باربیکیو

باربیکیو + مژده به دوستداران کباب

باربیکیو و لذت غذای کبابی

با توجه به اینکه کباب کردن جزو جدایی ناپذیر دورهمی های خانوادگی است، باربیکیو و یا کباب پز از وسیله های کاربردی برای آشپزی کردن در فضای باز می باشد. باربیکیو دارای انواع مختلفی می باشد که می توان متناسب با کاربردی که از یک دستگاه کباب پز انتظار داریم، یکی از انواع آن ها را خریداری و استفاده کنیم. ویلاسازه ارائه دهنده انواع باربیکیوهای گازی، زغالی، برقی و … با بالاترین کیفیت و کم ترین قیمت می باشد.

Barbecue good news for barbecue lovers 01 - باربیکیو + مژده به دوستداران کباب
باربیکیو چیست؟

باربیکیو در واقع به دستگاه کباب پز گفته می شود که نام آن از کلمه باباکوآ نشات گرفته است. باربیکیو به روشی از طبخ غذا گفته می شود که طی آن غذاها به صورت دودی تهیه می شوند. با گذشت زمان برای تلفظ راحت تر، کلمه باباکوآ به باربیکیو تغییر پیدا کرده است.
باربیکیو به هر نوع روشی از طبخ گوشت که با حرارت کم و در مدت زمان بیشتری انجام شود، گفته می شود. معمولا پختن گوشت به روش باربیکو مدت زمان بیشتری را نیاز دارد و طی آن گوشت آرام آرام پخته می شود.

مزیت پختن غذا با باربیکیو

باربیکیو ها در انواع مختلفی وجود دارند که منجر به خوش طعم شدن گوشت و در عین حال لطافت آن می شوند. در ادامه به مزیت های استفاده از باربیکو اشاره کرده ایم:
• استفاده از باربیکو برای کسانی که به تفریح می روند و یا تمایل دارند با آشپزی کردن روزهای تعطیل خود را بگذرانند، روشی مناسب است و آشپزی کردن را لذت بخش تر می کند.
• وقتی گوشت به وسیله باربیکیو پخته می شود، بدون اینکه خشک شود، آبدار و نرم آماده خوردن می گردد.
• در صورتی که از باربیکیو های ذغالی برای طبخ گوشت استفاده شود، طعم دودی به گوشت ها داده می شود که بسیار پرطرفدار است.
• طی این روش از پخت غذا، مواد مغذی در داخل گوشت و دیگر مواد غذایی حفظ می شود.
• با باربیکیو نیازی به اضافه کردن چربی به غذا نیست و به راحتی و بدون روغن پخته می شود.
از سویی دیگر نگهداری و تمیز کردن باربیکیو ها بسیار آسان است و هر فردی می تواند از میان طرح و ابعاد مختلف باربیکیو متناسب با بودجه ای که برای خرید این وسیله در نظر گرفته است، یک باربیکیو مناسب را برای خود خریداری نماید.
البته لازم است اشاره کنیم که در برخی از انواع باربیکیو ها، از جمله باربیکیو ذغالی به دلیل اینکه پیش از فرآیند پخت نیاز است که ذغال به اندازه کافی گرم شود، ممکن است کمی پخت غذا کمی زمانبر باشد اما با این حال بسیاری ترجیح می دهند گوشت کبابی را با طعم دودی مصرف کنند.

Barbecue good news for barbecue lovers 02 - باربیکیو + مژده به دوستداران کباب
انواع باربیکیو

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، باربیکو ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام دارای مزایا و معایبی می باشند و در فروشگاه اینترنتی ویلا سازه با کیفیتی بالا به مشتریان ارائه می شوند. افراد باید متناسب با ویژگی های هر کدام از باربیکیو ها و انتظاری که از این وسیله دارند، متناسب با سلیقه و بودجه خود برای خرید باربیکیو، یکی از آن ها را انتخاب نمایند. در ادامه به رایج ترین انواع باربیکیو ها اشاره کنیم.
باربیکیو ذغالی
رایج ترین نوع باربیکو که افراد برای فضای باز در حیاط و یا بالکن خود خریداری می کنند، باربیکیو ذغالی است. این باربیکیو ها قابل جا به جایی هستند و سوخت مورد نیاز برای آن ها ذغال و یا چوب است. از مزیت های این وسیله که مورد پسند بسیاری از افراد می باشد، طعم دودی است که به غذا می دهد.

باربیکیو کامادو

این نوع از باربیکو ها، در واقع کباب پزهای تخم مرغی می باشند که جنس آن ها از سرامیک است. معمولا این نوع کباب پزها به عنوان یک کباب پز لوکس شناخته می شوند و دارای امکانات پخت و پز بیشتری هستند.
دمای این نوع از باربیکو ها سریع تر بالا می رود، ضمن اینکه قابل تنظیم نیز می باشند. طعم غذا با باربیکو کامادو نیز دودی است و نسبت به دیگر کباب پزها دارای قیمت های بالاتری هستند.

باربیکیو گازی

نوع دیگری از باربیکو ها، باربیکیو های گازی هستند که سوخت مورد نیاز آن ها گاز می باشد. همین موضوع سبب شده است که تنظیم دما در این باربیکیو ها به آسانی انجام شود. از مزیت های این نوع باربیکو این است که آماده سازی غذا با آن ها در مدت زمان کوتاهی امکان پذیر می باشد.
این نوع کباب پز ها نیز به دلیل داشتن امکانات پخت و پز بیشتر، دارای قیمت های بالاتری می باشند و همینطور به دلیل اینکه بزرگ هستند، فضای زیادی را اشغال می کنند. از آنجایی که طی این روش از ذغال استفاده نمی شود، در نهایت غذای کباب شده طعم دودی نخواهد داشت که این موضوع مورد پسند همه نیست.

نکات مهم در استفاده از باربیکیو

در صورتی که باربیکو خریداری کرده اید و از آن استفاده می کنید، لازم است نکات مهم در مورد استفاده از باربیکو ها را نیز رعایت کنید. سعی کنید پس از اتمام آشپزی با باربیکو، آن را تمیز کنید و در صورتی که تکه هایی از گوشت و … به آن چسبیده باشد، آن ها را جدا کنید؛ چراکه در صورت عدم جداسازی، ممکن است در هنگام استفاده مجدد از باربیکو، این تکه ها بسوزند و ضمن ایجاد بوی بد، دود کنند.
در صورتی که می خواهید از محفظه فلزی باربیکو برای طبخ غذا استفاده کنید، توصیه می شود برای رعایت بهداشت، قبل از استفاده آن را به خوبی تمیز کنید.

چرا خرید باربیکیو توجیه اقتصادی دارد؟

بسیاری از افراد زمان های زیادی را به مسافرت رفتن و یا تفریح کردن در بیرون از محیط خانه اختصاص می دهند و یا آخر هفته ها را در دورهمی های خانوادگی شرکت می کنند که بی شک یکی از لذت ها در چنین مواقعی آشپزی کردن و خوردن غذاهای کبابی می باشد.
با توجه به اینکه مدرنیته در تمامی جنبه های زندگی انسان ورود کرده است، برای کباب کردن غذا ها نیز از لوازم مرتبط همچون باربیکوها استفاده می شود که در مدل های مختلف و در اندازه های متفاوتی تولید می گردند.
هر فردی می تواند متناسب با سلیقه خود و علاقه مندی به کباب کردن مواد غذایی بر روی میله ها، سیخ کردن و یا گریل کردن، از باربیکوهای ذغالی و یا گازی خریداری کنند. از باربیکو ها می توان برای طبخ انواع گوشت حتی گوشت های استخوان دار، ماهی ها، سبزیجات و … استفاده کرد.

.منبع:https://subia.ir/

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Translation of the top 4 YouTube podcasts for the first time 310x165 - ترجمه ۴ پادکست برتر یوتوب برای اولین بار در مدرسه صفر تا صد

ترجمه ۴ پادکست برتر یوتوب برای اولین بار در مدرسه صفر تا صد

پایگاه خبری دنیای برند، در شلوغی‌های عصر دیجیتال، جایی که مرزهای با کلیک روی یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *