WhatsApp Image 2019 07 23 at 13.42.37 660x330 - حاضریم از سرمایه‌های خود تامین ارز کنیم/ یک شبه نمی‌توان برندسازی کرد

حاضریم از سرمایه‌های خود تامین ارز کنیم/ یک شبه نمی‌توان برندسازی کرد

عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی گفت: مطابق اصل ۴۴ قانون بهبود فضای کسب و کار صدور هرگونه بخشنامه‌ای باید با مشورت تشکل و انجمن‌های مربوطه صورت بگیرد، اما متاسفانه در هنگام صدور این ممنوعیت هیچ نظرخواهی از ما نشد. اگر دولت مشکل تامین ارز دارد ما حاضریم بدون تهیه ارز از بازار ایران از طریق اعتبار و سرمایه‌هایی که در خارج از کشور داریم ارز لازم را تامین کنیم.

موسی احمدزاده عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی در خصوص بخشنامه دولت مبنی بر ممنوعیت واردات این مجموعه کالایی به کشور گفت: این بخشنامه بدون هیچگونه مطالعه و کار کارشناسی ابلاغ شده است و به زودی شاهد بروز مشکلات متعددی در حوزه مصرف و حتی پزشکی و درمانی خواهیم بود به طوریکه هزینه‌های زیادی را به بخش درمان کشور تحمیل خواهد شد.

وی در تشریح علل شکست این بخشنامه و هزینه‌زا بودن آن گفت: حوزه آرایشی و بهداشتی بسیار وسیع است و اگر بخواهیم آن را در دو دسته قرار دهیم می‌توان به دو مجموعه آرایشی که شامل رژ لب، ریمل ،کرم پودر و به طور کلی لوازم زیبایی و گروه دوم شوینده‌ها، تقسیم کرد که کشور ما در بحث شوینده‌ها وضعیت خوبی دارد و علاوه بر تامین بازار داخل صادرات نیز هم داریم.

عضو اتاق ایران و استرالیا ادامه داد: در بحث لوازم آرایشی اگر بخواهیم به کیفیت و فرمولاسیون کشورهای صاحب سبک و برند برسیم باید ۵۰ سال کار مداوم و تحقیقات صورت بگیرد تا به آنها برسیم. این شرکت‌ها برندسازی کردند به طوریکه احساسات مشتری را می‌شناسند و می‌دانند چگونه نظر آنها را جلب کنند. ما اگر بهترین فرمولاسیون را داشته باشیم و بهترین کالا را تولید کنیم اگر برند مارکتینگ را انجام ندهیم و تولید ما صادرات محور نباشد عملا شکست خواهیم خورد و سرمایه خود را دور ریخته‌ایم.

وی ادامه داد: برای موفقیت در این حوزه باید از کشورهای صاحب برند در این حوزه مانند ایتالیا و فرانسه الگو برداری کرد سپس به دنبال خط تولید و فرمولاسیون برویم. البته تمام این کارها منوط به برندسازی موفق است هر چند این را نباید فراموش کنیم که امروزه شرکت‌های بزرگ در این حوزه شرکت‌های کوچک و تازه تاسیس را می‌بلعند.

احمدزاده با اشاره به برند هر کشور و شناخته شدن آن در جامعه جهانی گفت: امروز اگر از یک خانم ایتالیایی بپرسید که چه فرشی را ترجیح می‌دهد به طور قطع خواهد گفت ایرانی، از سوی دیگر اگر از یک خانم ایرانی بپرسید چه لوازم آرایشی را ترجیح می‌دهد به طور حتم مارک‌های فرانسوی را خواهد گفت. برخی از کالاها برند یک کشور هستند و نمی‌توان یک شبه بدون برنامه‌ریزی به جایگاه آنها رسید، اینکه یک مجموعه دست به دامن دولت شود و بگوید من تولید می‌کنم به شرطی که درهای کشور را ببندید و مردم را وادار به خرید کالای من کنید اسم آن را تولید نمی‌گویند.

وی تصریح کرد: مصرف کنندگان این حوزه و خانم‌ها به هر حال کالایی که می‌خواهند را پیدا خواهند کرد فقط در این بین دولت خود را از درآمد عوارض گمرکی محروم می‌کند و به قاچاق رونق می‌دهد و بازار را در اختیار کالاهای تقلبی قرار می‌دهد. ضمن آنکه چون دیگر این کالاهای از طریق مبادی رسمی وارد نمی ‌شود و هیچ کنترل بهداشتی وجود ندارد امکان هرگونه سوء استفاده وجود دارد و به زودی شاهد سونامی مریضی پوستی و انواع سرطان‌ها به خصوص در خانم‌ها خواهیم بود.

احمدزاده افزود: مطابق اصل ۴۴ قانون بهبود فضای کسب و کار صدور هرگونه بخشنامه‌ای باید با مشورت تشکل و انجمن‌های مربوطه صورت بگیرد، اما متاسفانه در هنگام صدور این ممنوعیت هیچ نظرخواهی از ما نشد. اگر دولت مشکل تامین ارز دارد ما حاضریم بدون تهیه ارز از بازار ایران از طریق اعتبار و سرمایه‌هایی که در خارج از کشور داریم ارز لازم را تامین کنیم.

منبع: ایلنا

همچنین ببینید

رونمایی برند هوآوی

رونمایی برند هوآوی از سری جدید گوشی‌های هوشمند

همانطور که گزارش شده است، هوآوی برند P را برای گوشی های پرچمدار خود کنار گذاشته است و ساعاتی پیش پرچمداران سری Pura 70 هوآوی به طور رسمی معرفی شدند