برداشت ۲۱۰ هزار تن خرما

پیش بینی برداشت ۲۱۰ هزار تن خرما با ۸۰ برند صادراتی

پایگاه خبری دنیای برند، رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: از پیش بینی برداشت ۲۱۰ هزار تن خرما از نخلستان های منطقه خبرداد.

احمد احمدپور  در نشست هم اندیشی  قیمت خرما با اشاره به ظرفیت‌های تولید خرما در جنوب کرمان گفت: سالانه بیش از ۲۱۰ هزارتن خرما سالم و باکیفیت و بعضا ارگانیک در جنوب کرمان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اهمیت اخذ گواهی سلامت محصولات و تاثیر برندسازی در رونق صادرات و توسعه بازار فروش محصولات، بر ضرورت پیگیری جهت اخذ گواهی سلامت محصولات کشاورزی و لزوم استانداردسازی سردخانه ها و مراکز سورتینگ صادراتی منطقه تاکید کرد.

احمدپور عنوان کرد: برندسازی بخش مهمی از فرایند رشد و توسعه صادرات محصولات کشاورزی می باشد که به شکل بسیار موثری به موفقیت در زمینه بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی کمک می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با اشاره به صدور حدود ۸۰ برند صادراتی در منطقه گفت: مهمترین عامل در فروش محصولات کشاورزی جلب اعتماد مشتری هست و به لحاظ آنکه کالای دارای برند به راحتی قابل تشخیص و ردیابی می باشد، برندسازی فرصت مناسبی برای نشان دادن ارزش محصول به بازارفروش می باشد که می‌طلبد تولید کنندگان و صادرکنندگان جنوب کرمان ضمن پیگیری جهت اخذ گواهی سلامت، کیفیت اصلی و برتر محصولات خود را در قالب برند به بازارهای صادراتی دنیا معرفی و آنها را برجسته نمایند.

در ادامه عنایت سالاری معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: تعیین نرخ خرید خرما دستوری نیست و بهترین قیمت را بازار عرضه و تقاضا تعیین می کند.

سالاری با اشاره به افزایش هزینه های تولید خرما در منطقه گفت: هزینه های داشت و برداشت و نیروی کار در نخلستان ها به ویژه هزینه های گرده افشانی، خوشه‌بندی، هرس و برداشت محصول خرما افزایش یافته ولی قیمت از پیش تعیین شده ای برای خرید و فروش خرما از باغداران اعلام نشده و قیمت خرید و فروش خرما از باغداران بر اساس بازار عرضه و تقاضا است.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

ایران هلث

اعطای امتیاز ویژه به شرکت‌های برتر حاضر در «ایران هلث»

رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی گفت:نمایشگاه «ایران هلث» یکی از محفل‌های مؤثر برای ایجاد تعاملات بین‌المللی مبتنی بر فناوری‌های حوزه سلامت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *