نام های تجاری

تولیدات استان نباید با نام های تجاری دیگر به بازار مصرف ارائه شود

پایگاه خبری دنیای برند، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری مبنی بر “تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین” اساسی ترین راهبرد امسال حمایت از تولید و توسعه واحد های تولیدی است .

حسین مدرس خیابانی اظهار داشت: بر همین اساس بازدیدهای دوره ای برای رفع مشکلات واحد های تولیدی پیش بینی شده است که در حال انجام است.

وی افزود: ترغیب دستگاه های اجرایی و مصرف کنندگان داخل استان به استفاده از تولیدات داخلی از دیگر برنامه هایی به شمار می رود که پیگیری می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: علاوه بر این با صدا و سیمای مرکز استان برای تهیه تیزرهای رایگان و یا ارزان قیمت برای معرفی محصولات واحد های تولیدی مذاکره شده است.

مدرس خیابانی تاکید کرد: در بازدید از واحدهای تولیدی زاهدان در مباحثی که واحد های تولیدی با دستگاه هایی در خصوص صدور مجوزهای متفاوت به مشکل برخورده بودند ، به دستگاه های مذکور تنها تا پایان خرداد ماه سال جاری برای رفع مشکل های طرح شده ، فرصت داده شده است.

وی یاد آور شد: از مهم ترین مشکلات واحد های تولیدی مستقر در استان را بالا بودن هزینه تولید به سبب مشکلاتی همچون بالا بودن هزینه حمل و نقل به دلیل دور از مرکز بودن و کمبود نیروی فنی و متخصص  عنوان کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این خصوص نیز ساخت مراکز فنی و حرفه ای جوار شهرک و سوله برای واحد های دانش بنیان باید پیگیری و اجرا شود.

مدرس خیابانی گفت : در استان تولیدات مرغوبی در بخش های مختلف وجود دارد که لزوم برند سازی و نام و نشان تجاری آن ها از اهمیت به سزایی برخوردار است و نباید با نام های تجاری دیگر به بازار مصرف ارایه شود.

وی اظهار داشت: از دیگر مشکل های احصا شده واحد های تولیدی بالا بودن هزینه های بسته بندی است که مقرر شده است با ارایه مجوزها و تسهیلات مورد نیاز برای راه اندازی واحد های بسته بندی ،این مورد نیز تا حدود زیادی مرتفع شود.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: قرار شده است برای تامین شیر مورد نیاز واحد های تولیدی داخل استان نیز که سالهاست از مشکلات بزرگ واحد های لبنی استان به شمار می رود ، نسبت به افزایش صدور مجوز های دامداری اقدام شود ، علاوه بر این دستورات لازم برای تامین نیاز دامداری های موجود نیز داده شده است.

مدرس خیابانی خاطر نشان کرد: در زمینه عدم وابستگی استان در خصوص کالاهای اساسی  همچون روغن و شکر نیز ،موافقت معاون اقتصادی رییس جمهور برای احداث دو واحد تصفیه روغن و شکر خام در بندر چابهار اخذ شده است و قرار است مواد اولیه این دو واحد از طریق بندر چابهار وارد شود.

وی افزود: با راه اندازی این دو کارخانه نه تنها استان از حیث این دو کالای اساسی به خود کفایی دست پیدا می کند، بلکه توان پوشش و تامین بخشی از نیاز استان های هم جوار ، در این دو قلم کالا پدیدار می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرک صنعتی زاهدان کارگاهی از تحرک و پویایی خوبی برخوردار است و مورد استقبال تولیدکنندگان قرار گرفته است ،امکان توسعه این شهرک به میزان ۸ هکتار دیگر نیز وجود دارد.

عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: هم اکنون تلاش همه جانبه برای صنعتی شدن استان و خارج شدن از رکود در حال انجام است که از این مجرا مشکل اشتغال نیر مرتفع می شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: از سه واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی زاهدان کارگاهی بازدید شد.

“علیرضا راشکی” اظهار داشت: واحد” آرمین لوله شرق” تولید کننده انواع لوله های پلی اتیلن با اشتغال ۵۶ نفر و سرمایه گذاری ۲۲ میلیارد ریال از واحدهایی بود که مورد بازدید قرار گرفت.

وی افزود: از دیگر واحدهایی که مورد بازدید قرار گرفت” شیر دهکده ” با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال بود .این واحد توانسته است زمینه اشتغال را برای ۱۵ نفر فراهم کند.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان خاطر نشان کرد : واحد تولیدی “سی بل” تولید کننده انواع پروفیل آلومینیومی نیز با اشتغال ۳۰ نفر و سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال بازدید شد.

راشکی یاد آور شد: هم اکنون در شهرک صنعتی زاهدان کارگاهی تعداد  ۷۳۱  واحد تولیدی و صنفی با سرمایه گذاری ۱۳۹۲ میلیارد ریال و اشتغال ۱۳۹۲ نفر بر اساس ارقام دفتری مشغول به کار هستند .

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

وی اضافه کرد: شهرک صنعتی زاهدان کارگاهی با گستره ۷۴ هکتار در مدخل ورودی شهر زاهدان قرار دارد.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

حذف سهمیه بنزین رانندگان

معاون عملیات تپسی: حذف سهمیه بنزین رانندگان اثرات ناخوشایندی برای مردم خواهد داشت

احسان نصر: تأثیر قطع سهمیه سوخت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی از یک جایی به بعد، خواه ناخواه روی قیمت‌ها اعمال می‌شود. تخصیص سهمیه سوخت به رانندگان تاکسی‌های اینترنتی راهکاری بود برای حمایت از رانندگان خودروهای شخصی که محدودیت مشخصی در میزان سهمیه سوخت داشتند. این سهمیه آن طور که اسنپ و تپسی اعلام کرده‌اند بیش از یک سال است که به حساب رانندگان این پلتفرم‌ها واریز نشده است. بنابراین، خبری که مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران چند روز قبل اعلام کرد و گفت «سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی در سال جاری قطع می‌شود» اتفاق جدیدی نیست.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x