روز ملی صادرات

ارزش افزوده بیشتر معیار انتخاب کالای صادراتی

پایگاه خبری دنیای برند،حمید زادبوم در این مراسم با اعلام رونمایی از پورتال جدید سازمان توسعه تجارت ایران، افزود: از اینکه بعد از ۲۳ سال مراسم بیست و چهارمین سالروز ملی صادرات توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به عنوان نماینده بخش خصوصی برگزار می‌شود، بسیار خرسندم.

برافراشته شدن پرچم ۵۶ رزمنده در عرصه جنگ اقتصادی

وی به همکاری و تعامل میان وزارت صمت و اتاق بازرگانی اشاره کرد و گفت: در بیست و چهارمین سالروز ملی صادرات، پرچم ۵۶ رزمنده در عرصه جنگ اقتصادی برافراشته می شود.

تسهیل روند رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان با ابلاغیه ستاد اقتصادی دولت

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، سیاست وزارت صمت را فراوانی کالا و تسهیل و رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان دانست و اضافه کرد: با ابلاغ مصوبه جدید ستاد اقتصادی دولت( مصوبه ۱۷۷) در آبان ماه، این روند نیز تسهیل شد.

ایجاد آرامش بیشتر در حوزه تجارت خارجی با ابلاغ مصوبه تکمیلی ستاد اقتصادی دولت

زادبوم همچنین تاکید کرد: مصوبه تکمیلی مصوبه ۱۷۷ به زودی ابلاغ می‌شود که باعث ایجاد آرامش بیشتر در حوزه تجارت خارجی خواهد شد.

وی همچنین تمرکز بر صادرات به کشورهای همسایه را از اولویت های وزارت صمت دانست و گفت: اولویت های بعدی صادرات به آسیا، کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین می باشد.

ارزش افزوده بیشتر معیار انتخاب کالای صادراتی برای جلوگیری از خام ‌فروشی

ریس کل سازمان توسعه تجارت ایران همچنین بیان کرد : ارزش افزوده بیشتر، معیار انتخاب کالاهای صادراتی برای حذف خام ‌فروشی در طول زمان است که معیار انتخاب صادرکنندگان نمونه و ممتاز ملی در این همایش نیز بوده است.

زادبوم همچنین به برخی دیگر از اقدامات سازمان توسعه تجارت ایران برای حمایت از صادرکنندگان اشاره کرد و گفت: عارضه یابی بنگاه‌های کسب و کار، تشکیل کارگروه‌های ویژه برای احیای صادرات کالاهای سنتی مانند زعفران، خشکبار و فرش از اقدامات انجام شده بوده است.

وی همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه با نهادهای خارجی و داخلی و توسعه موافقتنامه های ترجیحی و آزاد اشاره کرد و گفت: در حال رایزنی با پاکستان و صربستان برای انعقاد موافقتنامه تجارت ترجیحی هستیم و با اوراسیا نیز موضوع تجارت آزاد را بررسی و دنبال می کنیم.

تدوین استراتژی ملی صادرات توسط وزارت صمت

رییس کل سازمان توسعه تجارت همچنین از تدوین استراتژی ملی صادرات توسط وزارت صمت خبر داد و گفت: در حوزه آموزش بازرگانان و تجار برای حضور در بازارهای بین‌المللی نیز برنامه داریم.

رونمایی از پورتال جدید سازمان توسعه تجارت ایران

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در این مراسم همچنین رونمایی از پورتال جدید سازمان توسعه تجارت ایران را اعلام کرد.

منبع: شاتا

همچنین ببینید

62502503 310x165 - تلاش برای تثبیت قیمت‌ها با اجرای طرح کالابرگ

تلاش برای تثبیت قیمت‌ها با اجرای طرح کالابرگ

پایگاه خبری دنیای برند، اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در راستای حمایت از امنیت غذایی و …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x