خلیج فارس

آسیب جدی ویروس کرونا به اقتصاد کشورهای عربی

بانک استاندارد چارترد در تازه ترین گزارش خود هشدار داده است که رشد اقتصادی کشورهای خلیج فارس امسال به خاطر تبعات منفی ویروس کرونا به پایین ترین سطح در سال های اخیر خواهد رسید.

پایگاه خبری دنیای برند، بانک استاندارد چارترد اعلام کرد: با توجه به آنکه ویروس کرونا به تقاضای نفت، تجارت و گردشگری لطمه وارد می کند، رشد اقتصادی کشورهای خلیج فارس امسال به شدت کاهش خواهد یافت.

تحلیلگران اقتصادی بانک استاندارد چارترد تاکید کردند: کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به شدت تحت تاثیر کاهش رشد اقتصادی جهان قرار خواهند داشت و به خصوص کاهش رشد اقتصادی چین، آن هم از دو طریق: نخست کاهش رشد تقاضای جهانی نفت و دوم افت تجارت و گردشگری.

تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده اند، ویروسی که نخستین بار از چین شیوع پیدا کرده است. در روزهای اخیر تعداد موارد ابتلا به این ویروس در کشورهای نفت خیز خاورمیانه نیز افزایش یافته و موجب شده تا بسیاری از شرکتهای هواپیمایی ، پروازهای خود را محدود کنند.

این بانک پیش بینی خود نسبت به قیمت هر بشکه نفت برنت در سال ۲۰۲۰ را به ۶۴ دلار کاهش داده است، این رقم پیش از این ۷۰ دلار اعلام شده بود.

در حالی که اوپک تصمیم گرفته است تا تولید نفت خود را با هدف برقراری تعادل بین عرضه و تقاضا کاهش دهد، بخش زیادی از این کاهش تولید بر دوش عربستان سعودی خواهد بود. پیش بینی می شود رشد اقتصادی عربستان امسال به کمتر از یک درصد برسد، این رقم پیش از این ۲.۳ درصد اعلام شده بود.

عمان نیز که بخش زیادی از نفت خود را به چین صادر می کند، از تبعات منفی این ویروس در امان نخواهد بود. امارات متحده عربی و به خصوص دوبی که یک مرکز مهم تجاری و ترانزیتی در منطقه به شمار می رود، با تبعات منفی این ویروس و تاثیر آن بر اقتصادش روبرو خواهد شد.
پیش بینی می شود رشد اقتصادی امارات از ۲.۱ درصد به کمتر از ۱.۱ درصد خواهد رسید.

منبع: بلومبرگ

740x 11.png - آسیب جدی ویروس کرونا به اقتصاد کشورهای عربی

همچنین ببینید

محبوب ترین شبکه های اجتماعی

محبوب ترین شبکه های اجتماعی تا ژانویه ۲۰۲۳

پایگاه خبری دنیای برند، محبوب ترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان تا ژانویه ۲۰۲۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *