62773588 660x330 - ایجاد ۳ هیات اندیشه‌ورز نخبگانی در خراسان جنوبی

ایجاد ۳ هیات اندیشه‌ورز نخبگانی در خراسان جنوبی

سه هیات اندیشه‌ورز نخبگانی «توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان»، «تحول در حکمرانی آب، اقلیم و محیط زیست» و «توسعه زنجیره‌های راهبردی ارزش استان» در خراسان جنوبی تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، محمدمهدی ایزدخواه، رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی در خصوص تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز، گفت: یکی از اقدمات ملی در سند راهبردی کشور در امور نخبگان «گسترش تعامل سطوح مختلف حاکمیتی برای مشارکت اجتماعات نخبگانی در امور مساله‌شناسی، آینده‌نگاری، تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی در  دستگاه‌های اجرایی» بیان شده است. بنیاد ملی نخبگان در جهت تحقق این اهداف و همچنین «حمایت از نظرات نهادها و اجتماعات نخبگانی به منظور ایجاد حس تعهد، دلبستگی و مسئولیت‌‎پذیری نسبت به رفع چالش‌ها»، زمینه تشکیل و توسعه هیات‌های اندیشه‌ورزی نخبگانی را با عنوان «طرح ملی گفت‌وگوی نخبگان» فراهم کرده و طی انعقاد یک تفاهم‌نامه با وزارت کشور موضوع را دنبال کرده است.

وی افزود: در استان خراسان جنوبی سه هیات اندیشه‌ورزی نخبگانی «توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان»، «تحول در حکمرانی آب، اقلیم و محیط زیست» و «توسعه زنجیره‌های راهبردی ارزش استان» تشکیل شده است و احکام اعضای این هیات‌ها توسط استاندار خراسان جنوبی صادر شده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی با اشاره به لزوم همراهی دستگاه‌های اجرایی استان با این هیات‌های اندیشه‌ورزی، گفت: با توجه به اهمیت تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورزی نخبگانی در سطوح عالی استان، جلسات متعددی با حضور معاونین استانداری خراسان جنوبی و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان که با مسائل کلان مرتبط با این هیات‌ها هستند، برگزار شده است.

ایزدخواه ادامه داد: در هیات‌های اندیشه‌ورزی نخبگانی در جهت مساله‌شناسی چالش‌های پیش روی استان و کشور با توجه به آمایش سرزمین و رفع آنها تلاش می‌شود و از دانش و تفکر نخبگان در پیشبرد برنامه‌ها و اهداف استان و کشور به خصوص حضور مؤثر بنیاد نخبگان استان در شوراهای استانی، ملی و بین‌المللی بهره‌برداری می‌شود که به تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری نهادها در حوزه‌های تخصصی کمک خواهد کرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی با تاکید بر این‌که شبکه‌سازی گروه‌های نخبگانی ایرانی و غیرایرانی به منظور هم‌افزایی و تشریک مساعی برای حل مسائل استانی و سرزمینی در هیات‌های اندیشه‌ورزی نخبگانی دنبال می‌شود، افزود: در صدد هستیم مستعدان و نخبگان استانی را برای همکاری و به‌کارگیری به عنوان دستیاران حکمرانی معرفی کنیم که خود در تربیت حکمرانان آتی کشور مؤثر واقع خواهد شد.

به نقل از بنیاد ملی نخبگان، وی تصریح کرد: در هیات‌های اندیشه‌ورزی نخبگانی استان دانشجویان مستعد، اساتید دانشگاه، نخبگان صنعت و جامعه حضور دارند و راهبری این هیات‌ها با اساتید دانشگاه که سابقه فعالیت‌های نخبگانی داشته‌اند، به عنوان دبیر هیات اندیشه‌ورزی است.

پایان
 

همچنین ببینید

63115271 310x165 - ابداع ماده‌ای برای استخراج اورانیوم از آب دریا

ابداع ماده‌ای برای استخراج اورانیوم از آب دریا

چین ماده جدیدی را برای استخراج اورانیوم از آب دریا تولید کرده است. این جاذب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *