ظرفیت های امید بخش معدنی

وجود ظرفیت های امید بخش معدنی در پهناورترین استان کشور

پایگاه خبری دنیای برند، معاون معادن و فراوری مواد وزیر صمت گفت: به واسطه ظرفیت های خوبی که در بخش معادن در سیستان و بلوچستان وجود دارد، افق امید بخشی را پیش روی این خطه می بینیم و یکی از جبهه های اصلی کار در سال های آتی همین استان می باشد.

رضا محتشمی پور در حاشیه بازدید از معدن و‌ کارخانه فرآوری مس سیاسترگی در شمال سیستان و بلوچستان بیان کرد: برنامه ای که طی این مدت در دولت سیزدهم دنبال کردیم، حضور میدانی در استان های مختلف است تا ضمن بررسی مسائل آن ها از نردیک، تجربیات فعالان این عرصه و مسائل حوزه معادن را بدون واسطه از زبان کارشناسان بشنویم و با توانمندی های مناطق آشنا شویم.

وی افزود: به واسطه ظرفیت های خوبی که در بخش معادن در سیستان و بلوچستان وجود دارد، یک افق امید بخشی را پیش روی این خطه می بینیم و یکی از جبهه های اصلی کار در سال های آتی همین استان است.

معاون معادن و فراوری مواد وزیر صمت با بیان اینکه محرومیت های این استان در سایر بخش ها هم نگاه ها را بیشتر به سمت معدن معطوف می کند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مشکل عدم هماهنگی و تعارض بین دستگاه ها در این خطه خیلی کم است که در مسیر پیشرفت بخش معدنی با توجه به این مهم خیلی امیدوارتر شده ایم.

وی ابراز امیدواری کرد: رشدی که سیستان و بلوچستان طی سال های اخیر در حوزه معدن داشته می بایست با همین سرعت ادامه پیدا کند و شاهد شکوفایی آن باشیم.

محتشمی پور اذعان کرد: در حوزه فعالیت های فرامرزی معدنی نیز پتانسیل های خوبی در نزدیک مرزهای سیستان و بلوچستان وجود دارد که اگر قرار باشد در این بخش فعالیت داشته باشیم بدون شک با تکیه بر ظرفیت های این استان خواهد بود، چرا که این ظرفیت وجود دارد و در آینده هم توسعه پیدا خواهد کرد، فرصتی که بسیار امیدوار کننده است.

گفتنی است؛ معاون معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت در این سفر به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان از معدن مس سیاستراگی بازدید کرد.

این معدن در ۱۸۲ کیلومتری شمال غرب زاهدان واقع شده که شرکت سرمایه گذار تلاشگران پایدار زرمس ایرانیان اقدام به سرمایه گذاری در جهت توسعه معدن و ایجاد کارخانه فرآوری مس کرده است.

منبع: شاتا

همچنین ببینید

Img20230724132753399

پیام تبریک رئیس اتاق ایران به مناسبت نوروز 1403

یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبر الیل و النهار یا محول الحول و الاحوال، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *