36c5e125 ccbc 4b07 88ae 4b43200adffe 660x330 - تاثیر تیم فرمول 1 بر سهام برند مرسدس بنز

تاثیر تیم فرمول ۱ بر سهام برند مرسدس بنز

ارزش برند مرسدس بنز از ۳۱.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ به ۴۸.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ رسیده بود. تیم فرمول یک این کمپانی در این افزایش ارزش سهم بزرگی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند – درآمد برند مرسدس از جوایز مالی، اسپانسری و کمپانی مادر یعنی دایملر از ۳۳۷.۲ میلیون پوند در سال ۲۰۱۷ به ۳۳۸.۴  میلیون پوند در سال ۲۰۱۸ رسید. مخارج تیم نیز از ۳۰۹.۷ میلیون پوند به ۳۱۱.۴ میلیون پوند رسید. این آمار به‌تازگی توسط تیم مرسدس منتشر شده است.

مخارج و درآمدهای مرسدس در فصل ۲۰۱۷ نسبت به ۲۰۱۶ با یک جهش بزرگ روبه‌رو شده بود. این جهش به‌دلیل هزینه‌های مربوط به تحقیق و توسعه ناشی از تغییرات عمده در قوانین فرمول یک برای فصل ۲۰۱۷ بود. این موضوع که مخارج فصل ۲۰۱۸ تیم در مقایسه با سال ۲۰۱۷ با تغییرات چندانی مواجه نشد به این دلیل بود که قوانین در طول این مدت چندان تغییر نکردند. البته هنوز نشانه‌ای از نحوه سیاست‌گذاری مرسدس در واکنش به قانون سقف هزینه‌ها که از سال ۲۰۲۱ اجرایی خواهد شد، دیده نشده است. این قانون باعث خواهد شد که سه تیم بزرگ فرمول یک یعنی مرسدس، فراری و ردبول در مخارج خود تغییرات بزرگی ایجاد کنند و هزینه‌های را کاهش دهند.

تعداد کارکنان مرسدس در سه فصل گذشته با افزایش قابل توجهی روبه‌رو شده است. این عدد از ۸۴۹ نفر در سال ۲۰۱۶ به ۹۱۲ نفر در سال ۲۰۱۷ و سپس ۹۶۸ کارمند در سال ۲۰۱۸ افزایش یافت. تعداد اعضای تیم فرمول یک مرسدس در فصل جاری نیز افزایش یافت. نسبت به سال ۲۰۱۸، ۳۸ نفر به بخش طراحی، تولید و مهندسی و همچنین ۱۹ نفر به بخش مدیریتی اضافه شدند.

همین امر موجب شد تا میزان دستمزد پرداختی مرسدس از ۸۷.۲ میلیون پوند در سال ۲۰۱۸ به ۹۳.۷ میلیون پوند در فصل جاری افزایش پیدا کند. سهم درآمد بازاریابی شرکت مادر دایملر در بودجه تیم نیز به ۶۴.۳ میلیون پوند رسیده است. که ۲۵.۳ میلیون پوند توسط تیم بازگردانده شده است. همچنین کمپانی خواهر مرسدس آ.ام.گ یعنی HPP که وظیفه تولید پاور یونیت برای دیگر تیم‌ها را نیز برعهده دارد به درآمد خالص دایملر افزوده و آن را به ۴۰ میلیون پوند رسانده است.

مرسدس از اشتراک F1 TV (برنامه اشتراکی فرمول یک برای تماشای مسابقات) در سال ۲۰۱۸ سهمی معادل با ۲۴ درصد داشت. همچنین لازم به ذکر است که ارزش برند مرسدس بنز از ۳۱.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ به ۴۸.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ رسیده بود. تیم فرمول یک این کمپانی در این افزایش ارزش سهم بزرگی داشته است.

همچنین ببینید

برند همراه اول

برند همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو

بزرگترین و مهم‌ترین رویداد تجاری کشور در بخش ارتباط با بازارهای بین‌المللی با حمایت نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور آغاز به کار کرد.