مهم ترین تجهیزات برای آشپزخانه کافه ها

مهم ترین تجهیزات برای آشپزخانه کافه ها

پایگاه خبری دنیای برند، در آشپزخانه‌های کافه ها تجهیزات حرفه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. این تجهیزات نقش اساسی در فرآیند تهیه غذا و نوشیدنی‌ها دارند و بدون آن‌ها، اداره یک کافه با موفقیت ممکن نیست.

این تجهیزات حرفه‌ای از جمله ماشین‌های قهوه، دستگاه‌های بخار، یخچال‌های بزرگ و تجهیزات پخت و پز حرفه‌ای، به کافه‌ها امکان می‌دهند تا به مشتریان خود نوشیدنی‌ها و غذاهای با کیفیت و مطابق با استانداردهای بالا ارائه دهند. این تجهیزات علاوه بر ارتقای کیفیت محصولات، به بهره‌وری و کارایی بیشتر نیز کمک می‌کنند که در ادامه به برسی بعضی از این تجهیزات میپردازیم.

ظرف بن ماری

بن ماری یکی از کاربردی ترین ظروف در آشپزخانه کافی شاپ ها است.این ظرف استیل کاربرد های ویژه ای دارد که به یکی از لوازم ضروری برای این شغل تبدیل شده است بن ماری استیل از جنس استیل ۳۰۴ ضد زنگ ساخته شده و به دلیل خاصیت ضد باکتری بودن استیل میتوان مواد غذایی را زمان بیشتری در آن نگهداری کرد.

بن ماری ها ابعاد و عمق های متفاوتی دارد که میتوانید با توجه به مصرف خود بهترین ابعاد و عمق را انتخاب کرده و تهیه کنید.

The most important equipment for cafe kitchens - مهم ترین تجهیزات برای آشپزخانه کافه هایخچال شو کیک

شو کیک نوعی یخچال ویترینی است که انتخابی مطمئن برای به نمایش گذاشتن انواع کیک، دسر و انواع مواد غذایی متنوع می باشد. شو کیک ها در ابعاد و سایز های متفاوتی تولید و ساخته می شوند و می توانند پاسخگوی نیاز های متفاوت باشند. از این دستگاه در کافی شاپ ها، هتل ها و… مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از پر کاربرد ترین تجهیزات کافی شاپ ها می باشد.

شو کیک ها هم سایز ها و اندازه های متفاوتی دارند که با توجه به دکور و فضای کافی شاپ خود میتوانید بهترین مدل و سایز را انتخاب کنید.

گریل صنعتی

گریل یک وسیله پخت و پز است که برای آماده‌سازی غذاها بدون روغن به کار می‌رود.گریل معمولاً دارای یک سطح غیر چسبنده است که روی آن می‌توان مواد غذایی را قرار داد و بدون استفاده از روغن، غذاها را پخته و آماده می‌کند.

استفاده از دستگاه گریل مناسب برای پخت مواد غذایی مانند گوشت، مرغ، ماهی، سبزیجات و ساندویچ‌ها است و غذاها در گریل به طور یکنواخت و متوازن پخته می‌شوند و طعم و عطر بیشتری به آن‌ها می‌بخشد.

گریل ها در انواع مختلف ذغالی و روغنی و ترکیبی وجود دارند که سایز های متفاوتی دارند که با توجه به تیراژ پخت خود میتوانید بهترین دستگاه را انتخاب کنید.

The most important equipment for cafe kitchens 02 - مهم ترین تجهیزات برای آشپزخانه کافه هادستگاه اسپرسو ساز

دستگاه اسپرسو یکی از ابزارهای اصلی در هر کافی‌شاپ است که تأثیر مستقیمی بر طعم و کیفیت قهوه دارد. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، آب گرم را از گردش عبور داده و اسپرسو با کرم فوق‌العاده و عطر طبیعی تولید می‌کند.

انواع دستگاه‌های اسپرسو

دستگاه‌های نیمه‌اتوماتیک

این دستگاه‌ها علاوه بر امکان تنظیم فشار و دما، به باریستا اجازه می‌دهند که به صورت دستی مقدار قهوه را تنظیم کنند. این انعطاف پذیری باعث می‌شود تا قهوه بر اساس سلیقه مشتریان ویژه‌ای تهیه شود.

دستگاه‌های کاملاً اتوماتیک

دستگاه‌های اسپرسو کاملاً اتوماتیک به باریستا این امکان را می‌دهند که با یک دکمه، قهوه مورد نظر را تهیه کنند. این دستگاه‌ها عالی برای کافی‌شاپ‌هایی هستند که حجم قهوه تولیدی بالایی دارند.

دستگاه‌های دستی

دستگاه‌های اسپرسو دستی به باریستا امکان مداخله بیشتری در تهیه قهوه می‌دهند. این دستگاه‌ها اغلب از طراحی ساده و زیبا برخوردارند و برخی از افراد علاقه دارند تا قهوه خود را به صورت دستی تهیه کنند.

چگونگی انتخاب دستگاه اسپرسو مناسب

ظرفیت تولید

بر اساس حجم کافی‌شاپ و تقاضای مشتریان، انتخاب دستگاه با ظرفیت تولید مناسب بسیار حائز اهمیت است. اگر کافی‌شاپ شما پرفروش است، دستگاهی با ظرفیت بالا را در نظر بگیرید.

کیفیت ساخت

کیفیت ساخت دستگاه اسپرسو نقش مهمی در عملکرد و دوام آن ایفا می‌کند. از مواد با کیفیت و فناوری‌های نوین در ساخت دستگاه اطمینان حاصل کنید.

قابلیت تنظیمات

دستگاهی با تنظیمات متنوع به باریستا این امکان را می‌دهد تا طعم قهوه را به دلخواه تنظیم کنند. این امکان به آن‌ها این اختیار را می‌دهد تا به بهترین شکل ممکن قهوه را تهیه کنند.

نتیجه گیری

انتخاب بهترین تجهیزات برای کافی شاپ ها و رستوران ها یک فرآیند مهم و پیچیده است. با توجه به نیازها، موارد استفاده ، کیفیت و امکانات تجهیزات، می‌توانید آشپزخانه‌ای کارآمد و موفق را برای تهیه غذاهای خوشمزه و سریع ایجاد کنید. فروشگاه اینترنتی شف مارکت هر آنچه شما برای شروع و یا تجهیز آشپزخانه حرفه‌ ای خود نیاز دارید در یک جا گرد هم آورده و با ارائه معتبرترین برند های دنیا و با در اختیار قراردادن طیف وسیعی از محصولات تخصصی آماده ارائه خدمات حرفه ای به مشتریان خود می باشد.

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *