برندسازی صنایع دستی

برند سازی صنایع در استان تهران، تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی دارد

تهران- استاندار تهران گفت: گسترش صنایع در استان تهران با مقررات دست و پاگیر به بن بست رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندی عصر دوشنبه در آئین بزرگداشت روز صنعت و معدن استان تهران و تجلیل از صنعتگران و معدن کاران نمونه طی سخنانی اظهار داشت: در شرایط فعلی و در ابعاد بین المللی نتوانستیم از فضای کسب و کار و در بعد داخلی کیفیت کالاها را ارتقا دهیم.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه در استان تهران عدم همکاری مؤثر و نتیجه بخش بانک‌ها در ارائه تسهیلات مشکل اصلی بین دولت و صاحبان صنایع است گفت: بسیاری از واحدهای صنعتی کمتر از ظرفیت اسمی خود فعالیت می‌کنند و برای افزایش ظرفیت نیاز به تزریق اعتبارات داریم.

وی در خصوص قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتر استان تهران نیز بیان داشت: در کنار مقررات دست و پاگیر اداری گسترش صنایع در استان را با بن بست روبرو کرده است.

استاندار تهران عنوان داشت: اگر صنعت گری از استان البرز اقدام به تأسیس کارخانه در حوالی ملارد کند برای او محدودیتی وجود ندارد اما صنعتگران تهرانی برای توسعه صنایع خود محدود هستند و این هم از مظلومیت استان تهران است.

محسنی بندپی عنوان داشت: اداره کل محیط زیست استان تهران نامه‌ای را در ۱۵ بند به محیط زیست کشور ارسال کرده اند و با استدلال‌های علمی نوسازی صنایع را نیازمند اصلاح قانون ۱۲۰ کیلومتر است.

وی گفت: در خصوص مالیات بر ارزش افزوده منطق و عدالت حکم می‌کند که این مالیات باید از مصرف کننده اخذ شود.

استاندار تهران با بیان اینکه هنوز در خوشه سازی و برند سازی صنایع در استان تهران تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی در پیش داریم افزود: در این بین ارتقای کیفیت در این خصوص مهم‌ترین اصل است.

محسنی بند پی اظهار داشت: وزارت صنعت معدن و تجارت در اختصاص تسهیلات نوسازی صنایع به تهران فکر می‌کند که این استان برخوردار است و در تخصیص اعتبارات ارائه تسهیلات تنها ۶/۴ درصد را در کشور به تهران اختصاص داده شد و با مطالبه گری که داشتیم توانستیم این عدد را در سال ۹۸ اصلاح کنیم.

همچنین ببینید

امضای ایرانی

امضای ایرانی جهانی شد

با اشاره به موفقیت کشورمان در جهانی شدن امضای ایران گفت: از این پس بازرگانان می‌توانند با یک آزمون و یک گواهی، محصولات و کالاهای ایرانی را به دنیا صادر کنند.