳ و اعلام نتایج داوری را ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ اعلام کرد و یادآور شد: این کنگره از ۲۴ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

پایان

همچنین ببینید

63115271 310x165 - ابداع ماده‌ای برای استخراج اورانیوم از آب دریا

ابداع ماده‌ای برای استخراج اورانیوم از آب دریا

چین ماده جدیدی را برای استخراج اورانیوم از آب دریا تولید کرده است. این جاذب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *