کنسول خانگی

تنوع بازی در کدام کنسول خانگی بیشتر است؟ پلی استیشن یک یا دو یا ایکس باکس؟

پایگاه خبری دنیای برند، اگر شما هم به دنبال انواع کنسول خانگی قدیمی آشنا هستید و به دنبال تهیه یک کنسول نوستالژیک می باشید، حتما با یک سوال مهم مواجه شده اید: کدام کنسول تعداد بازی های بیشتری دارد؟ بی شک اکثر افراد در دوران بچگی خاطرات شیرینی مربوط به خرید بازی پلی استیشن ۲ یا خرید بازی پلی استیشن ۱ را دارند. ولی در واقع هر کدام از این کنسول ها چه ویژگی هایی داشته و کدام مورد بیشترین بازی را دارد؟ امروز ما قصد داریم تا در مورد تنوع بازی در کنسول های خانگی با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

بررسی تنوع بازی های کنسول خانگی ایکس باکس

بیایید تا کارمان را با بررسی بازی های کنسول خانگی ایکس باکس شروع کنیم. اولین کنسول مایکروسافت یعنی ایکس باکس را می توان به عنوان یکی از کنسول های کمتر شناخته شده دنیا شناسایی کرد. این کنسول که ویژگی های مثبت زیادی ندارد، بازی های متنوعی را در خود جای داده است. البته که کنسول ایکس باکس در مقایسه با پلی استیشن ۱ و ۲ حرف زیادی برای گفتن ندارد. به صورت کلی در هنگام خرید بازی ایکس باکس شما متوجه می شوید که کلا ۹۹۷ بازی برای این کنسول طراحی شده است.

از آنجایی که ایکس باکس را می توان به عنوان اولین کنسول طراحی شده توسط تیم مایکروسافت شناسایی کرد، در آن زمان توسعه دهندگان و برنامه نویسان زیادی به طراحی بازی برای آن علاقه ای نشان نمی دادند. با اینکه امروزه هم محبوبیت ایکس باکس کمی کمتر از پلی استیشن است ولی، به صورت کلی تعداد بازی های طراحی شده برای این کنسول افزایش یافته است. توجه داشته باشید که بازی های طراحی شده برای ایکس باکس سبک های متنوعی دارند.

از Fps گرفته تا هیجانی، رقابتی و ورزشی همگی از جمله بازی هایی هستند که برای این کنسول منتشر شده اند. Evo 2، فیفا، AFL و آواتار را می توان به عنوان شناخته شده ترین بازی های منتشر شده برای این کنسول شناسایی کرد. البته که شرکت مایکروسافت همه تلاش خود را به کار گرفت تا نسل بعدی کنسول های خود را قوی تر طراحی نماید. زمانی که ایکس باکس ۳۶۰ عرضه شد، طرفداران به استفاده از خدمات مایکروسافت روی آوردند چرا که این کنسول بازی های بیشتری در مقایسه با پلی استیشن ۳ داشت.

بررسی تنوع بازی های کنسول خانگی پلی استیشن ۱

Which home console has the most variety of games 01 - تنوع بازی در کدام کنسول خانگی بیشتر است؟ پلی استیشن یک یا دو یا ایکس باکس؟
کنسول خانگی

حال که مباحث مربوط به ایکس باکس را پشت سر گذاشتیم، بیایید تا به سراغ پلی استیشن ۱ برویم. بی شک پلی استیشن ۱ شناخته شده ترین کنسول موجود در سراسر دنیا به حساب می آید. این کنسول بازی محبوب که ویژگی های مثبت زیادی را در خود جای داده است، با یک فرمول خاص طراحی شد. سونی قابلیت اجرای بازی های سه بعدی را برای اولین بار در پلی استیشن ۱ معرفی کرد. در نتیجه، برای خرید بازی پلی استیشن ۱ شما متوجه می شوید که عناوین و انتخاب های زیادی در جلوی پای شما قرار گرفته است. به صورت کلی ۳۰۶۱ بازی مختلف برای کنسول پلی استیشن ۱ منتشر شده است. این بازی ها همگی جذاب بوده و با سبک های متنوعی هم در بازار عرضه شده اند.

شما می توانید بازی های این کنسول خانگی را در سبک هایی همچون شوتر، هیجانی، مسابقه ای و ماشینی تهیه کنید. توجه داشته باشید که تعداد رسمی بازی های فروخته شده پلی استیشن ۱، ۹۶۷ میلیون واحد است. یعنی  این کنسول توانست به یک موفقیت بزرگ برای سونی تبدیل شود. در جهت خرید بازی پلی استیشن ۱، شما می توانید از فروشگاه های فعال در این زمینه استفاده کنید. البته، توجه داشته باشید که اکثر بازی های موجود در ایران برای این کنسول فیک هستند. از آنجایی که هزینه واردات بازی اورجینال بالا بود و این کنسول هم مکانیزم های امنیتی زیادی نداشت، تیم ها خیلی راحت بازی های اورجینال را کپی کرده و در بازار عرضه نمودند.

بررسی تنوع بازی های پلی استیشن ۲

Which home console has the most variety of games 02 - تنوع بازی در کدام کنسول خانگی بیشتر است؟ پلی استیشن یک یا دو یا ایکس باکس؟
کنسول خانگی

کنسول خانگی پلی استیشن ۲ چند رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرده است. رکورد هایی که حتی پس از گذشت ۲۰ سال از عرضه این کنسول، همچنان شکسته نشده اند. کنسول خانگی پلی استیشن ۲ پر فروش ترین کنسول تاریخ به حساب می آید. این کنسول ۱۲۰ میلیون واحد فروخت و همچنان هم این رکورد را به نام خود ثبت کرده است. توجه داشته باشید که کنسول پلی استیشن ۲ محبوبیت زیادی به دست آورد و به همین علت هم توسعه دهندگان بازی تصمیم گرفتند تا بازی های متنوعی را برای این کنسول عرضه کنند. توجه داشته باشید که کنسول پلی استیشن ۲ توانست گرافیک بازی های سه بعدی را به مرحله بعدی انتقال دهد. قدرت پردازشی این کنسول ۳۲ برابر پلی استیشن ۱ بود.

از آنجایی که محبوبیت این دستگاه بالا تر از سایر کنسول های خانگطی هم نسلش بود، شرکت های تولید کننده بیش از ۴ هزار بازی مختلف را برای این کنسول طراحی کردند. پس، ما می توانیم به این نتیجه برسیم که تنوع بازی های طراحی شده برای پلی استیشن ۲ خیلی بیشتر از سایر کنسول ها است. به همین علت هم برای خرید بازی پلی استیشن ۲، شما می توانید به راحتی عناوین مختلفی را پیدا کنید. از جمله محبوب ترین و شناخته شده ترین بازی های پلی استیشن ۲ می توان به مورتال کمبت، فیفا، DMC و غیره اشاره کرد.

نتیجه گیری

همانطور که در مقاله امروز ما مشاهده کردید، در زمان عرضه پلی استیشن ۲، ایکس باکس یک نام ناشناخته بود. به همین علت هم این کنسول خانگی نتوانست در رقابت دوام بیاورد و بازی های کمی برای آن تولید شد. ولی، کنسول خانگی پلی استیشن ۲ تنوع بازی های زیادی داشته و نیاز همه کاربرانش را به راحتی رفع می کند.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

How to have a great trip to Antalya 310x165 - چگونه سفری عالی به آنتالیا داشته باشیم؟

چگونه سفری عالی به آنتالیا داشته باشیم؟

برای سفری عالی به آنتالیا ابتدا باید اطلاعاتی کامل درمورد این شهر داشته باشید و یک برنامه‌ریزی دقیق انجام دهید تا بهترین سفر زندگی خود را تجربه کنید. در برنامه‌ریزی برای سفر به این شهر، انتخاب هتل خوب مانند هتل ونزیا پالاس دلوکس ریزورت آنتالیا، رزرو به‌موقع بلیط هواپیما آنتالیا و ... اهمیت دارد و باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشید. اگر قصد سفر به این شهر را دارید و در حال برنامه‌ریزی هستید، این مطلب را اتا انتها بخوانید تا با نکات ویژه یک سفر خوب به آنتالیا آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *