کمپرسورهای اسکرو

کمپرسورهای اسکرو چه کاربردهایی دارند؟

پایگاه خبری دنیای برند، کمپرسور اسکرو چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟ کمپرسور اسکرو یکی از چندین مدل کمپرسورهای صنعتی است که کاربردهای متفاوت و زیادی را در صنایع مختلف دارد. به طور کلی باید بگوییم که عملکرد این کمپرسورها بر اساس عملکرد و حرکت دورانی با استفاده از دو رزوه نر و ماده می باشد.

حرکت دورانی رزوه در دو جهت مختلف باعث افزایش و بالا رفتن فشار و دما و در نتیجه ایجاد فشار مورد نیاز دستگاه‌های مختلف صنعتی در کارخانه ها و کارگاه ها میشود. ما در این مقاله که توسط متخصصان و تعمیرکاران شرکت هواپایا تأمین، به عنوان مرکز خدمات کمپرسورهای صنعتی و انواع کمپرسور های اسکرو در ایران، گردآوری شده است همراه شما هستیم تا نکات کاربردی از چیستی کمپرسور های اسکرو و عملکرد این نوع کمپرسور ها و همچنین کاربردهای آنها را برای شما شرح دهیم.

آیا از قیمت کمپرسورهای اسکرو و عوامل تاثیرگذار بر این قیمت اطلاع دارید یا خیر؟ با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

کمپرسورهای اسکرو در یک نگاه کلی

کمپرسور به ماشین آلات و ابزار های صنعتی گفته می شود که به کمک آنها می توان فشار سیالات را افزایش داد. از کمپرسورهای اسکرو نیز برای افزایش فشار سیالات در صنایع بزرگ استفاده می شود . یکی از بارزترین تفاوت های این کمپرسور با کمپرسورهای دیگری چون اسکرال می‌توان به به کار بردن قطعات کوچکتر و کمتر نسبت به سایر کمپرسورها اشاره کرد .

” پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید از تفاوت‌های کمپرسور اسکرو با کمپرسور های دیگر با خبر شوید به طور اختصاصی به مقاله تفاوت های کمپرسور اسکرو و اسکرال در وبسایت هواپایا تأمین مراجعه کنید. “

کمپرسور های اسکرو به خوبی توانسته اند جای خود را در صنایع بزرگ و ایجاد رفاه و آسایش زندگی برای بشر باز کنند . دائم الکار بودن و مقاومت بسیار بالای کمپرسور در صنایع و کارخانه هایی که تولید انبوه دارند از مزیت های مهم دیگر کمپرسور های اسکرو به شمار می‌رود . حال در ادامه بیاید بیشتر با نحوه عملکرد کمپرسور گروه آشنا شویم.

کمپرسورهای اسکرو هواپایا چگونه عمل می‌کنند؟

همانطور که می دانید کمپرسور ها برای افزایش فشار سیالات تولید شده‌اند . کمپرسورها -فرقی نمی‌کند که از نوع اسکرو باشد و یا در انواع مختلف دیگر- با استفاده از عملکردهای مختلف انواع سیالاتی که قابلیت تراکم پذیری دارند مثل هوا گاز و یا بخار را با استفاده از فشرده سازی و کم کردن حجم منجر به افزایش فشار می کند.

در فرآیند فشرده سازی در کمپرسورهای اسکرو ابتدا موتور ها چرخیده و روتور ها نیز بر اساس چرخش موتور ها می چرخند و دندانه‌های آنها در هم درگیر می‌شوند . این چرخش حلزونی که در محفظه کمپرسور ایجاد می‌شود باعث شده تا گاز از طرفی ساکشن و یا از ورودی نفوذ کند و به سمت فشرده سازی کمپرسور حرکت کند. محفظه های فشرده سازی که به دهانی ساکشن متصل هستند از طریق پورت هایی به محفظه های بزرگتری وصل می شوند که در نتیجه جریان گاز را از دهانه خروجی آن ها عبور می دهند . طراحی کمپرسورهای اسکرو به گونه‌ای انجام شده است که از مزیت ماشین هایی با جابجایی مثبت و دوران شکل استفاده می‌کند و در واقع از انواع کمپرسورهای اسکرو می‌توان برای طیف گسترده ای از کاربرد ها و فرایندهای صنعتی بزرگ و کوچک استفاده کرد.

کاربرد کمپرسورهای اسکرو چیست؟

امروزه کاربرد کمپرسور ها بسیار زیاد است. به طوری که اگر شما کمی دقت کنید کمپرسورها را در اطراف و نزدیکی خود مانند خانه ها، کارخانه ها، ماشین آلات و حتی هواپیماها و صنایع بزرگ و کوچک مشاهده می کنید. کمپرسورها در طیف های کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند اما برخی از کاربردهای کمپرسورهای اسکرو عبارتند از:

  • استفاده از کمپرسورهای اسکرو در صنایع خودروسازی
  • استفاده از کمپرسورهای اسکرو در صنایع الکترونیک
  • استفاده از کمپرسورهای اسکرو در صنایع شیمیایی برای فشرده سازی گاز های ذخیره سازی شده و استفاده از کمپرسور اسکرو در صنایع هوایی برای تامین هوای فشرده موتور توربین.

انواع کمپرسورهای اسکرو هواپایا

مدل های مختلفی از کمپرسورهای اسکرو در بازار و صنایع کمپرسورسازی وجود دارد؛ اما کمپرسورهای که توسط مجموعه هواپایا تأمین برای خدمات رسانی و فروش در نظر گرفته شده است و ارائه می‌شود کمپرسورهای اسکرو روغنی و کمپرسورهای اسکرو بدون روغن می باشد که از متداولترین انواع کمپرسورهای اسکرو هستند.

What are the uses of screw compressors 01 - کمپرسورهای اسکرو چه کاربردهایی دارند؟کمپرسور اسکرو بدون روغن هواپایا

همانطور که از نام این مدل از کمپرسور های اسکرو مشخص است کارکرد و کاربرد آنها بدون دخیل بودن قطره روغن می باشد و از این رو برای استفاده در صنایع غذایی و دارویی بسیار مناسب هستند. از آنجایی که روغن در این کمپرسورها وجود ندارد توانایی کار در دما های بالا و فشارهای زیاد را ندارند زمانی که دور موتور این کمپرسورها بالا برود ماده خنک کننده برای آنها در قیاس با کمپرسور های روغنی اسکرو وجود ندارد. حداکثر نسبت فشار کمپرسور های اسکرو ۳ می باشد یعنی فشار هوای خارج شده از این کمپرسورها ۳ برابر فشار هوای وارد شده به آن خواهد بود. به طور کلی کمپرسورهای اسکرو بدون روغن از حساسیت بالاتری نسبت به مدل روغنی برخوردار است و نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند.

کمپرسورهای اسکرو روغنی هواپایا

کمپرسورهای اسکرو روغنی از روغن برای بهتر کار کردن قطعات و خنک شدن قطعات کمپرسور استفاده می کنند. روغن کمپرسور اسکرو علی رغم اینکه باعث خنک شدن روتور های داغ شده می شود بلکه اصطکاک و ساییدگی قطعات را نیز به حداقل می رساند. به همین جهت کمپرسور های اسکرو از نوع روغنی یا oil inject طول عمر بیشتری نسبت به مدل های دیگر این نوع کمپرسور دارند. کیفیت هوای خروجی این کمپرسور ها از کمپرسور های اسکرو بدون روغن کمتر است اما کمپرسور اسکرو روغنی چهار عملکرد و مزیت نسبت به مدل بدون روغن دارند.

خنک کنندگی، آبکاری قطعات، روان کاری و پخش کردن صدا از جمله مزیت های مدل روغنی اسکرو ها هستند.

عملکرد این مدل کمپرسور ها به فرآیند ایزوترمال شباهت دارد به این صورت که گرمای حاصل شده از فرآیند فشرده سازی به واسطه روغن در گردش کاملا از بین می رود. دمای روغنی که در محفظه کمپرسور اسکرو وجود دارد بین ۶۰ تا ۷۰ درجه سانتی گراد می باشد.

خدمات کمپرسور اسکرو در مجموعه هواپایا

مجموعه هواپایا با بیش از نیم قرن تجربه متشکل از متخصصان، تعمیرکاران و مشاوران حوزه کمپرسور اسکرو در ایران می باشد که برندهای معتبر از کمپرسور را در حیطه کاری خود گنجانده است. شما می توانید با مراجعه به وبسایت این مجموعه و یا شماره تلفن های درج شده نسبت به دریافت مشاوره تعمیر و نگهداری کمپرسور اسکرو و یا همچنین خرید انواع کمپرسور اسکرو راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

وبسایت رسمی فروش و خدمات کمپرسور هواپایا تامین

(Www.HavaPaya.com )

تلفن‌های تماس هواپایا: ۴۴۲۳۸۸۷۶-۰۲۱ | ۴۴۳۷۵۷۱۴۰۲۱

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *