iranian pack1 - برند ایرانیان پک

برند ایرانیان پک

پایگاه خبری دنیای برند، ایرانیان پک یکی از مجموعه های فعال در حوزه چاپ و بسته بندی است که این روزها سهم خوبی از بازار چاپ و بسته بندی محصولات غذایی را به خود اختصاص داده است. معمولا مجموعه های چاپ در ایران بصورت سنتی کار می‌کنند. کمتر مجموعه چاپی در ایران است که به فکر ایجاد یک برند باشد. تعداد این چاپخانه ها انگشت شمار است.

 

iranian pack1 - برند ایرانیان پک

تاریخچه

مجموعه چاپ و بسته بندی ایرانیان پک در دهه ۷۰ شکل گرفت. این شرکت با یک کارگاه جعبه سازی در خیابان قزوین تهران شروع به کار کرد. سیاست این مجموعه تولید محصولات با کیفیت بود و هیچوقت حتی در شرایط فشار اقتصادی کیفیت محصولات چاپی خود را کم نکرد. این کیفیت درحالی بود که قیمت برای مشتریان هم اهمیت بالایی داشت. ایرانیان پک با ایجاد تعادل بین قیمت و کیفیت توانست مشتریان زیادی را راضی نگه دارد.

 

تمرکز بر بازار فست فود و رستوران

بعد از یک دهه فعالیت در حوزه چاپ و بسته بندی، ایرانیان پک بر روی محصولات فست فودی و رستورانی تمرکز کرد. چاپ اختصاصی محصولات رستورانی باعث شد این مجموعه از توان رقابتی بالایی در این حوزه برخوردار شود. انتخاب بازار هدف متمرکز باعث شد ایرانیان پک با برندهای خوب این صنعت مانند فست فود سیب، رستوران مسلم و… کار کند. بیشتر فست فودهای سطح شهر جهت خرید جعبه پیتزا به ایرانیان پک مراجعه می کنند. این محصول و جعبه سیب زمینی پر مصرف ترین های این برند هستند.

بدقولی نقطه ضعف این صنف

بزرگترین مشکل چاپخانه های کشور، بدقولی است. کافیست شما بدقول نباشید تا در این بازار متمایز شوید. مدیران ایرانیان پک این مشکل را به خوبی درک کرده بودند و اساس فعالیت خود را بر روی حل این مشکل قرار دادند. با کوتاه کردن زنجیره تحویل کالا و قرار دادن کارشناسان اختصاصی برای مشتریان باعث شد سفارش مشتریان با دقت و سرعت بیشتر تولید شوند.

iranian pack2 - برند ایرانیان پک

صادرات به کشورهای همسایه

بعد از دو دهه فعالیت در این حوزه، امروزه مشتریان ایرانیان پک، فقط صدها مشتری داخلی نیستند. این مجموعه مشتریان زیادی از کشورهای همسایه مانند عراق، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد. به دلیل پایین بودن قیمت ریال به نسبت دلار و همچنین کیفیت خوب تولیدات، ایرانیان پک برای همسایه های اطراف کشور از نظر اقتصادی مناسب است.

 

ایرانیان پک و تمرکز بر فضای دیجیتال

یکی  از نکات ویژه ایرانیان پک، تمرکز بر روی بازاریابی دیجیتال است. شاید در نگاه اول تصور شود مشتریان چاپخانه در شبکه های اجتماعی یا فضای اینترنت نباشند. اما این برند با تکیه بر پتانسلی این فضا توانسته است مشتریان زیادی را از این طریق جذب کند. تقریبا در هر شبکه اجتماعی یا هر پلتفروم دیجیتال میتوانید ردی از ایرانیان پک ببینید.

 

چالش کرونا

در دوران کرونا که فعالیت رستوران ها به حداقل خود رسید ایرانیان پک چالش های زیادی را پشت سر گذاشت. با گرایش به محصولات بهداشتی مانند جعبه ماسک این چالش به یک فرصت تبدیل شد. افزایش مصرف ماسک های بهداشتی باعث شد این مجموعه در این دوره یکی از پرکارترین دوره های خود را تجربه کند. مدیریت درست و استفاده بموقع از فرصت باعث شد ایرانیان پک از پیشگامان این حوزه باشد.

iranian pack3 1024x683 - برند ایرانیان پک

مهم ترین دلیل بقا و موفقیت ایرانیان پک در صنعت چاپ، تمرکز خاص بر یکی بازار و رفع دغدغه مشتریان آن بازار است. از طرفی کیفیت مناسب و قیمت اقتصادی این برند باعث شد مشتریان جایگزین بهتری نداشته باشند. تداوم و بهبود مستمر ایرانیان پک مشتریان وفادار زیادی را برای این برند بوجود آورده است.

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

فولاد

صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد ۱۴۰۲

پایگاه خبری دنیای برند، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار کامل حجم و ارزش صادرات سال …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ریناس پک
میهمان
11 ماه قبل

شرکت ریناس پک، متخصص در حوزه جعبه سازی و کارتن سازی یکی از شرکت های زیرمجموعه شرکت ایده پردازان ریناس می باشد. فعالیت این شرکت بصورت تخصصی در حوزه بسته بندی اعم از طراحی، تامین ملزومات بسته بندی، چاپ، برش، وکیوم فرمینگ و … می باشد.

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x