سرور مجازی

تفاوت سرور مجازی ویندوز و لینوکس

پایگاه خبری دنیای برند، همه شما به‌خوبی می‌دانید که برای شروع یک کسب‌وکار اینترنتی باید بخشی از فضای اینترنت را در اختیار داشته باشید تا بتوانید محتوای خود را در آن بارگذاری کرده و به‌راحتی با کاربران خود ارتباط برقرار کنید. این مسئله مهم در حوزه خدمات هاستینگ و خرید سرور مورد بررسی قرار می‌گیرد. در واقع قبل از شروع کسب‌وکار خود، باید به فکر میزبانی مناسبی برای آن باشید.‌ گذشته از فعالیت‌هایی که در حوزه کسب‌وکار انجام می‌شوند، برای انجام هر فعالیت آنلاین مانند گیم، به فضای میزبانی مناسبی احتیاج دارید. آیا تاکنون در مورد سرورها، سیستم‌عامل‌ها و یا سرور مجازی لینوکس چیزی شنیده‌اید؟ اگر در حوزه اینترنت نقشی داشته باشید، به احتمال قوی بارها اصطلاح سرور مجازی لینوکس و یا سرور مجازی ویندوز به گوش‌تان خورده است. تفاوتی که بین این دو نوع سرور وجود دارد، برای کاربران آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. در ادامه به بررسی تفاوت‌های سرور مجازی ویندوز و لینوکس می‌پردازیم.

سرور مجازی و سیستم‌عامل آن

قبل از این که تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز را بشناسید، لازم است که با چند مفهوم پایه و مقدماتی آشنا شوید. برای داشتن یک فضای میزبانی مناسب جهت فعالیت در وب، به سرویسی نیاز دارید که کیفیت و سرعت بالایی ارائه دهد. سرورها با فضای میزبانی زیاد، انتخاب ایده‌آلی برای حجم بالای فعالیت شما هستند. سرور، فضای میزبانی وب و کامپیوتر قدرت‌مند و همیشه روشنی است که توانایی پردازش بسیار بالایی دارد و در چند نوع مجازی، اختصاصی و اشتراکی وجود دارد. سرور مجازی در واقع به سرور اختصاصی اشتراکی گفته می‌شود که منابع بسیار زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهند؛ اما از هزینه بالایی برخوردارند. در حالی که سرور مجازی، بخشی از سرور اختصاصی با منابع مناسب و هزینه آن بسیار کم‌تر است. کاربران می‌توانند روی سرور مجازی خود از سیستم‌عامل لینوکس یا ویندوز استفاده کنند.

در واقع کاربران این امکان را دارند که با استفاده از سرور مجازی، وب سایت خود را روی سیستم‌عامل لینوکس یا ویندوز ایجاد کنند؛ به این ترتیب امکان انتخاب هر یک از سرور مجازی لینوکس و سرور مجازی ویندوز برای کاربران وجود دارد. در این بین لازم است با مفهوم سیستم‌عامل نیز آشنا شوید. سیستم‌عامل خود نرم‌افزاری است که به‌عنوان رابط بین بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری عمل می‌کند و مدیریت منابع موجود در یک دستگاه را به عهده دارد. در واقع وظیفه اصلی سیستم‌عامل، ایجاد ارتباط بین کاربر و دستگاه است. این دستگاه می‌تواند کامپیوتر، لپ تاپ، موبایل، سوئیچ و هر دستگاه دیگر باشد. سیستم‌عامل به شما کمک می‌کند بدون نیاز به آشنایی با زبان کامپیوتر، با آن ارتباط برقرار کنید. در حال حاضر سیستم‌عامل لینوکس و ویندوز بیشترین استفاده را برای کامپیوترها و رایانه‌ها دارند.

سیستم‌عامل لینوکس

سیستم‌عامل لینوکس قدرت‌مندترین سیستم‌عامل شناخته شده و به صورت اپن سورس ارائه می‌شود. در واقع برنامه نویسان این امکان را دارند که این سیستم‌عامل عمومی را توسعه دهند و نیاز خود را در حوزه‌های مختلف مرتفع سازند. لینوکس توسط کمپانی‌های بسیاری پشتیبانی می‌شود. از وظایف مهم لینوکس می‌توان به ذخیره‌سازی داده‌ها، دسترسی به شبکه کامپیوتری، ایجاد امنیت برای منابع و کاربران و موارد دیگر اشاره کرد. با توجه به این که لینوکس متن باز است، به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. علاوه بر آن این سیستم‌عامل سبک، انعطاف‌پذیر، چند کاربره، پر سرعت و دارای پشتیبانی قوی است، به نصب درایور نیز نیازی ندارد. جالب است بدانید ویژگی‌های سرور مجازی لینوکس با توجه به کارایی این سیستم‌عامل مشخص می‌شود.

سیستم‌عامل ویندوز

ویندوز اصطلاحی پر تکرار در دنیای کامپیوتر است و می‌توان آن را نرم‌افزاری معرفی کرد که با نصب روی کامپیوتر امکان استفاده از این سخت‌افزار را برای‌تان فراهم می‌کند. ویندوز توسط شرکت مایکروسافت آمریکایی ساخته شده است. این سیستم‌عامل می‌تواند نرم‌افزارهای مختلف را در قالب پنجره باز کند‌ به همین خاطر به این نام شناخته می‌شود. سیستم‌عامل ویندوز مانند سیستم‌عامل لینوکس دارای هسته‌ای است که بین سخت‌افزار و نرم‌افزار هماهنگی ایجاد می‌کند‌. این سیستم‌عامل محبوب می‌تواند به‌خوبی سخت‌افزار جدید را بررسی کرده و تمام برنامه‌ها را اجرا کند. این سیستم‌عامل مرتبا در حال تغییر و به‌روزرسانی است. به همین دلیل نسخه‌های متعددی دارد.

بررسی تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز

 تا این‌جا با سیستم‌عامل و سرور مجازی آشنا شدید؛ به این ترتیب بهتر می‌توانید تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز را درک کنید. برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی به دامنه و سرویس میزبانی نیاز دارید. انتخاب سرویس میزبانی به عهده خود شماست. اگر به فضای میزبانی با منابع بالا احتیاج دارید، سرور مجازی بهترین انتخاب است. میزبانی وب بدون استفاده از سیستم‌عامل امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین باید یکی از دو سیستم لینوکس یا ویندوز را انتخاب کنید. برای این منظور باید ابتدا ویژگی هرکدام را بشناسید و با تفاوت این دو سیستم آشنا شوید. در ادامه این تفاوت‌ها را بیان می‌کنیم:

  • عملکرد: نصب به‌روزرسانی سیستم عامل ویندوز، به ریبوت یا راه‌اندازی مجدد نیاز دارد. ممکن است هنگام راه‌اندازی مجدد، سخت‌افزار یک بار خاموش و روشن شده و حافظه رم خالی شود. در صورتی که سیستم عامل لینوکس به راه‌اندازی مجدد نیاز ندارد.
  • امنیت: سرور مجازی لینوکس، از سرور مجازی ویندوز امن‌تر است؛ چون امکان دسترسی به سرور و ویرایش کدها تنها برای مدیران سرور فراهم است. البته سرور ویندوز نیز در صورت تنظمیات و نصب درست، از امنیت مناسبی برخوردار است.
  • قابلیت دسترسی: هرچند امکان دسترسی به فایل‌ها در هر دو سیستم از طریق اف تی پی امکان‌پذیر است؛ اما ویندوز امکان دسترسی اختصاصی را ندارد. با توجه به امکان دسترسی اختصاص در لینوکس کاربران تمایل بیشتری به استفاده از این سیستم نشان می‌دهند‌.
  • سازگاری: با توجه به این که لینوکس یک سیستم اپن سورس است، وی پی اس لینوکس با نرم‌افزارهای متن باز سازگاری دارد و ویندوز بیشتر با اپلیکیشن‌های مخصوص ویندوز سازگار است.
  • هزینه: همان‌طور که گفتیم، لینوکس یک سیستم‌عامل متن باز است و کاربران می‌توانند به صورت رایگان از آن استفاده کرده و آن را توسعه بخشند؛ به این ترتیب کاربران باید تنها هزینه سرور را پرداخت کنند که در خرید سرور مجازی این هزینه بسیار کم است. این در حالی است که ویندوز نرم‌افزار اختصاصی شرکت مایکروسافت است و کاربران باید برای دریافت لایسنس یا مجوز هزینه آن را پرداخت کنند‌.

نکته: سیستم‌عامل ویندوز و لینوکس، دو سیستم بسیار کاربردی محسوب می‌شوند. وقتی به بررسی تفاوت این دو می‌پردازیم، صرفا به دنبال برتری هیچ یک از آن‌ها نیستیم، بلکه در تلاش هستیم تا شما به‌عنوان یک کاربر انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. انتخاب سیستم‌عامل نحوه مدیریت سرور، نوع فعالیت کاربران و نیازمندی آن‌ها، بودجه و محیط نرم‌افزاری بستگی دارد. هر سیستم نیز از مزایا و معایب خاص خود برخوردار است و شما می‌توانید از مزایای هرکدام در راستای عملکرد بهینه خود استفاده کنید. در نهایت پس از این که انتخاب خود را انجام دادید، می‌توانید سرور مجازی لینوکس و ویندوز را از ایران سرور خرید کنید.

خرید سرور مجازی لینوکس ایران سرور

The difference between a virtual server and Windows and Linux 01 - تفاوت سرور مجازی ویندوز و لینوکسایران سرور ارائه‌دهنده سرور مجازی لینوکس و ویندوز در ایران، آلمان و فرانسه می‌باشد. سرورهای مجازی ایران سرور ضمن بهره‌مندی از جدیدترین تکنولوژی مجازی‌ساز، دسترسی بسیار ایده آلی برای کاربران ایرانی فراهم می‌سازند‌. ایران سرور علاوه بر ارائه سرورهای مجازی، خدمات پشتیبانی و مدیریت آن‌ها را نیز به عهده می‌گیرد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید سرور مجازی روی لینک زیر کلیک کرده و وارد سایت ایران سرور شوید.

https://www.iranserver.com/

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

شیبا

دنیای پاستیل‌های شیبا چه شکلیه؟

پایگاه خبری دنیای برند، شیبای محبوب و دوست‌داشتنی با کمپین «بیا به دنیای پاستیل‌های شیبا» …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x