Img20240219205748129 650x330 - افزایش همسان قیمت بلیت قطارهای 5 ستاره ابلاغ شد

افزایش همسان قیمت بلیت قطارهای ۵ ستاره ابلاغ شد

اعضای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در صدونوزدهمین نشست ضمن بررسی مشکلات ناشی از قیمت‌گذاری نرخ بلیت برای قطارهای مسافربری ۵ ستاره، تصویب کردند که این حوزه نیز باید هماهنگ با سایر قطارهای مسافربری مشمول افزایش نرخ بلیت باشند تا بتوانند در روند ارائه خدمات، متناسب با فعالیت‌های تعریف شده، اقدام کنند.

بر اساس آنچه در این نشست از طرف فعالان این بخش عنوان شده است، زمانی که قطارهای ۵ ستاره فعالیت خود را شروع کردند، قرار بود که نرخ بلیت آنها بر اساس عرضه و تقاضا در بازار تعیین شود؛ اما به تدریج دولت در این بخش وارد شد و برای افزایش قیمت آن، سقف تعیین کرد.

در این رابطه ستاد تنظیم بازار در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ وارد میدان شد و به ترتیب مجوز افزایش قیمت ۲۵ و ۲۹ درصد را برای قطارهای ۵ ستاره ارائه داد که از سوی شرکت راه‌آهن اجرایی نشد.

در نهایت اعضای شورای گفت‌وگو با توجه به لزوم ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه حمل‌ونقل ریلی، در صدونوزدهمین نشست، تصویب کرد که نرخ بلیت قطارهای مسافربری ۵ ستاره نیز مانند دیگر قطارها مشمول افزایش قیمت شود و پیرو این مصوبه و پیگیری‌های دبیرخانه شورای گفت‌وگو افزایش قیمت بلیت این قطارها به میزان ۳۰ درصد نسبت به نرخ سال ۱۴۰۲ از طرف شرکت راه‌آهن ابلاغ شد.

منبع: اتاق ایران آنلاین

همچنین ببینید

Img20240626085409954 310x165 - آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان همدان برگزار شد

آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان همدان برگزار شد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان گفت: روز ملی صادرات فرصتی برای ارزیابی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *